کد مطلب: ۲۱۵۰۱۴

مردم عراق صاحب ۱۰ درصد درآمد نفتی شدند

مردم عراق صاحب 10 درصد درآمد نفتی شدند

یک عضو کمیسیون مالی پارلمان عراق از تصویب قانون تاسیس شرکت ملی نفت عراق خبر داد. بر مبنای این قانون 10 درصد از درآمد‌های نفت متعلق به شهروندان عراق خواهد بود.

زاهر العبادی روز سه‌شنبه به خبرگزاری 'المعلومه' عراق گفته است که این مبالغ بعد از اجرایی شدن قانون در شش ماه آینده در قالب اوراق بها دار بین شهروندان توزیع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی، بعد از تصویب قانون تاسیس شرکت ملی نفت عراق در پارلمان این کشور، بخشی از درآمدهای نفت به صورت سهام بین شهروندان عراق توزیع خواهد شد.

زاهر العبادی خاطر نشان کرد که در این قانون تصریح شده است که 10 درصد درآمدهای نفت به صورت سهام بین شهروندان عراقی توزیع و 90 درصد مابقی به خزانه دولت واریز شود.

وی ادامه داد که در این راستا برای هریک از شهروندان عراقی در بانک یک حساب بانکی ایجاد می‌شود که فقط در صورت مرگ شخص، حساب او بسته خواهد شد.

این عضو کمیسیون دارایی پارلمان عراق افزود که در صورتی که منطقه کردستان عراق از تحویل دادن درآمدهای حاصل از نفت به حساب شرکت ملی نفت عراق خودداری کند، از این تخصیص‌ها محروم خواهد شد.

یادآور می‌شود که قانون تاسیس شرکت ملی نفت عراق در شنبه گذشته در پارلمان به تصویب رسید.

عراق با بیش از 37 میلیون نفر جمعیت روزانه افزون بر سه میلیون بشکه نفت صادر می‌کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایران علاوبراینکه دیناری نمی دهد تا میتواند ازلحاظ اقتصادی فشار زیادی به مردم میآورد

  • gab

    الان بسیاری از عراقیهایی که در زمان صدام اخراج و به ایران آمدند رفتند عراق و ماهی بیست میلیون تومان یارانه گرفته و به ایران برمیگردند. یعنی حقوق و یارانه از دولت عراق میگیرند و در ایران زندگی خوبی دارند