کد مطلب: ۶۴۵۹۸

مراکز معاینه فنی به دوربین پلاک خوان تجهیز می شوند

مراکز معاینه فنی به دوربین پلاک خوان تجهیز می شوند

تجارت نیوز: معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک به دوربین‌های پلاک خوان در آینده نزدیک مجهز می‌شوند. علی نوذرپور افزود: با اتصال مراکز معاینه فنی خودرو در شهرها به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و اتصال بانک اطلاعاتی پلیس به سیمفا، تمامی مراکز معاینه فنی خودرو

6e084fd47a3759f0a380494ab273e5f6_XL.jpg

تجارت نیوز: معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک به دوربین‌های پلاک خوان در آینده نزدیک مجهز می‌شوند.

علی نوذرپور افزود: با اتصال مراکز معاینه فنی خودرو در شهرها به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و اتصال بانک اطلاعاتی پلیس به سیمفا، تمامی مراکز معاینه فنی خودرو در شهرها تا پایان شهریور ماه باید به دوربین های پلاک خوان مجهز شوند.
وی خاطر نشان کرد: در صورتیکه پلاک خودروها توسط دوربین‌های پلاک‌خوان ثبت شود در لحظه، اطلاعات به بانک اطلاعاتی پلیس مخابره می‌شود و فارغ از اینکه خودرو در چه نقطه‌ای قرار گرفته بر اساس پلاک امکان تشخیص مجاز بودن تردد خودرو فراهم می‌شود.
نوذرپور ادامه داد:با اتصال سامانه سیمفا به سامانه پلیس راهور ناجا، امکان اعمال قانون برای خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی از طریق دوربین های پلاک خوان در سطح شهرها و جاده ها فراهم شده است.
وی تصریح کرد: اجرای این سامانه از مهمترین اقدامات عملی است که در طول سال های گذشته برای مقابله با آلودگی هوا و همچنین ارتقای سطح ایمنی انجام شده است.
وی موفقیت در اجرای طرح‌های ترافیکی همانند طرح LEZ (طرح محدوده کاهش آلودگی هوا)را وابسته به اجرای سیستم یکپارچه معاینه فنی دانست و افزود: در صورتی که سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران به بهره‌وری کامل برسد امکان تحقق چنین طرح‌هایی به وجود می‌آید.
نوذرپور با اشاره به اینکه هم اکنون مراکز معاینه فنی خوروهای سبک در شهرها به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل هستند و تمامی شهرهای کشور گواهی یکسان معاینه فنی خودرو را صادر و به مراجعه کنندگان عرضه می کنند، اعلام کرد: صدور هرگونه گواهی معاینه فنی خودروی سبک خارج از سامانه سیمفا غیر قانونی است.
به گزارش ایلنا، معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: سیاست های بازدارنده دولت در حوزه کاهش آلودگی هوا امسال بطور جدی اعمال می شود و در روزهای اخیر شاهد مطرح شدن اجرای طرح LEZ در پایتخت در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بودیم که در سایر کلان شهرها هم اجرایی خواهد شد.
نوذرپور افزود: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دولت برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها که در جلسه 19 خرداد ماه سال جاری هیات وزیران به تصویب رسید و تیرماه از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد، حاوی موضوعات بسیار مهمی بویژه در حوزه حمل و نقل عمومی شهری است و تکالیف دستگاه های اجرایی هم در موضوعات مختلف بطور شفاف مشخص شده است .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.