کد مطلب: ۵۴۹۱۵۰

ادعای مدیرکل آژانس درباره مسائل پادمانی با ایران/ استقبال از نامه صالحی

ادعای مدیرکل آژانس درباره مسائل پادمانی با ایران/ استقبال از نامه صالحی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که در حل مسائل پادمانی با جمهوری اسلامی پیشرفتی حاصل نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رافائل گروسی امروز در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون درنظر گرفتن زرادخانه‌های مملو از کلاهک‌های هسته‌ای برخی رژیم‌های منطقه، ادعا کرد که در حل مسائل پادمانی با جمهوری اسلامی پیشرفتی حاصل نشده است.

وی در نخستین روز از آغاز نشست شورای حکام ادعا کرد:‌ فقدان پیشرفت در روشن‌کردن پرسش‌های آژانس درباره صحت و تکمیل بودن اظهارنامه‌های پادمانی ایران به‌طور جدی توانمندی آژانس برای ارائه اطمینان از صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

او ادعاهایی را درباره آنچه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در مکان‌هایی در ایران خواند مطرح کرده است اما دو طرف شهریور ماه سال گذشته توافق کردند همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کنند و اعتماد متقابل را به‌منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ به‌صورت موقت و داوطلبانه توسط ایران در حال اجراست، ارتقاء بخشند.

گروسی همچنین با پیشرفته و جدی خواندن برنامه اتمی ایران، از نامه اخیر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و جدیت جمهوری اسلامی برای حل مسائل پادمانی استقبال کرد.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.