کد مطلب: ۷۱۸۸۶۱

جزئیات افزایش حقوق نیروهای مسلح اعلام شد

جزئیات افزایش حقوق نیروهای مسلح اعلام شد

مجلس شورای اسلامی موافقت کرد که حقوق نیروهای مسلح ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی در خصوص افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروی انتظامی و نیروهای مسلح را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی در توضیح پیشنهاد خود در بند ۱ ماده واحده این لایحه دوفوریتی، بیان کرد: پیشنهاد بنده این است که حقوق و مزایای نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی مطابق با تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ۲۰ درصد نسبت به سایر کارکنان لشکری و کشوری افزایش یابد. پیشنهاد بنده این است که در این اصلاحیه تاکید شود که این ۲۰ درصد به صورت واقعی اعمال شود.

وی گفت: امروز حقوق بخشی از این نیروها نسبت به سایرین کم تر است. حق این افراد نیست که حقوق کم تری دریافت کنند. آن هایی که در ارتفاعات استان های شمال غربی کردستان و سایر نقاط مرزی و یا در داخل شهرها مشغول به تامین امنیت مردم هستند حقشان است که از این ۲۰ درصد برخوردار شوند.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

در این پیشنهاد آمده است که در اجرای این بند در خصوص نیروهای مسلح مطابق با تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت صورت خواهد گرفت.

در تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، آمده است که درصورت موافقت فرماندهی کل قوا برای برخورداری کارکنان نیروهای مسلح از مقررات فصل دهم و سیزدهم این قانون، حداقل و حداکثر دریافتی آنان با رعایت مقررات ماده (۱۳۶) قانون آجا، امتیازات متعلقه به شغل و شاغل باتوجه به کیفیت خاص خدمتی در نیروهای مسلح با ضریب (۲/۱) محاسبه و پرداخت می‌گردد.
کارمندان نیروهای انتظامی کماکان از فوق العاده سختی کار طبق مقررات استخدامی این نیرو علاوه بر فوق العاده‌های مذکور در فصل دهم این قانون برخوردار می‌باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Fer

    سلام خسته نباشید ایا افزایش حقوق نیرو مسلح شامل سربازان میشود؟؟؟؟

  • ناشناس

    باسلام بهترهست این 20درصدافزایش شامل بازنشستگان زمان جنگ هم بشودبهرحال اینگونه اقدامات جهت این نیروهاواقع بجاوشایسته هست بایدتفاوتی بین این قشرکه درهرشرایطی بایدخدمت بکنند

  • محسن

    نیروی انتظامی قشریه که مملکتون مدیون تلاشهای شبانه روزیشونه.و اینکه روزانه در سراسر کشور داره شهید و جانباز و معلول میده.ولا اگه حق باشه باید ماهی ۴۰ملیون بگیرین.نه ۶ملیون
    اکثر ادارات دارن ۳۰تومن میگیرن

  • محمد امین

    من همسر ارتشی هستم با اینکه ارومیه ای هستیم شهر های زیادی رو گشتیم وخیلی سختی ها در راه شغل شوهرم کشیدم حادثه تروریستی اهواز، سیل اهواز…..و افتخار هم میکنم که همسر یک ارتشی هستم ولی متاسفانه حقوق ما خیلی خیلی کمه

  • محمد امین

    سلام من همسر ارتشی هستم با اینکه ارومیه ای هستیم شهر های زیادی رو گشتیم وخیلی سختی ها در راه شغل همسرم کشیدم. حادثه تروریستی اهواز ،سیل اهواز….. ولی این حقوق انصافا دیگه خیلی خیلی کمه ……………………………..

  • ناشناس

    آخرشم اضاف نشد و فقط حرف بود

  • علی

    آخرشم اضافه نشد و همش حرف بود

    • ناشناس

      چرا اضافه نشد

  • حسن

    باسلام چرا اینقدر حقوق نیروی انتظامی پائینه آخه چرا

  • ناشناس

    پس چی شد این بیست درصد کی خورد کی اعمال میشه پس

  • ناشناس

    خودتون حاضرید جای خانواده های نیرو انتظامی باشید و با این سختی کار حقوق ناجیز۲۰ درصد اضاف شه…اصلا حقوق نیروی انتظامی نباید زیر ۲۰ میلیون باشه..چرا با بقیه کارمندا یکجور میگیرید…نه عید داریم ن کنار خانواده هامون هستیم نه تو شهر خودمون هستیم.نه تعطیلی درست و حسابی داریم نه ارامش روحی و روانی داریم.چجوری باید جبران شه با این وضع حقوق..خسته ایم خسته…من بعنوان همسر یک نیرو عضو دارم بخاطر همین نکات جدا میشم .