کد مطلب: ۸۱۴۷۷۵

تصویب لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در دولت

تصویب لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در دولت

امروز سخنگوی دولت خبر جدیدی درباره تصویب لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد. جزئیات این لایحه شامل چه مواردی خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت از تصویب لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در دولت خبر داد.

لایحه «حمایت از ایرانیان خارج از کشور» توسط کمیسیون سیاسی دولت تصویب شده است.

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «تسهیل امور شهروندان ایرانی خارج از کشور و استفاده بهتر از ظرفیت‌های علمی، سیاسی و اقتصادی ایشان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

در همین راستا، لایحه «حمایت از ایرانیان خارج از کشور» در کمیسیون سیاسی دولت به تصویب رسید و برای طی مراحل قانونی در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت.»

جزئیات لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور

دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، در سال 1399 آماری را منتشر کرد که برای این افراد تا به حال قانونی جامع وجود نداشته است. با این حال، قوانینی مثل حمایت همه‌جانبه از حقوق ایرانیان خارج از کشور و همچنین جلب مشارکت آن‌ها به‌منظور شرکت در توسعه و پیشرفت کشور وجود داشته است.

این لایحه شامل مواردی همچون بهره‌مندی ایرانیان خارج از کشور از حقوق قانونی، بهبود برنامه‌ریزی و سیاستگذاری امور ایرانیان خارج از کشور، بهبود رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور، تقاضای عفو و امور حقوقی ایرانیان خارج از کشور، وضعیت سربازی ایرانیان خارج از کشور و احقاق حقوق ایرانیان خارج کشور است.

همچنین تقویت هویت ایرانی در خارج از مرزها و جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور نیز از موارد مهم در این لایحه است.
منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.