خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۳۰۳۳

امروز در وین چه می‌گذرد؟

امروز در وین چه می‌گذرد؟

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین گفت: امروز گفتگو‌های وین وارد بحث‌های محتوایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین، امروز در نقطه‌ای قرار داریم که گفتگو‌های وین وارد بحث‌های محتوایی می‌شود.

اما منظور از بحث‌های محتوایی چیست؟

آن طور که باشگاه خبرنگاران گزارش داده، گفتگو‌ها به صورت دو جانبه و چندجانبه است و جزئیات آن بعد از گفتگوی اولیه هماهنگ‌کننده برجام با مذاکره‌کننده ارشد اعلام می‌شود.

در روزهای اخیر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران جلسه‌ای داشتند و تصاویری از این جلسه منتشر شد که در فضای مجازی بازتاب‌هایی در پی داشت.

گفتگوهای روسیه و آمریکا برای اولین بار نیست

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: ما به این موضوع که اعضای ۱+۴ با چه مکانیزمی با آمریکا صحبت می‌کنند و یا اینکه مکانیزم مشترک و یا انفرادی دارند ورود نمی‌کنیم چراکه برای اولین بار نیست که گفتگو‌های این چنینی بین اعضا شکل می‌گیرد.

او ادامه داد: آن‌هایی که در وین بودند می‌دانند که ۱+۴ در ادوار گذشته نیز با هیات آمریکایی گفتگو‌هایی داشته است. مسیر مشخصی برای تبادل نظر بین ایران و ایالات متحده وجود دارد و برای اینکه سوءتفاهم و سوبرداشتی وجود نداشته باشد تبادل نظر در این مسیر، به صورت مکتوب، ولی غیر رسمی از طریق هماهنگ کننده کمیسیون مشترک است.

خطیب‌زاده گفت: این جزئیات را گفتم برای اینکه کسانی که قرار است دقیق بدانند در وین چه اتفاقی می‌افتد و برای حاشیه‌سازان این نکته را به قول طلبه‌ها می‌گویم: علیکم بالمتون لا بالحواشی.

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.