کد مطلب: ۶۳۲۵۹۶

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز:

لوازم خانگی به قیمت‌های قبلی برنگشت/ سال آینده لوازم خانگی گران می‌شود؟

لوازم خانگی به قیمت‌های قبلی برنگشت/ سال آینده لوازم خانگی گران می‌شود؟

پس از ایجاد هجمه علیه کیفیت و قیمت لوازم خانگی داخلی، معاون صنایع عمومی وزارت صمت از کاهش قیمت این محصولات خبر داد. با این حال رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد با رد این موضوع گفت: تا امروز قیمت لوازم خانگی ایرانی هیچ‌گونه کاهشی نداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از دو سال است که تولیدکنندگان ایرانی بدون هیچ رقیب خارجی عنان بازار لوازم خانگی را به دست گرفته‌اند. حمایت‌های بی‌چون و چرای دولت از فعالان این صنعت باعث شد تا در عین کاهش کیفیت، گاه و بی‌گاه شاهد افزایش خودسرانه قیمت‌ها باشیم. اما اخیرا محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، از بازگشت قیمت لوازم خانگی به نرخ‌های قبلی خبر داد. با این حال گفته‌های مسئولان اتحادیه‌های لوازم خانگی روی دیگر ماجرا را به تصویر می‌کشد.

در همین زمینه رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز موضوع کاهش قیمت لوازم خانگی را از اساس رد کرد.

رضا رزقیان در این باره اظهار کرد: تا این لحظه هیچ‌کدام از شرکت‌های لوازم خانگی قیمت هیچ یک از محصولاتشان را کاهش نداده‌اند. دولت هر گاه مواد اولیه ارزان را به دست تولیدکننده رساند، آن‌گاه می‌تواند دستور ثبات یا کاهش قیمت را صادر کند.

او ادامه داد: اگر امروز کاهش قیمتی مشاهده می‌شود، در حد دو تا سه درصد است. در واقع به دلیل رکود سنگین حاکم بر بازار، نمایندگی‌ها با برگزاری جشنواره‌های تخفیف سعی در خالی‌کردن انبار خود دارند.

آخرین ترفند شرکت‌ها برای فروش لوازم خانگی

وی افزود: با توجه به قیمت مواد اولیه اصلا گران‌فروشی معنا ندارد. اقتصاد ایران دچار یک رکود تورمی است که بازار لوازم خانگی هم از آن مستثنی نیست. بازار آنچنان در وضعیت بدی به سر می‌برد که ارائه تخفیف آخرین راهکار شرکت‌ها برای فروش است.

رزقیان اعلام کرد: تاکنون هیچ نامه‌ای از سوی وزارت صمت، سازمان‌های بازرسی و … مبنی بر کاهش قیمت به ما ارسال نشده است.

این فعال صنفی همچنین درباره قیمت لوازم خانگی در سال آینده گفت: هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. وضعیت بازار به عوامل زیادی ازجمله مذاکرات وین بستگی دارد. با این حال نکته مسلم این است که تا پایان سال قیمت‌ها هیچ تغییری نمی‌کند.

بررسی‌های تجارت‌نیوز نیز نشان می‌دهد اغلب لوازم خانگی موجود در بازار نه‌تنها کاهش قیمتی نداشته‌اند، بلکه در یک ماه اخیر روند افزایشی هم پیموده‌اند. به‌عنوان مثال گران‌ترین یخچال و فریزر تولید داخل که دهم بهمن ۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اکنون با نرخ ۵۱٫۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برای مطالعه بیشتر خبر لوازم خانگی ارزان می‌شود؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.