کد مطلب: ۷۰۵۸۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونق اقتصادی با ورود استارتاپ‌ها به بورس / استارتاپ‌های وارد بازار می‌شود؟

رونق اقتصادی با ورود استارتاپ‌ها به بورس / استارتاپ‌های وارد بازار می‌شود؟

پس از مانع‌تراشی‌های بسیار زیاد بالاخره اولین استارتاپ وارد بازار سرمایه شد و به گفته کارشناسان ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه به وضعیت این استارتاپ‌ها و اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بحث ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه، از آن دست موضوعات مورد تعامل بین بخش خصوصی و بخش دولتی کشور است که زمان زیادی برای به نتیجه رسیدن برد. در نهایت خرداد ماه امسال تپسی وارد فرابورس شد، البته این عرضه برای صندوق‌ها بود و به مردم عادی نرسید.

مراحل عرضه اولیه استارتاپ‌ها در بازار سرمایه کمی متفاوت است. یعنی با توجه به ارزش‌گذاری نامشهود و ریسک بالا ورود این استارتاپ‌ها به بازار نباید، انتظار ورود یکباره استارتاپ‌ها به بازار سرمایه داشت.

ماهیت استارتاپ‌ها رشد و توسعه است و به واسطه این رشد می‌توانند سود خوبی برای بازار سرمایه پدید آورند. اما در بازار سرمایه توسعه شرط سودآوری نیست و سهام شرکت‌ها باید در بلند مدت به ارزندگی برسند.

در حال حاضر تپسی به عنوان اولین استارتاپ وارد بازار سرمایه شده و قرار است بقیه استارتاپ‌ها نیز وارد بازار سرمایه شود. البته براساس خبرهای منتشر شده ادعا می‌شد که استارتاپ‌های کافه بازار و فیلیمو وارد فرابورس می‌شوند، اما مدیرعامل فرابورس می‌گوید فعلا درخواست آن‌ها برای ورود به بازار سهام در دست بررسی است.

یکی از مهم‌ترین اهداف ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه جذب نقدینگی است. اما باید به نکته توجه کرد که با توجه به نامهشود بودن ارزش‌گذاری و نامشخص بودن آینده استارتاپ‌ها ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه کمی سخت است و به نوعی استارتاپ‌ها باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارند. البته برخی عقیده دارند این سخت‌گیری‌ها باعث شده که استارتاپ‌ها اشتیاق کمی برای ورود برای بازار سرمایه داشته باشند اما این سخت‌گیری باعث تضمین سهام این شرکت‌ها در بورس می‌شود.

بر اساس نظرات کارشناسان بورسی ورود استارتاپ‌ها به بورس و فرابورس می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد چرا که می‌تواند این امید را به کارآفرینان کشور بدهد که استارتاپ‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند و بازار سرمایه آن‌ها را می‌پذیرد. در عین حال بازار سرمایه نیز باید نگاه خود به کسب‌وکارها را به روز کرده و با حمایت دولت‌ها زمینه را برای این سبک فعالیت اقتصادی فراهم کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.