کد مطلب: ۵۳۱۰۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ویزیت ۱۰۰ هزار تومانی پزشکان/ در مطب پزشکان چه خبر است؟

ویزیت ۱۰۰ هزار تومانی پزشکان/ در مطب پزشکان چه خبر است؟

بر اساس گفته‌های رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، رشد تعرفه‌های سلامت امسال در کل ۲۸.۵ درصد بوده است اما در این میان برخی از پزشکان بیشتر از تعرفه اعلام شده از بیماران پول ویزیت می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیمارستان دولتی است و نه مطب یا بیمارستان خصوصی. افراد زیادی اینجا رفت و آمد دارند اما نقطه مشترک همه آنها بیماری است که یا به جان خودشان افتاده یا خانواده، دوست و آشنا. در دست برخی یا کیسه داروست یا برگه آزمایش و فیش‌های واریزی. «هزینه‌ها بالاست و ندارم» چیزی است که در صف حسابداری کم و بیش شنیده می‌شود.

داروخانه هم شلوغ است. آنچه که شاید اینجا و در بیمارستان زیاد بشنوید گلایه از هزینه‌های درمان است. حسابدار داروخانه، رو به مردی سالخورده قیمت داروها را می‌گوید، اما انگار پرداخت هزینه برای او چندان کار راحتی نیست. کمی مکث می‌کند. انگار در ذهنش حساب و کتابی دارد. دو قلم از داروها را پس می‌دهد و باقی را برمی‌دارد.

اگر میان بیمارستان‌ها، مطب‌ها و داروخانه‌ها چرخی بزنید این صحنه را باز هم خواهید دید. کسانی که توان پرداخت هزینه ویزیت، دارو، بستری و… را ندارند. برخی هم یا بیمه ندارند یا اگر بیمه دارند چندان باری از روی دوش آنها برنمی‌دارد.

رفتن به مطب‌های خصوصی با بردهای تخصصی و فوق تخصصی برای برخی بیماران سخت‌تر است. ویزیت‌هایی که آنها می‌گیرند نه با جیبشان می‌خواند و نه راه دیگری دارند. برخی هم شاید با یک حساب و کتاب سرانگشتی منصرف شوند. فاطمه می‌گوید: «درد این هزینه‌ها جدا و بیماری هم جدا. هر دو کمرمان را شکسته.»

بر اساس آنچه که سجاد رضوی، رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفته: رشد تعرفه‌های امسال حدودا در کل ۲۸.۵ درصد بود. با این حساب تعرفه دولتی ویزیت پزشکان، دندانپزشکان و دکترای تخصصی در علوم پایه در صورت عدم اجرای نسخه الکترونیکی ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان، پزشکان و دندانپزشکان متخصص ۲۰ هزار و ۵۰۰ و نیز پزشکان فوق تخصص ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

همچنین تعرفه ویزیت در بخش خصوصی برای پزشکان، دندانپزشکان و دکترای تخصصی در علوم پایه در صورت عدم اجرای نسخه الکترونیکی ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان، پزشکان، دندانپزشکان متخصص ۶۷ هزار و ۷۰۰ تومان و نیز پزشکان فوق تخصص دوره تکمیلی تخصصی(فلوشیپ) ۸۵ هزار و ۸۰۰ تومان و فوق تخصص دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) کودکان و نوزادان زیر هفت سال ۱۰۳ هزار تومان است.

ویزیت بالاتر از تعرفه اعلامی

در این میان برخی از پزشکان از گفتن قیمت ویزیت به بیماران خودداری می‌کنند. مهسا در این مورد می‌گوید: «برای گرفتن نوبت با فوق تخصص تماس گرفتم، اما اصرارم برای اطلاع از قیمت ویزیت بی‌نتیجه بود. منشی می‌گفت فقط موقع پرداخت، نرخ ویزیت را می‌گویم!»

همچنین بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد برخی از پزشکان متخصص و فوق تخصص رقمی بیش از تعرفه‌های اعلام شده از بیماران برای ویزیت می‌گیرند. به طور مثال یک متخصص زنان و زایمان با تعرفه ۶۷ هزار و ۷۰۰ تومان، از بیماران ۸۰ هزار تومان ویزیت می‌گیرد. در کنار اینها برخی از پزشکان برای گرفتن ویزیت از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند و به صورت دستی از بیماران پول را دریافت می‌کنند. در جدول زیر تعرفه برخی از پزشکان آمده:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اولا همه نمیتونن از این پولا بگیرن در ثانی حالا فوق تخصص روماتو واسه حل مشکل پیچیده یک آدم ۱۰۰ تومن گرفته آسمونو به زمین دوختید ولی میکانیک من ۵۰۰ تومن گرفته هیچ ایرادی نداره والا بلا پزشکی هم یک شغله که عمر آدمو میسوزونه بذارید قدر یک پنجم صافکار ماشین درآمد داشته باشه تو زعفرانیه ۱۰۰ تومن سلمانی مردونه نمیشه رفت و بیشتر میخواد

    • ناشناس

      پزشک عمومی پنج دقیقه وقت گذاشت وپسرم رو دید حتی معاینه نکرد ١۵٠تومان ویزیت گرفت.بعضی پزشکان واقعا بی وجدان هستن ولی من موندم چطور این پولا از گلوشون پایین میره .مردم بیمارو ناچار اسیر شدن

  • ناشناس

    چرا باید پزشکان محترم از دستگاه پوز استفاده نکنند به جهت فرار مالیاتی بعد کارمند و کار بیچاره اول باید مالیات پرداخت کنه بعدا حقوق و مزایاش واریز بشه میری دکتر در عرض دو دقیقه فقط برات آزمایش و عکس مینویسه دوباره باید بری برای نشون دادن همون عکس و ازمایش یک ویزیت مجدد بدهی واقعا هیچ گونه نظارتی از طرف نظام پزشکی تو مطب های خصوصی اعمال نمیشه و متاسفانه برای یک مورد کوچیک باید چندین باید مراجعه کنی به علت اینکه پزشکان محترمون سواد کافی ندارن جهت تشخیص مشکل

  • ناشناس

    داداش این جوریم نیست تو تنبلی کردی درس نخوندی
    ولی اون دکتر بیچاره با هزار زحمت با نداری ساخته درس خونده که بیاد واسه این ملت مفتی حمالی کنه؟
    همه میگن ندارم ولی میرسی خونشون همشون صاحب خونه چهار پنج طبقه هستند
    یه راننده تاکسی بی‌سواد بیشتر از یه دکتر که نصف عمرش رو گذاشته واسه درس خوندن درآمد دارهبیچاره پزشک

    • ناشناس

      تنبلی نکرده امکان و موقعیتش رو نداشته، انصاف داشتنم چیز خوبیه حالا پزشکی که امکانش رو داشته درس خونده دکتر شده باید دمار از روزگار مردم در بیاره چون خیلی زحمت کشیده؟چون خیلی سختی کشیده ؟ واقعا باید واسه همچنین طرز فکرایی تاسف خورد خیلی هم تاسف خورد

  • ناشناس

    سلام دوست عزیز،من امسال پزشکی قبول شدم با همه جور بدبختی و نداری و زحمت و با خیاطی کردن مامانم و … تازه الانم اول راهم و باید واسه عمومی و امتحان تخصص و بعدشم تخصص حدودا ۱۲ سال درس بخونم و اپل راهه و هیچ درآمدی هم نداریم ما پزشکا تو این تایم و بعدشم دوسال باید طرح بریم به جای سربازی بعدش میشم ۴۰ سار بعد کلی هزینه تلاش و … پس منطقی نیست که درآمد یه پزشک رو مقایسه کرد با یه معلم و کارمند هر چند که اگه همین معلما نبودن منم نمیرسیدم به اینجا و اونا باید حقوقشون بیشتر بشه نه پزشک کم دوست عزیز. #پزشک

    • ناشناس

      یعنی چون مادر تو خیاط بوده مردم فقیر نباید برن پزشک؟ چقده بچه ای تو. چقده بی احساس و بی رحمی. حقوق معلم رو به حقوق پزشک رسوندی. اون کارگر بدبخت چه سودی میبره این وسط وقتی خانوادش مریض میشه؟

    • ناشناس

      هر قدر درس خوانده باشی به اندازه یک دکترای الکترونیک و مکانیک و کامپیوتر درس نخوانده ای که نهایت نهایت اگر بتواند عضو هیات علمی شود که نهایت بعد از چن سال 20یا 30 میلیون بگیرد که یک پزشک عمومی الان چندبرا براین به محض فارغ التحصیلی و با هزاران امکانات و تحصیلات می گیرید
      توجه کردید همه مهندسین بفکر خارج شدن از کشور هستند ولی پزشکان نه فقط در ایران پول درمی آورند در خارج خرج می کنند

    • ناشناس

      چی میگی آدم حسابی؟؟؟ درس خوندن در مقایسه با به عنوان مثال کسیکه یک عمر کشاورزی کرده خوردن و خوابیدن به حساب میاد اما درآمد اون کشاورز حتی یک سوم درآمد یک پزشک عمومی هم نیست، پس چرا باید پزشکا انقدر پول مفت به دست بیارن اما اون کسیکه از همون بچگی انقدر کار سخت انجام داده که توی سن ۴۰ یا پنجاه سالگی کلی بیماری میاد سراغش چرا؟ چون نتونسته درس بخونه یا علاقه به درس خوندن نداشته؟؟؟ حرفات خیلی خودخواهانه بود چراکه همه میدونن درآمد و دستمزد پزشکا نسبت به کارهایی که انجام دادن و میدن خییییییلی زیاده و بیش از حقشون درآمد دارن درصورتیکه توی هیچ کشور پیشرفته ای اینجوری نیست و حقوق و دستمزد و درآمد هرشخصی دقیقا به نسبت زحمتی که داره سنجیده میشه، اما اینجا پزشکی یک شغل با زحمت خیلی پایین اما با درآمد خیلی بالا هستش و این اصلا عدالت نیست

    • ناشناس

      جدی؟ دکترای الکترونیک ۱۵ سال طول می‌کشه یا مکانیک؟ پزشکان هم به فکر رفتن نیستن، بی سروصدا امسال ۳۰۰۰ پزشک از ایران مهاجرت کردن، بیشتر از تعدادی که در طول یه سال پزشک تربیت میشه تو ایران.
      و در ضمن پزشک عمومی نهایتا همون ۲۰-۳۰ میلیون رو درمیاره اونم بعد از ۹ سال

  • ناشناس

    پزشکان قشر آسیب پذیر جامعه می‌باشند هر طوری میشه باید به این افراد کمک کرد تا پولدار شوند

    • م

      چی میگی بابا از کجا اومدی
      یه مریض بدبخت کارگر جون میده تا روزی ۱۰۰ تومن دربیاره الانم تو خوش زبونی میکنی
      مثل تو و امثال تو هستند دیگه هزینه اینارو میکشید بالا

  • ناشناس

    یک نگاهی به تعرفه ویزیت پزشکان متخصص در کشورهای همسایه بکنید! همکنون موج مهاجرت پزشکان در جریان هست و بزودی بار دیگر باید با پزشکان هندی و پاکستانی بسازید!

    • ناشناس

      یه نگاه هم به درآمد مردم نگاه کنید واین که اون دکتر با وجدان از داخل این مملکت دکتر درآمده.

  • علی

    متاسفانه ویزیت گران اما فرار مالیاتی پزشکان چی که از کارتخوان استاده نمی کنند آنهم که کارتخوان دارندع

  • علی

    اینکهوپزشکان از کارتخوان استفاده نمی کنند به دلیل فرار مالیاتی چی

  • ناشناس

    حتما خبر از ویزیت اکثر پزشکان دارید ما که به متخصص مغز و اعصاب ۱۵۰۰۰۰۰ریال طبق گفته منشی دکترمیدهیم

  • ناشناس

    همه مشکلات مالیات از پزشکانه اگر ویزیت مجانی بشه ایران بهشت میشه البته اگر قبلش همه دکتر نشن با این وضع… جالبه همه میگن دکترا میدزدن همشونم میخوان دکتر بشن… همه میخوان بدزدن؟