کد مطلب: ۲۵۶۱۳۶

مراکز درمانی مطالبات ما را پرداخت نمی‌کنند

مراکز درمانی مطالبات ما را پرداخت نمی‌کنند

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه کمبود تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی محسوس است، گفت: تولیدکنندگان حدود سه سال است که مطالبات خود را از مراکز درمانی دریافت نکرده‌اند.

عباس مه در نشستی خبری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تولید و واردات تجهیزات پزشکی اظهار کرد: متاسفانه برخی مشکلات حوزه تولید و واردات تجهیزات پزشکی مشترک است و باید اذعان کرد که کمبود تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی محسوس است و نباید تصور کرد که به وفور شاهد وجود تجهیزات پزشکی هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: نکته قابل تامل اینکه از سال ۱۳۹۴ تاکنون برخی از شرکت‌های تولیدکننده از مراکز درمانی طلبکار هستند و نمی‌دانیم که چگونه باید به فعالیت خود ادامه دهند.

مه با اشاره به اینکه تحریم راه‌حل دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی تصور می‌کنند که مشکل ما بیرونی است اما باید بگویم که مشکل ما در حوزه تجهیزات پزشکی، داخلی است و می‌توان آن را حل کرد. کمیسیون قیمت‌گذاری تعطیل شده و تمام تصمیم گیری‌ها بر عهده یک نفر است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: خودشان هر کاری که دوست دارند انجام می‌دهند و قیمت‌گذاری می‌کنند و ما باید به مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیست ارائه کنیم و کالای خود را به آنها بفروشیم. در حالی که آنها اعلام می کنند که هر موقع پول داشته باشند، بدهی خود را تسویه خواهند کرد.

وی ادامه داد: چرا بعد از دو سال که می‌خواهیم پول خود را از مراکز درمانی بگیریم باید گردن کج کنیم. این روال صحیح نیست و ما مجبور به پذیرش وضع موجود هستیم و باید مطالبات خود را پس از چند سال دریافت کنیم.

مه با بیان اینکه نمی‌دانیم باید شکایت خود را به چه مرجعی ارجاع دهیم و چه کسی به این مسئله رسیدگی می‌کند، گفت: متاسفانه حمایت از تولید داخل وجود ندارد و به طور حتم اگر چنین موضوعی مدنظر قرار می‌گرفت شاهد اتفاقات پیش آمده در حوزه تجهیزات پزشکی نبودیم.

وی افزود: قرار بود در طرح تحول سلامت پول‌ها نهایتا ۱۵ روزه تا یک ماهه پرداخت شود اما کم کم این دوره زمانی تا سه ماه افزایش یافت و در حال حاضر نیز شاهد آن هستیم که مطالبات تجهیزات پزشکی به مدت سه سال است که پرداخت نشده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.