کد مطلب: ۶۱۷۹۹۶

متقاضیان وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخوانند

متقاضیان وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخوانند

سخنگوی دولت گفت: با دستور رئیس‌جمهور نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان تغییر خواهد کرد تا مردم بتوانند تسهیلات خُرد را آسان دریافت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی بهادری جهرمی با اعلام این خبر گفت: کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است طبیعتا می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

صبح امروز سخنگوی دولت در توییتر خبر داده بود: «‌‏ ‌تغییر به نفع مردم محور جلسه امروز رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با مدیران عامل کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی است؛ منتظر خبرهای خوب باشید.»( ایسنا )

پیش از این نیز مدیر اداره اطلاعات بانک مرکزی گفته بود باهدف کاهش مطالبات معوق، بانک‌ها مکلف شدند قبل از پرداخت تسهیلات برای متقاضی وام استعلام اعتبارسنجی اخذ کنند.

محبوب صادقی با اشاره به اینکه بررسی اعتبارسنجی برای پرداخت تسهیلات بانکی منجر به کاهش معوقات بانکی خواهد شد، گفت: یکی از معیارهای اعتبارسنجی، مبلغ و سابقه تسهیلات گذشته مشتریان است.

وی همچنین رقم و سابقه چک‌های وصول یا برگشت شده متقاضیان را از دیگر معیارهای تعیین امتیاز اعتبار سنجی مشتریان شبکه بانکی برشمرد و افزود: بررسی سابقه پرداخت به‌موقع قبوض جرائم رانندگی و همچنین برق و گاز از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعیین امتیاز اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات بانکی مؤثر باشد.

مدیر اداره اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به اینکه اعتبار سنجی مشتریان در دنیا سابقه‌ای صدساله دارد، افزود: اجرایی شدن دقیق این مدل در ایران، می‌تواند شرایط اخذ ضامن از وام‌گیرندگان را تسهیل کمک کند.

صادقی با اعلام اینکه اعتبار سنجی پیش از این نیز در برخی بانک‌ها اجرایی شده بود، گفت: این مدل کمک می‌کند بانک‌ها برای پرداخت وام‌های کوچک به متقاضیان بتوانند، شرایط تضمین را تسهیل و کمتر وثیقه‌هایی همچون گواهی‌های کسر از حقوق و سند ملکی درخواست کنند.

برای مطالعه کامل این گزارش بر لینک « شرط جدید برای پرداخت وام بانکی » کلیک کنید.

آخرین اخبار حوزه بانک و بیمه را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.