کد مطلب: ۷۶۲۵۴۳

بازنشستگان چقدر عیدی می‌گیرند؟

بازنشستگان چقدر عیدی می‌گیرند؟

به گفته رئیس کانون بازنشستگان کارگری قرار است تا مبلغ عیدی بازنشستگان و حق عائله‌مندی آنان به زودی پس از تامین اعتبار به حساب آنها واریز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کانون بازنشستگان کارگری جزئیات عیدی بازنشستگان را که قرار است تا پایان سال 1401 دریافت کنند، اعلام کرد.

مبلغ عیدی بازنشستگان متاهل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، متاهل دارای یک فرزند ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، متاهل دارای ۲ فرزند ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و متاهل دارای ۳ فرزند ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

عیدی بازنشستگان برخلاف سایر قشرهای کاری جامعه هیچ وقت متناسب با حقوق پرداخت نمی‌شود و این موضوع همواره بازنشستگان را در آستانه شب عید و با هزینه‌های هنگفت امروز با مشکل مواجه می‌کند و همواره منجر به نارضایتی این قشر می‌شود.

به گفته میرهاشم موسوی، رئیس کانون بازنشستگان کارگری، میزان عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ در این میان مبلغ عیدی بازنشستگان متاهل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، متاهل دارای یک فرزند ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، متاهل دارای ۲ فرزند ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و متاهل دارای ۳ فرزند ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری در خصوص زمان واریز عیدی بازنشستگان گفت: «بنای ما بر این است که قبل از اینکه عیدی زیرمجموعه و کارکنان اداری خود را بپردازیم، حقوق بازنشستگان را واریز کنیم که امسال هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما فعلا زمان دقیقی را اعلام نمی‌کنیم تا بررسی‌ها برای تامین منابع نهایی شود.»

همه کارگران مشمول قانون کار امسال حداقل ۸ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان عیدی و پاداش دریافت خواهند کرد.

گفتنی‌است که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق بهمن‌ماه و عیدی بازنشستگان کشوری خبر داد. در همین حال برخی از بازنشستگان می‌گویند هنوز برای آنها عیدی امسال واریز نشده است؛ آن‌طور که نعمت‌الله ترکی گفته، روز چهارشنبه حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق به حساب آن‌ها واریز شد.

اگرچه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری این را پرداخت زودهنگام دانست و گفت پیش از این بی‌سابقه بوده، اما برخی از بازنشستگان علاوه بر واریز نشدن عیدی و حقوق، بی‌سابقه بودن آن را نیز رد کردند.

منبع: اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صدقه است نه عیدی

  • ناشناس

    این مبلغ توهین به بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی هست.25درصد متناسب سازی، 2ساله طلبکاریم وارد سال سوم شدیم پس دیگه کی قراره اجرایی بشه خداازتون نگذره

  • فریبرز هومتا

    شما دوست داری تشکر کنیم ؟

  • بازنشسته

    سلام سوال من از حناب اقای مدیرعامل تامین اجتماعی،ایا بعد سی سال کار اخرش مثل ما باشی و مثل ما حقوق و عیدی بگیری میتوانی زندگی کنی؟
    خدایش یه کم با عقل فکر کن،
    با یک میلیون و هشتصد به خانواده ات چی میتوانی دم عیدی بخری؟
    لباس بچه هات،میوه،گوشت و مرغ و حبوبات‌و…..
    اگه میدونستم بعد سی سال اخرم اینطوری میشد نمیرفتم دنبال کارگری تو کارخانه،نیرفتم شغل ازاد و و پولی که سی سال تو بیمه میگذاشتم جای دیگه سرمایه گذاری میکردم و وضع ام الان بهتر از این بود.

    • مجید

      این مبلغ عیدی را بازنشستگان تقدیم میکنند به رئیس جمهور و کابینه دولت.
      شاید برای عید خانوادشون بتوانند خرید مکفی داشته باشند

  • ناشناس

    خب قبلاً گفتیم یه گوشت می خریم بقیه شو ولش کن فکر کنم یک کیلو آجیل هم بخریم خب خدا رو شکر

  • ناشناس

    سلام من مستمر بگیرم داریچهار فرزندم چه فرقی داره عید میان عیدی از مادر بزرگ می‌خوان خورد خوراک می‌خوان چرا ناحق عبری می‌دیم بچه های ما نمرده آمد فکر آنها ا نمیکنین

  • ناشناس

    این عیدی برای به چه درد میخوره اجناس باید ارزان چود

  • ناشناس

    یکی ب داد مردم برسه با این عیدی و افزایش قیمت چیکار میشه کرد. فیمت گوشت.مرغ.تخم مرغ. و غیره خیلی سخته بخدا

  • ناشناس

    انگار تو دنیای به این بزرگی هیچ خبری به اندازه عیدی ما بازنشستگان برا رسانه های مجازی جالب و پر درآمد نیست با توجه به اینکه بیش‌از ده ،بیست روز هست که تکلیف این عیدی کم ارزش ومسخره تعیین شده ولی شما رسانه های پول پرست دست از سر آن وما بازنشسته ها بر نمی دارید بس کنید دیگه بابا مملکت داره با این تورم و بدبختی به قهقرا می‌ره ،ول کنید دیگه این بازنشستگان فلک زده رو!!!!!!