کد مطلب: ۲۱۲۲۵۹

لزوم توجه جدی به صنعت گردشگری در کشور

لزوم توجه جدی به صنعت گردشگری در کشور

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر لزوم توجه جدی به صنعت گردشگری در کشور تاکید کرد.

ناصر رضایی افزود: ایران از ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری برخوردار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین رویکرد دولت به بحث توسعه گردشگری را مثبت دانست و اظهارداشت: گردشگری در زمینه اشتغال و درآمدزایی بسیار نقش آفرین است.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) مناسب است.

وی در ادامه افزود: بدون شک صنعت گردشگری با توسعه عوامل زیربنایی و زیرساخت‌ها (سخت‌افزاری) و همینطور عوامل فرهنگی، تبلیغاتی و اطلاع رسانی ملی و بین المللی (نرم‌افزاری) در کشورتوسعه می‌یابد.

رضایی اظهارداشت: اقامتگاه مناسب یکی از شاخصه‌های مهم توریسم و زیرساخت‌های اساسی توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود.

وی گفت: در دنیای امروز تنها هتل‌های لوکس و چند ستاره را نمی‌توان اقامتگاه‌های توریستی و جالب توجه دانست بلکه ژانرهای دیگر و جذاب‌تری با فضا و کاربری مطلوب‌تر معرفی و ایجاد شده‌اند که اقامتگاه‌های بوم گردی از جمله این موارد است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ضمن اشاره به این جمله که اقامت‌های بوم‌گردی (اکولوژ) در کشور رو به گسترش است، افزود: تقاضا برای این نوع اقامتگاه‌ها امروز خیلی بیشتر از هتل‌های پنج ستاره است.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در سطح دنیا گفت: متاسفانه تاکنون به نحو بایسته و شایسته جاذبه‌های گردشگری کشور به جهانیان اطلاع‌رسانی نشده است.

رضایی اذعان داشت: معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری ایران به جهانیان نیازمند برنامه ریزی مناسب و عزم جدی است.

وی تاکید کرد: کشور برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی نیازمند اطلاع‌رسانی، معرفی و تبلیغات است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گردشگری در ایران هیچ وقت به عنوان یک اولویت مطرح نبوده است، گفت: این در حالی‌ است که با توجه به جایگاه گردشگری صنعت مزبور باید در اولویت کشور قرار گیرد.

وی افزود: صنعت گردشگری عاملی مهمی در جهت توسعه اقتصادی است بنابراین می‌طلبد مسئولان به این صنعت بیش از هر زمان دیگری توجه داشته باشند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.