کد مطلب: ۴۳۸۱۵۹

یک بانک انگلیسی حساب مشتریان ایرانی را بست

یک بانک انگلیسی حساب مشتریان ایرانی را بست

گروهی از مشتریان ایرانی مترو بانک انگلیس از این بانک برای تعلیق حساب‌هایشان شکایت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از گاردین، دست کم ۱۷ ایرانی ساکن انگلیس که شامل شهروندان دوتابعیتی، ایرانیان مقیم انگلیس و یک شرکت مشاوره امور مهندسی هستند با شکایت از مترو بانک به دلیل تعلیق حساب‌هایشان به دادگاه، خواستار دریافت غرامت ۱.۵ میلیون پوندی شده‌اند. در طرح شکایت این اشخاص آمده است که تعلیق حساب‌ها، کاری ناعادلانه و بدون هرگونه اطلاع قبلی بوده است.

رونالد فلچر، وکیل این گروه از ایرانیان به دادگاه گفته است که بین ماه‌های می تا سپتامبر ۲۰۱۹ این افراد بدون هیچ توضیح خاصی از دسترسی به حساب‌های خود منع شده‌اند.

رخساره وحید، متخصص امور تحریم‌ها و بانکداری در این رابطه گفت: کلیه اشخاصی که حساب‌های آنها مسدود شده دارای اقامت انگلیس بوده و برای مترو بانک مشخص کرده‌اند که از حساب‌های خود برای امور غیرقانونی استفاده نکرده‌اند.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات، مشتریان دچار زیان مالی شده و حتی یک شرکت مجبور شده است تا دست به تعدیل نیرو بزند. می‌توانید تصور کنید که انجام دادن تعهدات مالی آنها در زمانی حسابشان بدون هیچ توضیحی محدود شده و این محدودیت تا زمانی طولانی ادامه یافته چه قدر سخت خواهد بود.

پیش از این نیز مترو بانک به دلیل تخلفات وام دهی با خطر جریمه توسط آمریکا مواجه شده بود و اکنون منتظر تکمیل تحقیقات است. این بانک پس از متهم شدن به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کوبا در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در حال بازبینی سیستم خود است هر چند هنوز مشخص نیست که پرونده اخیر ایرانیان ساکن انگلیس نیز مربوط به تحریم‌ها می‌شود یا خیر.

سخنگوی مترو بانک در واکنش به طرح این شکایت گفت: مترو بانک به وظایف خود همراستا با قوانین نظارتی انگلیس برای اطمینان یافتن از یکپارچگی نظام مالی انگلیس و محافظت از آن در برابر جرایم مالی به طور کاملا جدی عمل می‌کند.

گفتنی است هرگونه محاکمه احتمالی در اواسط سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.