کد مطلب: ۶۴۲۸۷۶

برق صنایع از اواخر اردیبهشت محدود می‌شود

برق صنایع از اواخر اردیبهشت محدود می‌شود

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: از اواخر اردیبهشت ماه، محدودیت‌هایی برای توزیع برق در صنایع اعمال خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «بهادر احرامیان» گفت: از وزارت نیرو به ما اعلام کردند که در فروردین و اردیبهشت ماه حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های تولیدی داشته باشید چرا که از اواخر اردیبهشت همچون سال گذشته با قطعی برق مواجه می‌شوید.

وی در خصوص میزان و ساعت قطعی‌ها افزود: هنوز جدولی ارائه نشده است و همه چیز بستگی به دمای هوا و میزان مصرف برق خانگی دارد اما ممکن است علاوه بر روزها، حتی در شب‌ها هم محدودیت‌ها اعمال شود.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: صنعت فولاد بین ۴ الی ۶ هزار مگاوات بر ساعت، برق نیاز دارد و این میزان برای کل زنجیره است یعنی از معدن تا محصول نهایی، قطعی برق باعث توقف کامل تولید می‌شود و هزینه‌های واحدهای تولیدی را افزایش می‌دهد.

احرامیان افزود: به‌نظر نمی‌آید که ما چه در گاز و چه در برق، کمبود داشته باشیم؛ مشکل کشور ما اتلاف انرژی در بخش مصارف خانگی است بطوریکه با تغییر فصول به یکباره مصرف برق یا گاز در کشور بیش از ۱۰ برابر افزایش می‌یابد و این یعنی انرژی تلف می‌شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.