کد مطلب: ۶۰۳۰۷۳

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام / مذاکرات ادامه دارد؟

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام / مذاکرات ادامه دارد؟

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، ساعتی قبل پایان یافت که در این رابطه مذاکره کننده ارشد کشورمان و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره نتیجه کذاکرات توضیحاتی دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، دقایقی پیش پایان یافت.

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تا دقایقی دیگر درباره نتیجه مذاکرات و ترتیبات اجرای ادامه گفت‌وگوها، توضیحاتی را ارائه خواهد داد.

براساس گزارش ایرنا ، در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در این نشست مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد. علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد دو سندی که ارائه شده برسند.

با این حال اروپایی‌ها خواستار بازگشت به پایتخت‌ها برای بررسی متون پیشنهادی ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگرغرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس خواهد بود.

باقری: به طرف‌های مقابل برای مشورت در پایتخت‌ها فرصت داده شد

علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفت‌وگوهای وین، پیش از عزیمت به تهران گفت که به طرف‌های مقابل برای مشورت در پایتخت‌ها فرصت داده شد

باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد که در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام ارزیابی اجمالی از چند روز گفت‌وگوها در وین توسط طرف‌های مختلف ارائه شد.

وی افزود: تاکیدشد که پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در مورد لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و موضوع هسته‌ای روی میز است و طرف‌های مقابل احساس نیاز داشتند که برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران با پایتخت‌ها مشورت کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: بر این اساس به طرف‌های مقابل فرصت داده شد پس از مشورت با پایتخت‌هایشان به زودی در هفته آینده گفت‌وگوها در وین ادامه پیدا کند

مورا:مذاکرات وین شاید هفته آینده به نتیجه برسد

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ضمن واقع گرا توصیف کردن مذاکرات وین گفت که مذاکرات شاید هفته آینده به نتیجه برسد.

براساس گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، مورا اعلام کرد که ما به دنبال بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم و تهران و واشنگتن متعهد به شرایط هستند.

مورا این دوره از مذاکرات را واقع بینانه خواند و افزود که پیش نویس‌های مختلفی در جریان مذاکرات وین با ایران مورد گفتگو قرار گرفت.

وی همچنین تاکید کرد که مذاکرات ثمر بخشی با هیات مذاکره کننده جدید ایرانی صورت گرفته است.

این دیپلمات ارشد اروپایی بدون اشاره به اینکه آمریکا و اروپایی‌ها به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل نکرده، مدعی شد که مذاکرات هسته‌ای با ایران برای همیشه ادامه نخواهد یافت.

از سوی دیگر نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد که همچنان نیاز به کار بیشتری است و توافق کردیم تا مذاکرات اواسط هفته آینده ادامه پیدا کند.

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در این نشست مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

منبع: ایرنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدوارم هرچه زودتر شبه تحریم از روی کشور برداشته بشه درغیر اینصورت بی آبی کرونا وتحریم
    اتوماتیک به باتلاقی برای بلعیدن تبدیل خواهد شد
    البته امروز اقتصاد داخل باتلاق شده ولی اینبار اگه مذاکرات وین نتیجه نده سرعت فرونشست خیلی بالا خواهد بود
    امروز شخصی اندیشیدن جایی نداره
    باید منافع ۸۰ میلیون را بتونیم برآورد کنیم
    ما به جهان وخودمان نشان دادیم اینکه دانش هسته ای قوی داریم درصورت خرابکاری به راحتی مجدد میتونیم به خواسته های هسته ای دستیابی کنیم دراینصورت همه رقم عقب نشینی هسته ای را براحتی قبول کنیم تا برجام احیا شود
    اگر اروپا وامریکا اینبار به وعده های برجامی عمل نکنن غنی سازی ۱۲۰ درصد پیش بریم
    امروز احیای برجام از همه واجبات واجبتر است
    یا جنگ
    یا احیای برجام
    راه سوم وجود ندارد

    • ناشناس

      شبح درسته نه شبه. غنی سازی 120 درصد؟ یعنی برای بمب هسته ای هم 90 درصد غنی سازی می کنند، اونوقت ما 120 درصد؟ ?????

    • ناشناس

      از ۱۲۰ درصدت معلومه سوادت چقدره ??

    • ناشناس

      بحث مزاکرات درمورد هسته ای نبوده جناب ۱۲۰ درصد

  • ناشناس

    برای پیروزی وموفقیت درزندگی یا میدانهای بزرگ
    درایت وعملکردبه موقع شرط اول آخر پیروزیست
    به وقت جنگ جنگ
    به وقت عقب نشینی عقب نشینی
    به وقت حمله حمله
    برای پیروزی وعبور از اینهمه موانع بدخواه داخلی وخارجی باید خیلی هوشمندانه عمل کرد
    عقب نشینی تاکتیکی در هر میدانی بمنزله شکست نیست بلکه گامیست برای بازیابی قدرت واندیشه برای پرتاب خوب به جلوست
    فنر اگر قابلیت جمع شدن (عقب نشینی نداشته باشه کارایی نخواهد داشت
    هیچکس ازسیاست امروزی نمیتونه سردربیاره
    سیاستهای پشت پرده تایین کننده وکارساز هستن
    ایران واروپا وامریکا شرق وغرب کشورهای منطقه همه میدانن برجام باید به راه حل برسه
    وهمه مشتاقند که به بهترین نحو حل فصل بشه
    خداوند متعال بهترینها را برای کشور عزیزم عنایت فرماید

  • چرا

    چرا این همه اخبار متناقض، پشت صحنه چه خبره؟؟!!