کد مطلب: ۴۳۵۱۵۸

قیمت واقعی الکل و ماسک چقدر است؟

قیمت واقعی الکل و ماسک چقدر است؟

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: قیمت مصوب الکل در بازار به ازای هر لیتر ۱۵ هزار تومان، ماسک n۹۵ هم ۱۵ هزار تومان و ماسک ساده ۴ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه ستاد رونق تولید در سازمان صدا‌وسیما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بسته تشویقی شامل بخشودگی مالیاتی، معافیت و تخفیف بیمه اجتماعی و سهولیت در پرداخت وام‌های بانکی است. همچنین با توجه به اینکه امسال الگوی تنظیم بازار متمرکز شده و روی بخشی از بازار است بخش دیگری از بازار آسیب‌پذیر شدند که مهمترین کار برای رونق دادن به بخش آسیب‌پذیر تغییر الگوی خرید مردم است.

مدرس خیابانی افزود: این تغییر الگوی خرید نیز با تقویت خرید اینترنتی و استفاده از فروشگاه‌های مجازی و تحویل کالا در درب منزل صورت‌پذیر است و اگر الگوی خرید مردم با این تغییرات متناسب با شرایط فعلی بشود رکود فعلی روی برخی صنوف از بین می‌رود و هم مردم سود می‌کنند و هم اصنافی که آسیب دیده اند. پیشنهاد کاهش هزینه اینترنت را داده‌ایم تا مردم تشویق به خرید اینترنتی شوند که این موضوع هم کاهش ترافیک و هم کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت و هم توصیه‌های پزشکی مبنی بر کاهش تردد محقق می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به تامین کالای اساسی شب عید افزود: هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد و تامین کالا بیش از نیاز انجام پذیرفته است قیمت برخی کالا‌ها نیز که به واسطه شرایط فعلی افزایش پیدا کرده بود در حال بازگشت به شرایط عادی است و در چند کالا که جزو توصیه‌های پزشکی برای بیماری ویروس کرونا بود قیمت‌ها هنوز بالاست که برخی سودجویی‌هایی صورت گرفته که قطعا با پیگیری‌های انجام گرفته به حالت عادی باز می‌گردد.

مدرس خیابانی با اشاره به کمبود ماسک در کشور اظهار داشت: تولید ماسک به میزانی که پاسخگوی همه جمعیت کشور باشد نیست و به طور طبیعی تولید به انداز تقاضای معمول زمستان صورت پذیرفته و پس از شیوع ویروس هم با توجه به این میزان تولید ماسک‌ها به سمت مراکز درمانی و بیمارستانی روان شد، اما در حال حاضر به تناسب افزایش تولیدی که صورت گرفته و با تصمیم وزارت بهداشت قرار است ماسک در داروخانه‌ها هم توزیع شود. تمام ظرفیت تولید داخل برای افزایش تولید ماسک بکار گرفته شده و با تغییر کاربری‌هایی که صورت گرفته بسیاری از کارگاه‌های پوشاک و تولیدات صنعتی درحال تولید ماسک خانگی هستند.

قائم مقام وزیر صنعت تاکید کرد: تعرفه واردات هم صفر شده تا برای تامین بخشی از نیاز‌های ماسک n۹۵ و n۹۹ واردات صورت پذیرد. ​تلاش می‌کنیم در خصوص ماسک هم فروش اینترنتی و تحویل در درب منازل صورت پذیرد. شبکه توزیع ماسک را وزارت بهداشت در دست دارد و تاکنون تمرکز به روی بخش‌های درمانی بوده و ماسک‌هایی که خارج از مراکز درمانی توزیع شدند در واقع از این مسیر توزیع فرار کردند.

وی درباره تامین مواد شوینده نیز اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید شوینده در کشور سه برابر تولید فعلی است و برای تولید شوینده هیچ مشکلی وجود ندارد تدارکات لازم برای تامین نیاز کشور دیده شده به طوری که حتی صادرات نیز داریم.

مدرس خیابانی با اشاره به نقش رسانه ملی در حوزه رونق تولید و بازرگانی نیز اظهار داشت: رسانه ملی همواره همراهی کاملی در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی داشته و قدرت رسانه به گونه‌ای است که ابزار مدیریتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رسانه ملی نقش مرجعیت دارد و هر جا که وارد میدان شده بازار را به حالت عادی بازگردانه است و اساس جنگ نرم رسانه است.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وظیفه وزارت صنعت نظارت بر تولید اقلام بهداشتی است و در حال حاضر در ۱۲۸ واحد تولید این اقلام بازرس مقیم مستقر شده است.

عباس تابش در حاشیه نشست ستاد رونق تولید در سازمان صدا و سیما، اظهار داشت: بازرسان مستقر در این واحد‌های تولیدی تنها براساس حواله‌هایی که وزارت بهداشت صادر می‌کند مجوز تحویل اقلام بهداشتی را به شبکه توزیع می‌دهد. از امروز دیگر برای تولید مواد ضد عفونی کنند هیچ مجوزی صادر نمی‌شود چرا که تولید به اندازه کافی است و وزارت بهداشت باید به سرعت حواله‌های مربوط به توزیع این موارد را صادر کند.

معاون وزیر صمت با اشاره به تولید ماسک در کشور هم افزود: در حال حاضر واحد‌های تولید ماسک به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند و حتی برخی چهارشیفت هم فعالیت می‌کنند ضمن اینکه برای تامین نیاز واردات هم استارت زده شده است.

تابش با اشاره به بازرسی‌ها برای بازگشت قیمت برخی اقلام به حالت عادی اظهار داشت: بازرسی‌ها در این حوزه افزایش یافته در برخی کالا‌ها افزایش قیمت بود، ولی برگشته در برخی دیگر هم به دلیل اصل چسبندگی هنوز قیمت برنگشته مثل گوشت گوسفندی مخلوط که باید حداکثر ۸۵ هزار تومان عرضه بشود هنوز ۹۵ هزار تومان است که این قیمت باید اصلاح شود.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: در مورد میوه هم اقدامات لازم انجام شده است و برای تعادل بازار ذخایر وارد بازار می‌شود.

وی افزود: لباس‌های سرهمی ویژه درمانگاه ها، عینک و پوشش صورت، ماسک و الکل و ضدعفونی کننده‌ها از این پس مشمول اعلام موجودی در سامانه شده اند و کسی اگر در این حوزه مازاد تولید دارد باید فورا اعلام کند وگرنه کالای او احتکار شده محسوب می‌شود.

تابش خاطرنشان کرد: قمیت مصوب الکل در بازار به ازای هر لیتر ۱۵ هزار تومان، ماسک n۹۵ هم ۱۵ هزار تومان و ماسک ساده ۴ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت هم گفت: در حال حاضر بازار‌های اصلی صادراتی ایران تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار نگرفته و مرز‌ها باز است و واردات و صادرات جریان دارد.

حمید زادبوم در حاشیه نشست ستاد رونق تولید درجمع خبرنگاران افزود: برای تامین کالا‌های اساسی و مواد اولیه مشکل خاصی وجود ندارد و واردات در حال انجام است و از سوی دیگر به دنبال ایجاد پایانه‌های قرنطینه‌ای در برخی از مرز‌ها برای حل مشکل تجارت هستیم.

وی ادامه داد: البته ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده و محدودیت‌هایی ایجاد شده است که این محدودیت تنها درحوزه کالا نیست و مسافران را در بر می‌گیرد. بخشی دیگر از تجارت خارجی ایران نیز تحت تاثیر قرار گرفته، اما بخش مهمی از بازار‌های صادراتی کشور حفظ شده و تجارت در حال انجام است. کمیته‌ای نیز در وزارت بهداشت تشکیل شده و در حال رایزنی هستیم تا کشور‌هایی که در تجارت با ایران تردید دارند متقاعدکنیم پروتکل‌های بهداشتی ایران بسیار بالاتر از کشور‌های منطقه است.

منبع: ايلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امید

    به این آقای وزیربگوپیرزنی‌رودیدم‌که‌بحاطر‌پیدا نکردن ماسک والکل پریشب گریه میکرد۱ازهمین ماسک والکل که میگی بهم بده تا ببرم دم خونشان پولش خودم میدم