کد مطلب: ۳۸۷۷۹۶

رحمانی:

هیچ مجوزی برای تولید بیت‌کوین صادر نکرده‌ایم

هیچ مجوزی برای تولید بیت‌کوین صادر نکرده‌ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید بیت کوین از نظر قانونی مشکل دارد و تاکنون مجوزی از سوی دولت برای آن داده نشده و اگر فعالیتی انجام می‌شود، اقدام خودسرانه افراد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز سه شنبه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره درخصوص انحراف فعالیت برخی واحدهای صنعتی از مجوزهای مربوطه به سمت تولید بیت کوین، تصریح کرد:‌ وزارت صنعت مجوزی برای این موضوع صادر نکرده و اگر فعالیتی انجام می‌شود، اقدام خودسرانه افراد است.

وی افزود: تولید بیت کوین (ارز دیجیتالی) از نظر قانونی مشکل دارد و تاکنون مجوزی از سوی دولت برای آن داده نشده است.

به گفته وی، دولت با تشکیل کمیسیونی در این زمینه در حال بررسی موضوع است تا ضوابط لازم و سازو کارهای مربوط به آن را فراهم کند، اما تاکنون هیچ مجوزی برای تولید آن صادر نشده است.

مشکل نقدینگی خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه با وجود مطالبات ۲۲ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان و کمبود نقدینگی، تداوم تولید خودرو چگونه امکانپذیر است، نیز گفت: کمبود نقدینگی از مشکلات جدی صنایع قطعه سازی و خودروسازی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: لازمه عمل خودروسازان به تعهداتشان افزایش تولید است که با تامین نقدینگی میسر می‌شود.

چهاردهم بهمن پارسال «فرشاد مقیمی»، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا خبر داد.

در این زمینه، قرار شد برای تخصیص نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان در دو بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود که تاکنون بخش عمده مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است، اما خبری از پرداخت‌های ارزی نیست.

رحمانی، به تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ اشاره کرد و افزود: با خروج فرانسوی‌ها از کشورمان با اعمال تحریم‌ها، متخصصان داخلی موفق شدند این خودرو را تا حد زیادی ساخت داخل کنند، اکنون توانمندی ساخت این خودرو فراهم شده و خط تولید آن نیز راه اندازی خواهد شد.

براساس این گزارش، هفته گذشته مدیرعامل ایران خودرو از رونمایی خط تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ محصول جدید این خودروساز با داخلی‌سازی بیش از ۶۰ درصد خبر داده بود.

به گفته وی، این محصول با امتیاز ساخت داخل بیش از ۶۱ درصدی به تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمق داخلی سازی این محصول تا زمان تولید انبوه آن در سال آینده به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

با اجرای برجام مقرر بود خودروی پژو ۳۰۱ به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای ۵۰ درصد تولید شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.