کد مطلب: ۷۳۱۹۱۳

محدودیت های ترافیک آخر هفته اعلام شد

محدودیت های ترافیک آخر هفته اعلام شد

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور، محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور را در آخر هفته را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ترافیک و اخبار مربوط به آن برای عموم شهروندان، حائز اهمیت است. شهروندان برای اینکه قصد مسافرت به بیرون از تهران و دیگر شهرهای محل سکونت خود دارند بنابراین، اخبار مربوط به ترافیک و محدودیت‌های ترافیکی را پیگیری می‌کنند.

به نقل از مهر، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور در ایام آخر هفته را اعلام کرد.

سرهنگ «احمد شیرانی» با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی چهارشنبه ۹ آذر تا شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۱ تا ساعت ۶ روز شنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای محور چالوس (کندوان) گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ الی ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ‌های ۹ آذرماه و ۱۰ آذرماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه است.

شیرانی بیان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ الی ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۱ آذر ماه از کرج (میدان امیرکبیر) و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به محدودیت‌های محور هراز در این بازه زمانی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ روز جمعه مورخ ۱۱ آذرماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ همان روز از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) به صورت مقطعی یکطرفه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تردد تمامی کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۹ آذرماه و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۰ و ۱۱ آذرماه از محور هراز ممنوع است.

شیرانی در پایان گفت: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان لم یکن تلقی می‌شود.

فروش روزانه طرح ترافیک تا اطلاع بعدی در پایتخت ممنوع شد

«عابد ملکی» در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: مهدهای کودک و پیش‌دبستانی فردا (چهارشنبه) دوم آذرماه تعطیل خواهند بود. همچنین تمامی مقاطع تحصیلی در تهران و برخی از شهرستانهای تهران به جز پردیس، فیروزکوه و دماوند به صورت غیر حضوری و مجازی دایر خواهند بود.

وی افزود: این مصوبه برای تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای فردا فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز ممنوع است و فروش مجوز روزانه طرح و ترافیک توسط شهرداری تهران تا روز پنجشنبه ممنوع خواهد بود.

شهروندان ضمن همکاری از ترددهای غیرضرور خودداری کنند و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.

معاون استاندار تاکید کرد شرایط پایداری هوا با توجه به پیش‌بینی‌ها احتمالا تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

بنابراین گزارش، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز اعلام کرد با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، در تمامی مدارس پایتخت، آموزش در روز چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.

گفتنی است، تمامی مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی تهران نیز فردا چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱ تعطیل خواهند بود و تمامی مقاطع تحصیلی به صورت مجازی فعالیت آموزشی خواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.