کد مطلب: ۴۴۹۲۷۷

آمار جدید مبتلایان کرونا در کشور ۲۲/ ۰۲/ ۹۹

آمار جدید مبتلایان کرونا در کشور ۲۲/ ۰۲/ ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۸۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۹۲۸۶ نفر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیانوش جهانپور در توضیح آخرین وضعیت بروز و فوتی‌های ناشی از کووید۱۹ در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۹۲۸۶ نفر رسید.

جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۶۸۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۸۷۴۲۲ نفر از بیماران، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، ۲۷۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۰۱ هزار و ۳۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد از موارد جدید شناسایی شده این بیماری به صورت سرپایی یا در بیماریابی فعال بوده است، به طوری که این موارد اغلب به دنبال بررسی و اخذ نمونه از افراد دارای تماس نزدیک با مبتلایان و همچنین افراد دارای علایم خفیف و متوسط این بیماری شناسایی شده‌اند.

وی تاکید کرد: کماکان استان خوزستان در وضعیت قرمز بیماری کووید۱۹ قرار دارد و استان تهران نیز نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد. بر همین اساس در سراسر کشور به ویژه در این دو استان، رعایت و جدیت بیشتر در موارد فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و عمومی را درخواست داریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.