کد مطلب: ۶۸۹۳۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشخصات خودروی ملی ترکیه / «توگ» چه قیمتی دارد؟ (+فیلم)

حجم ویدیو: ۷.۰۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۰ دانلود ویدیو

توگ، خودروی ملی ترکیه در نمایشگاه الکترونیک ۲۰۲۲ در لاس وگاس آمریکا رونمایی شده است. گفته شده است این خودرو رقیب جدی سمند ایرانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خودروی ملی ترکیه که «توگ» نام دارد د در نمایشگاه الکترونیک ۲۰۲۲ (در لاس وگاس آمریکا) که ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، رونمایی و معرفی شده است. اما اخیرا ویدئو و اطلاعات جدیدی از ویژگی‌ها و امکانات این خودرو منتشر شده است.

آنگونه که خبرگزاری آناتولی گزارش داده است، گروه سرمایه‌گذاری خودروسازی ترکیه موسوم به توگ (TOGG)، نوآوری‌ها و اولین خودروی خود را در بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی جهان CES در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.

توگ با هدف ایجاد یک برند جهانی که ۱۰۰ درصد مالکیت فکری و صنعتی آن متعلق به ترکیه است و هسته اکوسیستم تحرک ترکیه را تشکیل می‌دهد، تأسیس شده است.

این گروه برند جهانی خود را در نمایشگاه مذکور که نقطه تلاقی در دنیای فناوری است، معرفی کرد.

گورجان کاراکاش مدیرعامل توگ، در سخنانی در این نشست اظهار داشت که آنها یک شرکت خودروسازی کلاسیک نیستند. او گفت که ما خود را به عنوان یک شرکت فناوری تعریف می‌کنیم.

توگ خودروی ملی ترکیه

رونمایی از توگ، خودروی ملی ترکیه

طراحی خاص و مدرن خودروی ملی ترکیه

خودرو ملی ترکیه در طراحی مدرن و خاص خود از طرح لاله که ریشه در خاک آناتولی دارد الهام گرفته است. طرح مدرن آن همچنین از دوره سلجوقی الهام گرفته که نشانگر میراث فرهنگی و جغرافیای ترکیه است.

توگ به‌عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک، بخشی از اهداف وزارت صنایع و فناوری ترکیه در سال ۲۰۲۳ است.

همچنین به گزارش جماران، «گورجان کاراکاش» مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از تولید دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت‌های ۴۰۰ و ۲۰۰ اسب بخار خبر داد.

او بیان کرد که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از ۳۰ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ می‌شود. با هر بار شارژ می‌توان ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است.

این خودرو قرار است با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است. با احتساب قیمت حدود ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومانی به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود ۵۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود. تقریبا معادل قیمت یک تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در بازار ایران.

توگ خودروی ملی ترکیه

رونمایی از توگ، خودروی ملی ترکیه

رقابت با محصولات ایرانی؟

خبرآنلاین نیز توگ را رقیب احتمالی ایران خودرو دانست. به گزارش این سایت خبری، ترکیه مدتی‌ است که با معرفی خودروی ملی خود، بازارهای کشورهای همسایه را هدف قرار داده و موفق شده مشتریان خوبی نیز جذب کند.

اما برخی منابع دیگر این خودرو را با محصولات ایران خودرو قابل مقایسه نمی‌دانند. آنها معتقدند : در حالی که از تولید اولین خودروی ملی کشور ما (سمند) بیش از دو دهه می‌گذرد، کشور ترکیه به تازگی از خودروهای پیشرفته و برقی کمپانی تازه تاسیس توگ رونمایی کرده است. با وجود این، خودروهای این شرکت تازه وارد، الکتریکی و هوشمند بوده. این محصول مطابق استانداردهای روز اروپا ساخته شده و به هیچ وجه با خودروهای تولید ایران قابل مقایسه نیست!

توگ خودروی ملی ترکیه

رونمایی از توگ، خودروی ملی ترکیه

رانندگی اردوغان با خودروی ملی ترکیه

در روزهای اخیر رجب طیب اردوغان تصاویری از رانندگی با خودروی توگ را منتشر کرده است. به گزارش فرارو ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه تصاویر مربوط به رانندگی خود با خودروی توگ را در حساب کاربری خود در توئیتر به اشتراک گذاشت.

ادوغان این پیام تصویری را که روز گذشته تصویربرداری شده است، با هشتگ خاطره‌ای از توگ منتشر کرد.

ویدئوی زیر نیز در روزهای اخیر از توگ، خودروی ملی ترکیه منتشر شده است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خبر بسیار عالی بود و از یک طرف احساس کو چی کی کردم چون سمن ده سال تولید شده و با یک شکل و ی کیفیت ولی توگ امروزی و همه چیزش به روزه آفرین بر ترکیه

    • ناشناس

      خودرو فقط پراید هیچ کشوری جرات تولید شو نداره ترکیه هم رفته ماشین ساخته زکی بابا اول بیا ایران خط تولید رو ببین حداقل معلوماتتون بیشتر شه

  • مهندس

    گفته این خودرو در دو مدل ۴۰۰ و ۲۰۰ اسب بخار تولید میشه و درعرض نیم ساعت ۸۰ درصد شارژ میشه و ۵۰۰ کیلومتر راه میره ! فرض کنیم خودرو باقدرت ۲۰۰ اسب رو داریم میشه ۱۵۰ کیلووات این مقدار باطری رو اگه بخوای در عرض نیم ساعت تا ۸۰ درصد شارژ کنی با برق ۳۸۰ ولت سه فاز به بیش از ۲۰۰ آمپر جریان نیاز داری حالا اگه منبع ۲۲۰ ولت باشه که حدود ۱۰۰۰ آمپر میشه…! فکر کردید مهندس تو این مملکت نیست که اینارو حساب کنه ؟از کدوم منبع با کدوم کلید پریز و کابل میخوای این ماشینو شارژ کنی که ذوب نشه ؟؟ واسه چهار صد اسب این اعداد دوبرابر میشوند ! تازه چه کسی تو دنیا ماشین برقی رو با ماشین بنزینی مقایسه میکنه ؟ لطفا منطقی باشید.

    • ناشناس

      ایلان ماسک اینو حساب نکرده دیگه وگرنه کمپانی تسلا رو باز نمیکرد

    • ناشناس

      تو دنیا نظیر این سرعت شارژ رو داریم وقتی که دیگه الان یه گوشیتوی ۸ دقیقه شارژ میشه اینم ممکنه

  • صادق

    واقعا باید بهشون تبریک گفت اقای وزیر که این همه از خودروسازی حمایت میکنه اینا رو ببینه خجالت بکشه با این قیمتهای خودروهای داخلی با اون طراحی قرن بوق و کیفیت خراب تازه وعد هاشون ک هیچ وقت عملی نمیشه

  • رضا

    دوست عزیز که اومدی اسب بخار کیلو وات توضیح دادی من طرفداری نمیکنم اما با علم روز که الان هست پس شدنی هست قبلا شما یه گوشی دو ساعت شارژ میشد اما الان با نیم ساعت 50درصد شارژ میشه پس شدنی هست

  • ناشناس

    ایرانی بدبخت هم تو صف پراید سقف قرمز ۲۰۰ ملیونی عمرش گذشت..خجالت آور

  • ایرانی

    1) دو خودروساز ایران که اصلا قابل دفاع نیستن.
    2) اما قیاس یه خودرو که قیمت اعلام شده ش، دو برابر سمند هست و طراحی 2022 هست، با سمند صرفا بدلیل اینکه اولین خودرو ملی دو کشور هستن، اشتباس. اگه بخوای اینطوری حساب کنی، اولین خودرو ملی آلمان هم مال عهد بوقه و سرعتش یک سوم سمند هم نیس، آیا باید قیاسش کرد؟؟ نه (هرچند که باید سمند بروزرسانی میشد و ایرانخودرو کم کاری کرد)

    • محمد

      صحیح

  • ناشناس

    اولا که بجای حسادت باید یاد گرفت و پیشرفت کرد، اینم بدونید سمند هم خودروی ملی ایران نیست ، وقتی میگیم خودروی ملی که تمام قطعاتش داخل کشور تولید بشه نه مونتاژ، ایران متاسفانه اونجوری که در صنعت نظامی پیشرفت کرده در صنعت خودرو هیچ پیشرفتی نداشته و تا الان هم خودروی ملی نداره

    • ناشناس

      خود تسلا داداش باتری هاشو سامسونگ میزنه کوتاه بیا هیچ صنعت خودرو سازی در دنیا نیست که همه قطعاتش خودش بسازه دوست من بیشتر مطالعه کن

    • محمد

      داداش همه ی خودرو ساز های دنیا برای کاهش هزینه ها برخی قطعات رو از خارج میارن اگه بخوان برای هر چیری قالب و خط تولید بزنن بودجه یه سال ایران هزینه میبره و اون همه هم کارگر حقوق میخوان و نکته سمند هم مال بیست سال پیشه ایرانه اونم با قیمت ده هزار دلار یا کمتر

    • ناشناس

      پراید چیز دیگه یه پراید کجا توک کجا با پراید بلیط اون دنیا رو هم مجانی داری

  • ناشناس

    یکم خجالت بکش سمند رو توماشین حساب میکنی توگ همون چهارتا رینگش به ارزشش از سمند بالاتره حسادت تااین حد

  • تورج

    ایول گزارش جالبی بود برای تحقیر وطنی بهترین گزارش بود

  • ناشناس

    این خودرو چه ربطی به سمند دارد آخه ؟
    این برقی خوشگل طراحی مدرن . سمند . . .

  • مهراب حیدری

    در یک بازه زمانی همه به یک چیز می اندیشند وقتی ادیسون لامپ را ثبت کرد بیست و پنج نفر هم همزمان توانسته بودند لامپ را با روشناییهایی متفاوت روشن کنند امروزه علم با سرعت فزاینده‌ای رو به رشد است در ده سال گذشته علم اندازه کل بشریت رشد کرده و عصر عصره دیپ لرنینگ و یادگیری عمیق ربات‌هاست اینکه در عربستان، ترکیه و شاید افغانستان شاهد موفقیت‌های علمی بزرگی شویم دور از نظر نیست اولویت‌های هر کشور مهم است ما دارای تاریخ غنی هستیم اما در حال حاضر هیچ تاثیری روی سطح زندگی ما ندارد و اولویت ایران با داشتن منابع فراوان و سرمایه انسانی گویی رشد تکنولوژی و رفاه انسانی نیست وگرنه ما سالها پیش جمشید ارین را با هزاران مهندس دیگر در حوزه‌های مختلف از جمله خودرو برقی از دست دادیم