کد مطلب: ۵۸۲۵۸۵

زمان و چگونگی ثبت‌نام برای لاتاری ۲۰۲۳

زمان و چگونگی ثبت‌نام برای لاتاری ۲۰۲۳

لاتاری گرین‌کارت امریکا، یک رویداد قرعه‌کشی است که هرساله توسط اداره مهاجرت امریکا انجام می‌شود و هدف آن حفظ تنوع نژادی در آمریکا است. این مطلب زمان و چگونگی ثبت‌نام برای لاتاری ۲۰۲۳ را توضیح می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روش دریافت ویزای امریکا از طریق ویزای تنوع نژادی یا همان لاتاری گرین کارت آمریکا، راحت‌ترین راه برای مهاجرت دائم به امریکا است. با رسیدن زمان ثبت‌نام لاتاری، از سراسر جهان، تعداد بسیار زیادی از مردم کشورهای مختلف در این قرعه‌کشی شرکت می‌کنند تا بتوانند شانس خود را برای دریافت گرین کارت امریکا امتحان کنند.

فرد متقاضی ثبت‌نام لاتاری ۲۰۲۳ باید ضمن داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز اقدام به ثبت‌نام کرده و منتظر اعلام نتایج بماند تا در صورت برنده شدن امور دریافت ویزای خود را انجام داده و در نهایت گرین کارت خود را دریافت کرده و به امریکا مهاجرت کند.

تاریخ ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

کشور امریکا برای حفظ تنوع نژادی افراد مقیم در خاک امریکا هر ساله اقدام به برگزاری قرعه‌کشی لاتاری می‌کند. این رویداد هر ساله از نیمه اول اکتبر (مهر) آغاز می‌شود و به مدت سی و سه روز ادامه می‌یابد و اوایل نوامبر (اواسط آبان) به اتمام می‌رسد.

این روند هر ساله انجام شده است و نهایتا با یک روز تاخیر در باز شدن اداره مهاجرت، تا کنون روبرو شده است. اما زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ که مربوط به دوره قبل می‌شود با تاخیری ۵ روزه، از ۷ اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد و ۱۰ نوامبر به اتمام رسید.

به همین دلیل تاریخ دقیق شروع ثبت‌نام مشخص نیست اما به طور قطع می‌توان گفت که مدت زمان ثبت نام لاتاری، از اواسط مهر آغاز شده و به مدت یک ماه تا اواسط آبان ادامه می‌یابد.

با آغاز مدت ثبت‌نام لاتاری، به دلیل حجم بالای ثبت‌نامی‌ها، بهتر است از قبل تمامی مدارک و شرایط لازم را فراهم کرده باشید تا دچار نقص در پرونده ثبت‌نام لاتاری ۲۰۲۳ نشوید.

امکان خروج سایت از دسترس

همچنین در نظر داشته باشید که روزهای پایانی دوره ثبت نام لاتاری، به دلیل هجوم بسیار زیاد ثبت‌نامی‌ها ممکن است سایت اداره مهاجرت از دسترس خارج شود،

در نتیجه بهتر است ثبت‌نام خود را در لاتاری ۲۰۲۳ به روزهای پایانی مخصوصا روز آخر، موکول نکرده و با تکمیل مدارک خود، با آسودگی اقدام به ثبت‌نام کنید.

تاریخ اعلام نتیجه لاتاری

با اتمام دوره ثبت‌نام لاتاری، اداره مهاجرت با گرد هم جمع آوردن ثبت‌نام‌ها، در ماه می (اسفند همان سال) اقدام به قرعه‌کشی می‌کند. با توجه به اینکه این گونه ویزا از نوع تنوع نژادی است، کشورهایی که در طور سال تعداد مهاجرین کمتری به امریکا دارند، از شانس بیشتری برای برنده شدن برخوردار می‌شوند.

زمان اعلام نتایج نیز اردیبهشت سال آینده است. این در حالی است که کشور ایران در قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت ۲۰۲۲، تعداد پنج هزار و ۷۳۹ کیس برنده داشت و بعد از کشورهایی نظیر مصر، سودان، روسیه، الجزایر و ازبکستان بیشترین تعداد برنده را دارا بوده است.

مدارک مورد نیاز در زمان ثبت‌نام لاتاری ۲۰۲۳

با نزدیک شدن به زمان ثبت‌نام لاتاری ۲۰۲۳، در صورتی که مایل به ثبت‌نام هستید، باید مدارک خود را کامل کنید و شرایط مورد نیاز را فراهم کرده باشید.

مدارکی که با فرا رسیدن تاریخ ثبت‌نام لاتاری، مورد نیاز هستنئ، داشتن حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی در پنج سال گذشته است و همچنین باید پاسپورت معتبر داشته باشید که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.

همچنین بنابر وجود شرط داشتن حداقل مدرک دیپلم، شخص باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد تا بتواند به صورت مستقل ثبت‌نام کند. در صورتی که فرد زیر سن قانونی باشد باید زیر مجموعه خانواده ثبت‌نام کند.

افراد بین ۲۱ تا ۱۸ سال نیز می‌توانند هم زیر مجموعه خانواده و هم به صورت مستقل ثبت‌نام کنند تا از سه شانس برخوردار باشند.

منبع: دنیای اقتصاد

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا قسمت همهٔ ایرانیا بکنه.