کد مطلب: ۵۹۸۲۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونمایی از خودروی اطلس سایپا/ نیم‌شاسی جدید سایپا هم‌قیمت پراید است؟

رونمایی از خودروی اطلس سایپا/ نیم‌شاسی جدید سایپا هم‌قیمت پراید است؟

آنگونه که مدیرعامل سایپا خبر داده این گروه خودروسازی قرار است خودروی جدیدی را روانه بازار کند به نام خودروی اطلس. خودرویی که گفته می‌شود قرار است جایگزین خانواده تیبا و ساینا شود. اما مشخصات خودروی اصلس چیست و اولین گمانه‌ها از قیمت آن چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تیبا و ساینا قرار بود جایگزین پراید شوند. چند سال بعد از تولید این دو محصول، پراید همچنان پرطرفدارترین خودروی ایرانی است. البته نه به واسطه کیفیتش، بلکه صرفا به دلیل قیمتش.

اما حالا در حالی که هنوز پراید محصول پرطرفدار بازار ایران است، قرار است خودروی جدیدی جایگزینِ جایگزین پراید شود. تیبا و ساینا جایگزین پراید شدند و حالا قرار است خودروی اطلس جایگزین تیبا و ساینا شود.

مشخصات اطلس سایپا

اما مشخصات خودروی اطلس چیست و قیمت آن چقدر است؟

خودروی اطلس سایپا، کراس‌اوری برپایه ساینا و کوییک است که همزمان جایگزین ساینا و تیبا می‌شود.

آنگونه که مدیرعامل سایپا خبر داده این خودرو هنوز تولید نشده و قرار است در آینده تولید شود. اما برخی از رسانه‌ها مشخصاتی درباره خودروی اطلس سایپا اعلام کرده‌اند.

اولین نکته اینکه خودروی اطلس سایپا را می‌توان یک هاچ بک کراس و یا کراس اوور کوچک دانست. یعنی خودروی نیم شاسی.

همچنین گفته می‌شود خودروی اطلس با تریم داخلی جدیدی نسبت به کوییک و کوییک فیس لیفت ( کوییک S و G ) به بازار می‌آید و کابین این خودرو، شبیه رنو سیمبل است.

همچنین خودروی اطلس، قرار است یکی از نخستین محصولات سایپا باشد که در تولید آن از موتور بهبودیافته تیبا یا همان موتور M15GSI استفاده می‌شود.

همچنین گفته می‌شود احتمالا خودروی اطلس دارای امکاناتی مانند سانروف، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی داشبورد، دو عدد کیسه هوا، دوربین عقب، حسگرهای پارک و …باشد.

قیمت خودروی اطلس سایپا

هنوز نه از جایگزین جدید تبیبا و ساینا رونمایی شده و نه مساله مشخصات و قیمت آن نهایی است. اما اگر قرار باشد این خودرو جایگزین تیبا و ساینا باشد باید قیمتی هم اندازه این خودروها داشته باشد.

قیمت تیبا و ساینا در بازار آزاد در محدوده ۱۸۰ میلیون تومان است. پس اگر قرار باشد خودروی اطلس جایگرین تیبا و ساینا شود، می‌توان گفت این خودروی نیم شاسی باید زیر ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

البته برخی دیگر از گمانه‌ها می‌گوید احتمالا قیمت اطلس کمی بیشتر از خودروی کوییک اس باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سایپا بهترین راه خودکشی

    برادران عزیز من خودم کارم ماشینه عیب یاب خودروام. هم مکانیکی بلدم هم برق خودرو. من دارم میبینم آلیاژ هایی که استفاده میشه تو موتور چه آشغالین که به مردم میدن. حتی سوزن انژکتورای خودروشون شده چینی آشغال‌. بدرد نمیخوره. الان انژکتورای ماشینتون کثیف بشن دگ باز نمیشه برعکس مدل های قدیم. هیچ کیفیتی ندارن. شرکتی که به زه خودرو‌ رحم نمیکنه به ضبطش رحم نمیکنه حتی لنت ترمزاتون رو از جنس آشغال چینی میندازن که اهمیتی نداره جون شما به هیچ‌دردی نمیخوره. داداش نخر، برادر، نخر. چرا زنجیررو قطع نمیکنی.

  • ناشناس

    خر رنگ کنید بدین مردم خیلی بهتر از محصولات سایپا هست.ماشین فروختنشون دقیقا مثل خر از خونه در کردنه .ملت همیشه در صحنه هم فقط صف میکشن ب امید معجزه تو مغز این ملت

    • ناشناس

      دقیقا??

  • ناشناس

    چه شود??????????

  • ناشناس

    هنوز نه به داره نه به باره .ازاحتمال و اما واگر های همیشگی شروع شد هرچند که اگرهم چنین خودرویی ساخته شود اول بین کارخانه ودلال های وابسته به کارخانه قیمت گذاری میگردد ومانند دیگر خودروهای داخلی خواهد شد پرایدی که بیشتر از سی میلیون ارزش ندارد را با دلال بازی به صدوشصدمیلیون تومان رسانیده اند هرچند که خریداری وجود ندارد واین خریدوفروشها هم بین خودشون داره ردو بدل میشه .خلاصه آنچنان عرصه رابر این ملت غارت شده وبدبخت تنگ کرده اند که حدوحسابی بر آن نیست .

  • ناشناس

    اون شاهکار قبلی که شاهین نام داشت هم با قیمت ۱۶۰ تومن پیش فروش شد. و ذکر شده بود که ۵۰ درصد قیمت ینی ۸۰ تومن هنگام ثبت نام و ۵۰ درصد هنگام تحویل. بعد که ملت ریختن ثبت نام کردن پول رو دادن موتورش از موتور برلیانس تبدیل شد به موتور تیبا به بهانه تحریم ها و بعدشم گفتن لزوما ۸۰ تومنی که اول دادید ۵۰ درصد مبلغ نبوده و موقع تحویل ۳۰۰ آب خورد واسه اون خریدار بدبخت که اینجوری تو پاچه اش کردن.
    جالبه مملکتمون. هر سازی بخوان میزنن و مردم هم صف کشیدن واسه… حق مردم واقعا همینه

  • ناشناس

    خخخخ نیم شاسی…
    مردم ساده…
    همون کوئیکِ که چراغو سپرشو عوض کردن
    میگن اطلس.پرایدو کردن تیبا بعد تیبادو تیبا شد ساینا،ساینا شد کوئیک،کوئیک شد اطلس….

  • ناشناس

    این ماشینهای سایپا و ایران خودرو آشغال به تمام معنا اند چرا باید اینقدر پول داد ایکاش درآوردن پول هم به این راحتی بود?????

  • ناشناس

    عالی

  • Mohsen

    لااقل قیمتی باشد که قشر زحمت کش کارگرها بتوانند آن خودرو رابخرند هی اپشن به خیال خودتون اضافه می کنید که تازه همون هم مشکل داره مثل ایربگ که بعضی اوقات عمل کرد نداره شما باید فکرکنید واسه خانواده خودتون میسازید وخانواده خودتون ازاون خودرواستفاده می‌کنند انصافا انصافا انسانیت داشته باشید سرمردم خودتون کلاه نذارید ازخارجی ها یادبگیرید انسانیت رو.

  • بنده خدا

    ماشین قشنگیه مثل شاهین خداکنه موتور شو تیبا نزنن