کد مطلب: ۱۲۱۷۱۵

مدیر عامل ایرباس: به تعهدمان با ایران پایبندیم

مدیر عامل ایرباس: به تعهدمان با ایران پایبندیم

مدیرعامل ایرباس با تاکید بر این که «ایران ایر» مذاکره کننده‌ بسیار قدرتمندی است گفت: قیمت نهایی در قرارداد قیمتی بسیار خوب برای ایران‌ایر است و بر اساس قرارداد ایرباس متعهد به تجهیز قطعات هواپیماهای فروخته شده است.  فابریس برژیه مدیرعامل ایرباس در نشست خبری حاشیه ورود اولین ایرباس ۳۲۱ هما به کشور پس از

مدیرعامل ایرباس با تاکید بر این که «ایران ایر» مذاکره کننده‌ بسیار قدرتمندی است گفت: قیمت نهایی در قرارداد قیمتی بسیار خوب برای ایران‌ایر است و بر اساس قرارداد ایرباس متعهد به تجهیز قطعات هواپیماهای فروخته شده است.

فابریس برژیه مدیرعامل ایرباس در نشست خبری حاشیه ورود اولین ایرباس ۳۲۱ هما به کشور پس از اعلام مراتب تسلیت عمیق خود به مقامات و مردم ایران به خاطر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره بازگشت تجریم‌ها و نحوه خرید ایران ایر اظهار داشت: مرحوم رفسنجانی خدمات شایانی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و باعث تأسف اینجانب است که امروز نمی‌توانیم در فضایی شاد دور هم جمع شویم.

وی به خبرنگاران گفت: مسیری که طی کرده‌ایم سرآغازش دی‌ماه گذشته و در طول بازدید رئیس جمهور از شهر پاریس کلید خورد زمانی که شرکت‌های ایرباس و ایران‌ایر توافقی تاریخی را به دنبال برنامه جامع اقدام مشترک به امضا رساندند و این شروعی بود برای یک سال دیپلماسی فعال همراه با تلاش‌های عمیق فنی و بازرگانی.

وی گفت:‌ از دی‌ماه سال گذشته ما ضمن درخواست و دریافت مجوزهای لازم از اداره کنترل دارایی‌های خارجی در چارچوب برجام توافق اولیه خود را نیز به قراردادی نهایی تبدیل کردیم و این هواپیما را جهت تحویل آماده ساختیم.

فابریس برژیه ادامه داد: مایلم از وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و کلیه همکاران‌شان در دولت ایران قدردانی کنم. همچنین مایلم از دولت‌های فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا به خاطر حمایت‌های‌شان قدردانی کنم. برای من موجب خرسندی است که نمایندگان هر ۴ کشور امروز به جمع ما پیوسته‌اند با مسیرهای پرحجم پروازی ایران پس مایلم از همگی شما قدردانی کنم.

مدیرعامل ایرباس گفت: تحویل این ایرباس ۳۲۱ به آرزوی دیرینه من و همکارانم در شرکت ایرباس برای دیدن پرواز دوباره یک ایرباس نو در رنگ‌آمیزی ایران‌ایر را جامه عمل پوشاند.

وی گفت: به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های هواپیمایی این منطقه ایران‌ایر تاریخچه‌ای غرور‌آفرین دارد که به بیش از نیم‌قرن گذشته برمی‌گردد.

فابریس برژیه ادامه داد: به همراه سازمان هواپیمایی ایران، ایران‌ایر با وجود شرایط چالش عدیده در طول دو دهه گذشته کارنامه درخشان ایمنی و عملیاتی از خود برجای گذاشت اما از این‌پس ایران‌ایر می‌تواند با اعتمادبه‌نفس کامل شاهد عصری جدید در رشد و توسعه باشد.

مدیرعامل ایرباس افزود: در دی‌ماه توافقی جهت تحویل ۱۰۰ فروند ایرباس نو به ایران‌ایر نهایی شد، ضمن اینکه این قرارداد یکی از مهم‌ترین قراردادهای تاریخ هواپیمایی تجاری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فرهاد عزیز (اشاره به مدیرعامل ایران‌ایر) شرکت شما نقش برجسته و قابل توجهی را در توفیقات اقتصادی ایران در سال‌های آتی ایفا خواهد کرد و اکنون در برابر شما فرصتی برای ایجاد میراثی عظیم برای کشورتان فراهم است.

وی افزود: واضح است ایران‌ایر در حال گردآوری ناوگانی است که با آن تمام این فرصت‌ها را به دستاوردهای پایدار تجاری تبدیل کند.

برژیه در پاسخ به قیمت این قرارداد برای ایران گفت: ایران ایر مذاکره کننده‌ای بسیار قدرتمند است و من از شما اجازه می‌خواهم که آقای پرورش درباره نحوه خرید اظهار نظر کند. ما از فروش هواپیما به هما خوشحالیم و تعهد می‌دهیم تا پایان ۲۰۱۷ چند فروند هواپیمای دیگر به هما تحویل دهیم.

مدیرعامل ایرباس گفت: ایرباس ۳۲۱ نمونه بسیار خوبی است که از یک سو برای توسعه مسیرهای پرحجم مسافر ایران مناسب است و تلفیقی از پایین‌ترین هزینه‌ عملیاتی و بالاترین استانداردهای راحتی مسافر ارائه می‌دهد. همچنین به عنوان بزرگترین هواپیمای تک‌راهروی ایرباس به هما کمک می‌کند تا پاسخگوی تقاضای در حال رشد سفر هوایی در داخل و خارج ایران باشد.

فابریس برژیه افزود: ایرباس ۳۲۱ امروز نخستین هواپیما از سفارش برای ۴۶ فروند هواپیمای تک‌راهرو است که ما در شرکت ایرباس در طول چند سال آینده تحویل هما خواهیم داد.

وی گفت: همچنین ۳۸ فروند ایرباس ۳۳۰ و ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰ نیز تحویل ایران‌ایر خواهیم داد.

در ادامه نشست خبری فابریس برژیه در پاسخ به این سوال که آیا ایرباس با شرکت‌های هواپیمایی خصوصی مذاکره‌ای داشته است؟ گفت: بازار ایران برای ما چشمگیر است و تیم من در حال پیگیری بازار ایران در سطح وسیع است. اما تاکنون فقط با ایران ایر مذاکره داشته‌ایم.

فابریس برژیه در پاسخ به سوالی درباره تامین قطعات برای هواپیماهای فروخته شده گفت: بر اساس قرارداد ایرباس متعهد به تجهیز قطعات هواپیماهای فروخته شده است.

مدیرعامل ایرباس همچنین در پاسخ به این سوال که ایران چه اندازه از ایرباس تخفیف گرفت، گفت: قیمت نهایی در قرارداد قیمتی بسیار خوب برای ایران‌ایر و ماحصل مذاکرات بسیار سخت تیم هوایی ایران بود.

وی ادامه داد من بدبینی رسانه‌های ایرانی را درک می‌کنم اما به عنوان رییس ایرباس قول می‌دهم که ما بر این تعهد پایبند هستیم و از مقررات جهانی تبعیت می‌کنیم.

برژیه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایرباس به سایر شرکت‌های هواپیمایی که هواپیماهای این کمپانی را در اختیار دارند قطعات می‌دهد گفت: ایرباس از تمام ایرلاین‌ها حمایت می‌کند و اگر سایر شرکت‌های هواپیمایی درخواستی از ما داشته باشند ما آن درخواست را بررسی و درصورت داشتن مجوز از این کمپانی‌ها پشتیبانی می‌کنیم.

مدیرعامل ایرباس گفت:‌ ناوگان ایران‌ایر نه تنها ضامن جایگاه پیشتاز این شرکت در صنعت هوانوردی غرب آسیا بلکه در صنعت دنیا خواهد بود.

وی خطاب به مدیرعامل ایران‌ایر گفت:‌ ما در کمپانی ایرباس به رابطه مستحکم خود با ایران‌ایر مفتخریم که سرآغاز آن سال ۱۳۵۶ و زمانی بود که ایران‌ایر ۶ فروند هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس ۳۰۰ به ما سفارش داد و حال نزدیک به ۴۰ سال بعد ما رابطه خود را تجدید و مستحکم‌تر می‌سازیم ضمن این که شراکت ما به زمینه‌های هیجان‌انگیز بیشتری نظیر آموزش خلبانان، عملیات فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی گسترش می‌یابد.

وی گفت:‌ عصر جدید در صنعت هواپیمایی ایران یکی از پراهمیت‌ترین تحولات در صنعت ما طی سالیان دراز است و من مشتاقانه نظاره‌گر قدرتمندی روزافزون ایران‌ایر خواهم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.