کد مطلب: ۱۷۷۵۶۵

ابراز تمایل ایران برای مشارکت در کریدور اقتصادی پاکستان و چین

ابراز تمایل ایران برای مشارکت در کریدور اقتصادی پاکستان و چین

سفیر ایران در پاکستان، نقش کریدور اقتصادی پاکستان و چین را در منطقه تعیین‌کننده خواند و از تمایل ایران برای مشارکت در آن خبر داد.

مهدی هنردوست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ملاقات با ناصر خان جانجوا، مشاور امنیت ملی پاکستان، بر اهمیت بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان تاکید کرد و بار دیگر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد تا از منابعش علیه پاکستان استفاده شود، گفت: دو بندر می‌توانند در یک چارچوب همکاری، مکمل یکدیگر باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دو طرف در این دیدار، در خصوص روابط دوجانبه، جنبه‌های اقتصادی کریدور پاکستان و چین، بنادر گوادر و چابهار و همچنین مسائل مربوط به شرایط امنیتی منطقه و جان اسلام به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مشاور امنیت ملی پاکستان نیز ضمن استقبال از سفیر کشورمان، ایران را کشور همسایه و برادر پاکستان خواند که پاکستان همواره با آن روابط دوستانه‌ای داشته است و از گسترش روابط با کشورمان استقبال می‌کند.

سفیر کشورمان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری‌های مستحکم منطقه‌ای، گفت که همکاری تنها راه رسیدن به صلح پایدار در منطقه و خصوصا در جهان اسلام است.

وی کریدور اقتصادی چین و پاکستان را بازیگری تعیین‌کننده در منطقه خواند و از تمایل ایران برای مشارکت در آن خبر داد. هر دو طرف اعلام کردند که آینده ایران و پاکستان مشترک و وابسته‌ای دارند.

سفیر ایران در پایان این دیدار از مشاور امنیت ملی پاکستان دعوت کرد تا در همایش امنیت منطقه ای که اوایل سال آینده میلادی در تهران برگزار می‌شود شرکت کند که طرف پاکستانی اعلام کرد آن را در کمال میل می‌پذیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.