کد مطلب: ۳۸۱۲۳۲

احتمال تمدید توافق کاهش تولید / قیمت نفت ۶۳ دلار شد

احتمال تمدید توافق کاهش تولید / قیمت نفت 63 دلار شد

پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد احتمالا کاهش تولید کشورهای اوپک و روسیه تداوم می‌یابد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد احتمالا کاهش تولید کشورهای اوپک و روسیه تداوم می‌یابد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت. در عین حال، روز جمعه دونالد ترامپ پس از توافق با مکزیک در موضوع مهاجران، اعمال تعرفه‌های گمرکی پنج درصدی برای کالاهای این کشور را لغو کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، توافق میان دو کشور کاهش نگرانی‌ها در مورد آسیب‌پذیری اقتصاد جهان را به دنبال داشت.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز به 63.54 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با قیمت 54.27 دلار معامله شد.

افزایش قیمت در معاملات امروز در پی آن صورت گرفت که اوپک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد احتمالا این توافق تا پایان سال تمدید خواهد شد.

کشورهای عضو اوپک و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه از ابتدای سال جاری میلادی تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

نشست سران اوپک برای رایزنی در این مورد قرار است در 25 و 26 ژوئن در وین برگزار شود.

قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی تا اواخر آپریل (اواسط اردیبشهت‌ماه) حدود 40 درصد رشد داشت اما در هفته‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته است.

در هفته‌ای که گذشت بازار نفت سومین هفته متوالی کاهشی را پشت سر گذاشته بود.

کارشناسان بر این باورند که با توجه به کاهش قیمت در هفته‌های اخیر، اوپک چاره‌ای جز تمدید این توافق ندارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.