کد مطلب: ۶۵۱۳۱۲

قیمت نفت از ۱۱۰ دلار گذشت/ افزایش احتمال تحریم نفتی روسیه

قیمت نفت از ۱۱۰ دلار گذشت/ افزایش احتمال تحریم نفتی روسیه

قیمت نفت دریای برنت از ۱۱۰ دلار گذشته است. نفت سبد اوپک نیز اکنون ۱۰۹٫۸ دلار معامله می‌شود و در آستانه رسیدن به ۱۱۰ دلار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت برای هر بشکه نفت دریای برنت از ۱۱۰ دلار گذشته است. نفت سبد اوپک نیز اکنون ۱۰۹٫۸ دلار معامله می‌شود و در آستانه رسیدن به ۱۱۰ دلار قرار دارد.

همچنین قیمت نفت آمریکا نیز با افزایش همراه بود و به ۱۰۸ دلار در هر بشکه رسید.

دلیل افزایش قیمت نفت

انتشار اخبار جدید از تحریم نفتی روسیه به دلیل جنگ روسیه و اوکراین در این افزایش قیمت موثر بوده است. به گزارش ایسنا ، آلمان از پیشنهاد کمیسیون اروپا برای اعمال ممنوعیت تدریجی نفت روسیه به تلافی حمله نظامی این کشور به اوکراین حمایت کرد.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این دوره گذار برای یافتن منابع تامین جایگزین کافی است. با این حال وی افزود: احتمال اختلالات با کنار گذاشتن نفت روسیه، همچنان وجود دارد.

اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریم‌ها علیه مسکو برای افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ممنوعیت واردات نفت روسیه تا شش ماه آینده و توقف واردات فرآورده‌های نفتی تا پایان سال میلادی جاری را پیشنهاد کرده است. مقامات ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق این طرح را تصویب کنند.

در این میان، هند تلاش می‌کند تخفیف بیشتری برای خرید نفت روسیه برای جبران ریسک معامله با این کشور دریافت کند. به گزارش ایسنا ، هند در مذاکرات رده بالا میان مقامات دو کشور، می‌خواهد محموله‌های نفت روسیه را با قیمت کمتر از ۷۰ دلار در هر بشکه دریافت کند تا موانع اضافی مانند تامین فاینانس برای خرید، جبران شود.

اگر تحریم نکنید، شریک روسیه هستید

وزیرخارجه اوکراین اما گفت: اگر کشوری در اروپا از تحریم نفت روسیه حمایت نکند، در جنایات مسکو شریک است

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین از کشورهای اروپایی خواست که از ممنوعیت خرید نفت روسیه حمایت کنند. او در یک پیام ویدیویی که در صفحه توییتر خود قرار داده خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر کشوری در اروپا وجود دارد که به مخالفت با تحریم نفت روسیه ادامه دهد، دلیل خوبی وجود دارد که بگوییم این کشور در جنایات روسیه در خاک اوکراین شریک است (یورونیوز).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.