کد مطلب: ۲۳۸۱۳۵

لزوم توجه به استفاده از کالا و خدمات ایرانی در صنعت پتروشیمی

لزوم توجه به استفاده از کالا و خدمات ایرانی در صنعت پتروشیمی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: این مدیریت پیگیر استفاده از ساخت داخل است و این حرکت را محدود به کالا نمی‌داند و استفاده از خدمات فنی، مهندسی و تعمیراتی را نیز اثربخش می‌بیند.

قدرت‌الله فرج‌پوردر پنجاهمین نشست روسای مجتمع‌های پتروشیمی درباره مهمترین دستاوردهای صنعت پتروشیمی در سال ۹۶، گفت: پارسال از جهت تولید یکی از بهترین سال‌های تولید صنعت پتروشیمی بود به‌طوری که تولید در این صنعت حدود ۵۴ میلیون تن و حدود ۶ درصد بیشتر از سال ۹۶ بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی درباره حجم فروش و صادرات گفت: صادرات ۲۲ میلیون تن به ارزش ۱۲ میلیارد دلار بوده که به لحاظ مقدار و ارزش به ترتیب ۶ و ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: فروش محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی حدود ۱۷, ۵ میلیون تن که به لحاظ ارزش ۲۸ درصد و به لحاظ مقدار ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و از این رقم ۹.۳ میلیون تن صرف فروش خوراک بین مجتمعی شده است.

فرج‌پور درباره دستاوردهای سال ۹۶ صنعت پتروشیمی، گفت: راه‌اندازی فاز سوم پتروشیمی پردیس، وارد سرویس شدن توربین‌های پتروشیمی دماوند و تامین ۱۰۰ مگاوات برق فاز دوم واحدهای پتروشیمی فاز دوم عسلویه، برطرف شدن مشکل انتقال گاز به پتروشیمی بندر امام از جمله فعالیت‌های سال ۹۶ صنعت پتروشیمی بوده است.

وی درباره مهم‌ترین برنامه‌های امسال صنعت پتروشیمی گفت: راه‌اندازی واحد متانول پتروشیمی مرجان با ظرفیت بیش از ۱, ۶ میلیون تن و واحد متانول کاوه با ظرفیت ۲.۳ میلیون تن در حال نهایی شدن است. با وارد سرویس شدن این دو واحد، به بهبود جایگاه منطقه‌ا ایران در بازار متانول کمک می‌کند، به‌طوری‌که با هماهنگی در عرضه محصول در بازار منطقه می‌توانیم رقابت جهانی را به نفع خود پیش ببریم.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سال ۹۷ را سال استفاده از کالای ایرانی دانست و گفت: مدیریت کنترل تولید پیگیر استفاده از ساخت داخل است و این حرکت را محدود به کالا نمی‌داند بلکه استفاده از خدمات مهندسی و تعمیراتی را در این حیطه دخیل می‌داند و با کمک روسای مجتمع‌ها این کار امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.