کد مطلب: ۵۸۵۴۷۳

نگرانی ایران از تهدیدات در مرز مشترک با افغانستان

نگرانی ایران از تهدیدات در مرز مشترک با افغانستان

خطیب‌زاده درباره تهدیدات در مرز مشترک ایران با افغانستان گفت: ما نگرانی‌هایی داریم؛ تاریخ نشان می‌دهد که اگر دولتی قوی و فراگیر در افغانستان وجود نداشته باشد و مشارکت همه طرف‌ها در افغانستان نباشد، نگرانی‌های بزرگی درباره احتمال بازگشت افراط‌‌گرایی به افغانستان وجود خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره روابط این کشور با دولت طالبان گفت که برای صحبت کردن درباره برسمیت شناختن طالبان هنوز «بسیار زود» است.

خطیب‌زاده در گفت‌وگو با «فرانس ۲۴» گفت: ایران با تمام طرف‌ها در افغانستان ارتباط و دسترسی دارد، مهمترین چیز این است که باید یک دولت فراگیر در افغانستان ایجاد شود.

وی افزود: آینده افغانستان باید براساس اراده مردم این کشور باشد و دولتی فراگیر ایجاد شود که بازتابی از تنوع مردم افغانستان باشد.

خطیب‌زاده ادامه داد: تشکیل چنین دولتی صلح و ثبات را در افغانستان تامین خواهد کرد و این مهمترین چیزی است که باید برای همه و تمام رهبران در افغانستان واضح کنیم.

خطیب‌زاده در انتها نیز درباره تهدیدات در مرز مشترک ایران با افغانستان گفت: ما نگرانی‌هایی داریم؛ تاریخ نشان می‌دهد که اگر دولتی قوی و فراگیر در افغانستان وجود نداشته باشد و مشارکت همه طرف‌ها در افغانستان نباشد، نگرانی‌های بزرگی درباره احتمال بازگشت افراط‌گرایی به افغانستان وجود خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.