کد مطلب: ۵۳۷۱۶۴

مراقب دوج کوین باشید ؛ این آلت کوین کاربر واقعی ندارد!

مراقب دوج کوین باشید ؛ این آلت کوین کاربر واقعی ندارد!

اسپنسر بوگارت به عنوان یکی از مدیران شرکت Blockchain Capital هشدار داد دوج کوین همانند زمان خلق آن، هنوز فقط برای شوخی و خنده مناسب است و همچنان کاربر و کاربرد واقعی ندارد!

**تجارت‌نیوز این تحلیل را تایید یا رد نمی‌کند و انتشار این رپورتاژ به سفارش صرافی بیت ۲۴ به معنای توصیه برای خرید یا فروش نیست**

اسپنسر بوگارت به عنوان یکی از مدیران شرکت Blockchain Capital هشدار داد دوج کوین همانند زمان خلق آن، هنوز فقط برای شوخی و خنده مناسب است و همچنان کاربر و کاربرد واقعی ندارد!

آقای اسپنسر بوگارت (Spencer Bogart) مدعی است دوج کوین که الان بر اساس مارکت کپ چهارمین رمز ارز برتر بازار شناخته می‌شود، هیچ کاربر واقعی ندارد! شاید در نگاه اول تصور کنید وی یکی از افراد جامانده برای سرمایه‌گذاری در این رمز ارز است و به خاطر همین اکنون به مخالفت با دوج کوین می‌پردازد، اما با کمی تحقیق متوجه خواهید شد دوج کوین واقعا بدون دلیل منطق، و همچنان شوخی شوخی، در حال رشد بدون توقف است!

دوج کوین اکنون بالاتر از پروژه‌های قدرتمندی نظیر کاردانو و پولکادات، با داشتن نزدیک به ۹۰ میلیارد دلار سرمایه کل بازار، در رتبه چهارم ارزشمندترین ارزهای دیجیتال دنیا قرار دارد. قیمت هر واحد آن روز گذشته به پنجاه سنت رسید و اکنون حدود ۰٫۶۸ دلار معامله می‌شود. رشد چند صد هزار درصدی آن از زمان ظهور در حالی رخ داده است که آلت کوین نام برده، واقعا چیز خاصی برای ارائه ندارد و از نظر تکنولوژی، به مراتب پایین‌تر از پروژه‌هایی با مارکت کپ بسیار کمتر از آن است. با این حال ارزش کل بازار آن اکنون از شرکت‌های قدرتمندی نظیر شیائومی و اسنپ چت بالاتر است!

دوج کوین از کجا شروع شد؟

اواخر سال ۲۰۱۳، بیلی مارکوس و جکسون پالمر که وجه اشتراک آن‌ها علاقه به دنیای رمز ارزها بود، به این نتیجه رسیدند که رمز ارزها بیش از اندازه جدی گرفته شده‌اند و نباید آن‌ها را واقعا به چشم پول نگاه کرد. پس تصمیم گرفتند ارز دیجیتالی درست کنند که صرفا کنی جنبه تفریح داشته باشد! آن چه به عنوان یک شوخی با کریپتوکارنسی آغاز شد، امروز یک رمز ارز محبوب به شمار رفته و انجمن آن دارای بی‌شمار کاربر است، توسط ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند دنیا، حمایت می‌شود و مارکت کپ چند ده میلیارد دلاری دارد!

این آلت کوین شبیه بیت کوین و بیشتر پروژه‌های رمز ارزی از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. امکان استخراج دوج کوین نیز وجود دارد و فقط مجبور به خرید آن نیستید. اگر به دل پروژه بزنید، متوجه خواهید شد یک کپی مستقیم از بیت کوین و لایت کوین است، با این تفاوت که طی سال‌های اخیر هیچ به‌روزرسانی دریافت نکرده است!

جکسون پالمر که خود از حقیقت آن چه خلق کرده بود خبر داشت، تمام موجودیش از دوج کوین را سال‌ها قبل فروخت و یک خودروی هوندای کارکرده خرید! اگر این کار را نمی‌کرد، امروز سرمایه‌ای چند صد میلیون دلاری داشت. وقتی سازنده این پروژه به آن اعتقاد نداشت، پس چرا برخی دوج کوین را تا این اندازه دوست دارند؟ با کمی تحقیق متوجه خواهید شد آلت کوین مورد بحث همچنان شوخی شوخی در حال رشد است!

دوج کوین تا کجا رشد می‌کند؟

فقط طی پنج ماه نخست سال ۲۰۲۱، دوج کوین نزدیک به ۱۸ هزار درصد رشد کرده است. علت آن، حمایت پیگیر و تبلیغ مستمر افرادی نظیر ایلان ماسک، مایک کیوبن و اسنوپ داگ بوده است. این افراد مخاطبان فراوانی دارند و از این ظرفیت برای تشویق کاربران به خرید ارز دیجیتال دوج کوین استفاده می‌کنند. حال اسپنسر بوگارت در بحبوحه تلاش مضاعف این نفرات برای ۱ دلاری و بلکه بیشتر کردن قیمت DogeCoin هشدار داد آلت کوین دارای نماد سگ شیبا اینو، هیچ توسعه‌دهنده و کاربر واقعی ندارد.

به عقیده وی، شبکه این ارز دیجیتال کار انتقال وجه را انجام می‌دهد و در این موضوع هیچ شکی نیست، اما با توجه به وجود گزینه‌هایی بسیار بهتر، هیچ دلیلی برای استفاده از آن وجود ندارد. به همین دلیل توسعه‌دهندگان وقتی برای بهبود این سیستم متن باز صرف نکرده و کاربران نیز از آن استفاده نمی‌کنند؛ افراد در سراسر دنیا صرفا در حال خرید و انباشته کردن دوج کوین در کیف پول‌های کریپتوکارنسی خود به امید افزایش قیمت آن در آینده هستند.

اسپنسر بوگارت طی مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ، ضمن صحبت‌های بالا، به نکته بسیار خوبی اشاره کرد؛ دوج کوین هدفی مناسب برای افراد شوخ طبعی نظیر ایلان ماسک است! با دنبال کردن مصاحبه‌های تلویزیونی، پادکست‌ها و حساب توئیتر موسس و مدیر عامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلاموتورز متوجه شوخ طبعی او خواهید شد. ایلان ماسک عاشق جوک وشوخی است، شاید به همین دلیل از بین چند هزار ارز دیجیتال، دوج کوین را به منظور حمایت انتخاب کرده است.

این آلت کوین محاسبات تحلیلگران تکنیکال و فاندامنتال را بهم ریخته است، با این حال عده زیادی اعتقاد دارند نهنگ‌های دوج کوین تا حداقل ۱ دلاری کردن آن کوتاه نخواهند آمد. با این حال نباید فراموش کرد دوج کوین پشتوانه‌ای به جز توئیت‌های ایلان ماسک و اسنوپ داگ ندارد و هر لحظه ممکن است به شدت سقوط کند. با توجه به رشد شدیدش طی سال جاری، اکنون ورود به آن ریسک فراوانی به دنبال دارد و باید با احتیاط عمل کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی به درد نخوره خدا رو شکر نرفتم سمتش