کد مطلب: ۲۲۵۰۲۰

مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک به ۳۹۸ میلیون دلار رسید

مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک به ۳۹۸ میلیون دلار رسید

«مرتضی مرادیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با اشاره به تقویت چشمگیر مناسبات تهران و کپنهاک در سال‌های گذشته گفت: حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور به ۳۹۸ میلیون دلار افزایش یافته است.

براساس آمار رسمی منتشر شده، این رقم در سال ۲۰۱۵ معادل ۱۷۵ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۷۰ میلیون دلار بوده و در فضای پسابرجام رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سفیر کشورمان در جشنی که به مناسب سال نو با حضور ایرانیان مقیم دانمارک، جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و دانشگاهی برگزار شده بود، با اشاره به امضای قرارداد ضمانت ۵۰۰ میلیون یورویی برای سرمایه گذاری در ایران و توافق‌های انجام شده در زمینه مالکیت معنوی، گفت: به زودی شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر در مناسبات اقتصادی میان دو کشور خواهیم بود.

مرادیان با اشاره به حضور بیش از ۲۶ هزار هموطن ایرانی در دانمارک افزود: سطح بالای علمی، جامعه‌پذیری، جایگاه بالا در مشاغل دولتی و شرکت‌های خصوصی ایرانیان که بارها مورد تاکید مقامات دانمارکی قرار گرفته، تاثیر زیادی بر توسعه مناسبات دوجانبه داشته است.

وی در عین حال نبود ارتباط قوی و منسجم میان ایرانیان را از جمله نکاتی نامید که نیازمند رسیدگی است.

در این مراسم که با حضور «قادر قربانی اصل» نماینده وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان ایران در حوزه کشورهای عضو معاهده شینگن و نیز جمعی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه کپنهاگ و سازمان «یوترن» برگزار شد، گروه موسیقی پایار به اجرای موسیقی سنتی پرداخت.

همچنین بنیاد مردم نهاد «صلح» در تقدیر از خدمات سفارت جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح و ثبات و تکریم نوروز که بیانگر صلح و دوستی است، نشانی به سفیر کشورمان اهدا کرد.

در حاشیه این مراسم نشستی صمیمی میان نماینده وزارت علوم در اروپا و دانشجویان ایرانی برگزار شد و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.