کد مطلب: ۵۲۴۰۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد عجیب قیمت پوند در سال ۹۹ / پوند بیش از دلار و یورو گران شد!

رشد عجیب قیمت پوند در سال ۹۹ / پوند بیش از دلار و یورو گران شد!

پوند در طول سال ۹۹ بسیار بیشتر از دلار و یورو رشد قیمتی داشته است. این ارز طی یکسال بیش از ۷۶ درصد گران شده و در هیاهوی پاییزی بازار ارزها به ۴۱ هزار تومان هم رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین قیمت اعلام شده برای هر پوند در سال ۹۹، ۱۹ هزار و ۹۸۸ تومان بود. در روزهای نیمه دوم فروردین ماه این ارز میان دو کانال قیمتی ۱۹ و ۲۰ هزار تومان نوسان کرد. ازدیبهشت با نرخ ۱۹ هزار و ۲۷۲ تومان آغاز شد. با این حال فردای آن وارد کانال ۲۰ هزار تومانی شد و تمام طول اردیبهشت را در نیمه اول کانال ۲۰ هزار تومانی باقی ماند.

خرداد ماه با نرخ ۲۱ هزار و ۶۸۸ تومان شروع شد و در عرض ۱۲ روز با روندی تند و افزایشی وارد کانال ۲۱ هزارتومانی شد، ۱۳ روز بعد قله ۲۳ هزار تومانی را هم فتح کرد.

شکست ۱۲ رکورد قیمتی طی سه ماه

روزهای پایان خرداد ماه پوند با سرعت بالایی صعود کرد و اول تیرماه ۲۴ هزار تومان و سوم تیر ۲۵ هزار تومان شد. نوسانات غیر عادی پوند در این ماه ادامه یافت تا آنجا که در برخی روزها ۲۳ هزار تومانی و در برخی دیگر ۲۵ هزار تومانی بود. پوند در خرداد ماه به مرز ۲۸ هزار تومان رسید.

۱۸ تیرماه ارز انگلستان ۲۸ هزارتومانی شد و در کمتر از یک هفته دو نرخ ۲۹ و ۳۰ هزار تومانی را هم تجربه کرد. ۲۸ این ماه پوند قله ۳۱ هزار و ۹۹۶ تومان را هم فتح کرد.

مرداد ماه با روندی نزولی آغاز شد و ۲۷ هزار و ۵۹۵ تومان اولین نرخ اعلام شده در این ماه بود. با این حال در نیمه دوم مرداد باز هم این ارز دچار نوسانات عجیب و غریب شد؛ یک روز ۲۸ هزار تومانی بود و فردایش ۳۱ هزار تومانی.

شهریور در کانال ۳۰ هزار تومانی آغاز شد و دهه اول آن با نوسان بین دو کانال ۳۰ و ۳۱ هزار تومانی گذشت. دهه دوم این ماه مصادف شد با فتح دو قله ۳۲ و ۳۳ هزارتومانی پوند برای اولین بار.

دهه سوم هم البته به دور از رکوردهای جدید نماند. دو قله قیمتی ۳۴ و ۳۵ هزار تومانی نیز در دهه آخر تابستان فتح شد.

فتح قله تاریخی ۴۱ هزار تومانی

مهرماه برای تمامی ارزها ماه نوسانات عجیب وغریب بود، پوند هم از این قاعده مستثنا نشد. اولین نرخ مهرماه ۹۹، ۳۵ هزار و ۷۲ تومان اعلام شد. سوم این ماه کانال ۳۶ هزار تومانی و فردای آن کانال ۳۷ هزار تومانی هم به سرعت فتح شد. جالب‌تر اینجاست که در کمتر از ۲۴ ساعت بعد باز هم رکورد جدیدی برای پوند ثبت شد؛ ۳۸ هزار و ۸۴ تومان.

۱۹ تیرماه پوند برای اولین بار در تاریخ ۴۰ هزار و ۴۰۶ تومان قیمت گرفت. پوند ۴۰ هزار تومانی اما فقط ۴۸ ساعت دوام آورد و خیلی زود پا به کانال ۴۱ هزار تومان گذاشت.

بیست و هشتم این ماه نرخ پوند یکباره از ۴۰ هزار و ۶۰۴ تومان به ۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید! با این حال در کمال تعجب آبان ماه هم با نرخ ۴۰ هزار تومانی برای هر پوند آغاز شد. در هشتمین ماه سال اما نوسانات میان ۳۴ هزار تومان تا ۳۹ هزار تومان ادامه یافت.

آذرماه با آغاز ریزش سایر ارزها بازار پوند هم کمی آرام گرفت. آذر با قیمت ۳۴ هزار و ۷۱۶ تومان شروع به مرور وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد و تمام ماه بین ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان نوسان کرد.

فصل بازگشت آرامش

اولین قیمت پوند در زمستان ۹۹، ۳۴ هزار و ۱۸۱ تومان اعلام شد. ۲۹ این ماه پوند در میان نوسانات به ۱۹ هزار تومان هم رسید. بهمن ماه با قیمت ۳۱هزار و ۲۰۰ تومان در شروع شد. در این ماه پوند با روندی آرام ولی افزایشی به جایگاه سابق خود در میانه کانال‌های ۳۳، ۳۴ و ۳۵ ،۳۶ هزار تومانی بازگشت.

اولین قیمت آخرین ماه سال برای پوند ۳۵ هزار و ۶۹۷ تومان بود. در این ماه هم نوساناتی شبیه به بهمن ماه را تجربه کرد و در نهایت سال ۹۹ با نرخ ۳۵ هزار و ۲۹۹ تومان به پایان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.