خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۹۱۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت نفت پس از موج دوم شیوع کرونا / طلای سیاه به روند کاهشی بازگشت

اولین قیمت نفت پس از موج دوم شیوع کرونا / طلای سیاه به روند کاهشی بازگشت

به‌دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شمال چین و کره جنوبی، قیمت نفت در اولین روز از معاملات هفتگی به روند کاهشی بازگشت.

به‌دنبال نگرانی‌ها از موج دوم شیوع کرونا و افزایش ذخایر نفت در جهان، قیمت نفت در اولین روز از معاملات هفته جدید میلادی حدود یک دلار کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت امروز با ۲٫۴ درصد کاهش به ۳۰٫۲۴ دلار رسید. همچنین نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با ۳٫۳ درصد افت، با قیمت ۲۳٫۹۳ دلار معامله شد.

این در حالی است که هر دو شاخص نفت طی دو هفته گذشته به‌دنبال شروع فعالیت‌های اقتصادی در برخی از کشوها و همچنین اجرایی شدن توافق کاهش تولید اوپک ‌پلاس روند صعودی به خود گرفته بودند.

افزایش دوباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی و شمال چین اما نگرانی مجدد سرمایه‌گذاران را به‌دنبال داشته است.

قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته و گزارش‌ها نشان می‌دهد، پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا افت ۳۰ درصدی تقاضا برای طلای سیاه را در ماه آوریل موجب شده است.

به‌دنبال افزایش ذخایر نفت در جهان به‌دلیل افت تقاضا، اواسط ماه گذشته میلادی برای اولین بار در طول تاریخ، قیمت نفت خام آمریکا منفی شد.

نگرانی‌ها از وقوع مجدد این اتفاق موجب شده تعداد سکوهای نفتی فعال در آمریکا -بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در جهان- در هفته منتهی به هشتم می به ۸۴ سکو کاهش یابد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    برادر/خواهر محترم…این تبلیغات کور کننده که مثل چراغ در حال خاموش و روشن شدن هستند آدم را روانی می کنند. لطفا حذف شان کنید. اجازه تمرکز بر مطالب را در زمان خواندن متن نمی دهند…با تشکر