کد مطلب: ۵۹۲۹۰۷

ارزش گوشی‌های آیفون و سامسونگ افت می‌کند؟ / قیمت گوشی موبایل در بازار امروز ۱۰ آبان

ارزش گوشی‌های آیفون و سامسونگ افت می‌کند؟ / قیمت گوشی موبایل در بازار امروز ۱۰ آبان

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی در بازار امروز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

گوشی‌های اپل و سامسونگ پس از یک سال کمترین افت ارزش را تجربه می‌کنند

گزارش جدید یک خرده‌فروشی آنلاین بریتانیایی نشان می‌دهد که ارزش گوشی‌های هوشمند چگونه در طول ۱۲ ماه کاهش پیدا می‌کند. در این گزارش محصولات اپل بیشترین حفظ ارزش را دارند و بعد نام سامسونگ دیده می‌شود.

خرده‌فروشی musicMagpie در گزارش جدید خود می‌گوید مصرف‌کنندگان بریتانیایی به‌طور متوسط هر ۱۶ ماه یک بار گوشی خود را عوض می‌کنند و این کار به اندازه ۵۰ درصد ارزش دستگاه برایشان هزینه به دنبال دارد. محصولات اپل در ۱۲ ماه نخست ۴۱ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند و این رقم در طول ۲۴ ماه به ۶۰ درصد می‌رسد.

در آن سو، پس از یک سال ۶۴ درصد از ارزش گوشی‌های سامسونگ کاسته می‌شود و این رقم پس از سال دوم به ۷۷ درصد می‌رسد. در رده چهارم وان پلاس قرار گرفته که پس از سال اول و دوم به ترتیب با افت ۶۹ و ۷۸ درصدی ارزش مواجه می‌شود. جایگاه پنجم به گوگل تعلق دارد که پس از سال اول هنوز ارزشمندتر از گوشی‌های وان پلاس است، اما بعد از سال دوم ۸۴ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد. در آخر هم نام هواوی دیده می‌شود که محصولاتش در پایان سال دوم با افت ۸۷ درصدی ارزش روبرو می‌شود.

22

این خرده‌فروشی در بخش دیگر گزارش خود تلفن‌های هوشمند پرچمدار را از لحاظ افت ارزش با یکدیگر مقایسه کرده است. کمترین افت قیمت متعلق به آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو بوده که به ترتیب ۳۳ و ۳۶ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. در رده‌های بعدی نام آیفون ۸ پلاس، آیفون XS و آیفون XR دیده می‌شود.

در سوی دیگر، هواوی میت ۳۰ پرو، هواوی P20 و وان پلاس ۸ به ترتیب با افت ۸۷، ۸۴ و ۸۳ درصد بیشترین ارزش را از دست داده‌اند. musicMagpie می‌گوید ۳۳ درصد کاربران برای خرید گوشی جدید موبایل قدیمی خود را نمی‌فروشند. هرچه سن آن‌ها بالاتر می‌رود احتمال تحویل دستگاه به شرکت برای خرید محصولات جدید پایین‌تر می‌آید. افزون بر این، ظاهرا هرچه گوشی گران‌تر باشد، با گذشت زمان درصد کمتری از ارزش آن کاسته می‌شود.

22 1

قیمت موبایل امروز

14 page 0001 11 13 page 0001 12 12 page 0001 11 11 page 0001 11

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.