کد مطلب: ۶۵۶۸۵۳

مشکلات سامانه فروش خودرو همچنان پابرجاست

مشکلات سامانه فروش خودرو همچنان پابرجاست

دو روز از فعالیت رسمی سامانه یکپارچه فروش خودرو گذشته است اما هنوز برخی مشکلات در خصوص ثبت‌نام در سامانه و خرید خودرو، حل نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو روز از فعالیت رسمی سامانه یکپارچه فروش خودرو گذشته است اما هنوز برخی مشکلات در خصوص ثبت‌نام در سامانه و خرید خودرو، حل نشده و روند ثبت‌نام در سامانه همچنان با اختلال روبرو است؛ این در حالیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که سامانه مذکور بدون هیچ اختلالی فعال است و روند ثبت‌نام بدون وقفه ادامه دارد.

براساس گزارش ایسنا ، سامانه فروش (تخصیص) یکپارچه خودرو به آدرس sale.iranecar.com از یکشنبه هفته جاری در دسترس عموم قرار گرفت و فعالیت خود را رسما آغاز کرد. طی دو روز ابتدایی فعال شدن سامانه (یکشنبه و دوشنبه)، متقاضیان می‌توانستند از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه‌ شده بود، مطلع شوند. در نهایت نیز از روز سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه)، اولین عرضه رسمی خودرو در قالب سامانه یکپارچه فروش خودرو با مهلت یک هفته‌ای برای ثبت درخواست توسط متقاضیان آغاز شد.

از همان ساعات ابتدایی فعال شدن سامانه برای ثبت درخواست، (۱۰ صبح روز گذشته) بسیاری از مشتریان برای ورود به سایت و ثبت‌ اطلاعات خود به عنوان مراحل اول از هفت مرحله ثبت‌نام، دچار مشکل شده بودند؛ اما با توجه به اینکه برای نخستین بار سامانه‌ای با این وسعت (عرضه ۳۰ محصول از محصولات خودروسازان دولتی و خصوصی) آغاز به‌کار کرده بود، اختلال‌های ابتدایی را بر حساب هجوم افراد بسیار در ساعات اولیه گذاشتی.

همان روز، منوچهر منطقی- معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت- که نشستی با همین مضمون سامانه یکپارچه برگزار کرد، در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با گزارش‌های واصل شده از سوی مشتریان برای ثبت‌نام در سامانه، به صراحت اعلام کرد: سامانه یکپارچه فروش خودرو، سامانه‌ای جدید نیست. در اجرای طرح‌های گذشته دو خودروسازان یک سایت فروش اینترنتی محصولات مختص ایران‌خودرو (esale.ikco.ir) و سایتی دیگر مختص سایپا و… (iranecar.com) وجود داشت که اکنون برای همه خودروسازان تجمیع شده است. طبیعتا با توجه به گستردگی فعالیت، چند روز ابتدایی ممکن است در روند فعالیت سامانه اختلال ایجاد شود اما قطعا پس از ۷۲ ساعت دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

در اینجا این سوال مطرح است که در راه‌اندازی سامانه‌ای که ادعا می‌شود بسیار کاربردی و در جهت منافع مردم خواهد بود، از یک فرصت هفت روزه، سه روز نیاز است تا اختلالات شناسایی و رفع شود!؟

62267063

طی دو روز اخیر از آغاز فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو بسیاری از مشتریان در تماس با ایسنا، از ایرادات سایت و مشکلات در نحوه سامانه گلایه‌مند بودند. بطور مثال در ساعت‌های اولیه، مشتریان نمی‌توانستند با گوشی‌ها همراه خود وارد سامانه شوند.

یا یکی از موارد دیگری که بسیار شایع بود این بود که اکثر متقاضیان در مرحله ربات "تایید من ربات نیستم" دچار مشکل می‌شدند و از این مرحله نمی‌توانستند عبور کنند. این مشکل تا دقایقی پیش (لحظه انتشار این گزارش) وجود داشت و برطرف نشده است.

طی دو روز ابتدایی فعالیت سامانه پیام‌های بسیاری مبنی بر اعلام مشکلات سایت و اختلال در آن به دست رسید که از جمله آن‌ها می‌توان به "سایت بالا نمی‌آید"، " در مرحله ربات نیستم، گیر کرده‌ام"، "در نیمه فرآیند ثبت‌نام، سایت هنگ کرد و به مرحله بازگردانده شدم"، "صفحه برای انتخاب خودرو باز نمی‌شود"، "در بارگذاری اطلاعات دچار مشکل شده‌ام و اطلاعاتم ثبت نمی‌شود"، "ثبت‌نامم نهایی شد و کد رهگیری دریافت نکردم"، "کلا نتوانستم ثبت‌نام کنم، از مرحله ربات بیشتر پیش رفت"، " شماره موبایل رو اشتباه وارد کردم دیگر نمی‌توانم تغییر دهم" و …

از این دست پیام‌ها طی دو روز اخیر بسیار به دست ما رسید. تعداد کثیری از متقاضیان اعلام می‌کنند که سه مرحله ابتدایی از هفت مرحله را طی کرده و پس از آن دیگر امکان ورود مجدد، ثبت اطلاعات، ویرایش اطلاعات، تایید نهایی و دریافت کد رهگیری وجود ندارد.

این در حالیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

"هیچگونه اختلالی در روند ثبت‌نام متقاضیان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وجود ندارد و روند ثبت‌نام بدون هیچ وقفه‌ای در حال انجام است. "

وزارت صمت در حالی، اعلام اختلال در سامانه را جریان‌های رسانه‌ای منفی باهدف تخریب سیاست ایجاد شفافیت در عرضه خودرو می‌دانند که بعد از گذشت قریب به ۴۸ ساعت (تا لحظه انتشار این گزارش) هنوز برخی مشکلات سامانه بطور کامل زفع نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    والا ما که به راحتی ثبت نام کردیم با موبایل اینترنت ضعیف

  • ناشناس

    سلام امروز که جمعه هست هنوزاختلال داره اصلا انتخاب خودرو صفحه خالی بازمیشه ودرگزینه ثبت نام درحساب کاربری فقطامکان ویرایش میایدثبت وادامه نداره نتیجه کدکاربری هم نمیدهندمن فکرکنم اصلا نمیخواهندکسی خودروثبت نام کنه .

  • ناشناس

    اختلال امروزجمعه هنوزپابرجاست سایتودرست کنیدتاحداقل ثبت نام خودروصفحه خالی بازنشود

  • ممد

    رابط کاربری و طراحی ux سایت مشکل داره میشه ثبت نام کرد ولی نه راحت زمان ثبت نام هم کیبوردتون برای وارد کردن اعداد حتما باید انگلیسی باشه فارسی نزارید وگرنه ارور ثبت نام میده

  • ناشناس

    بخدا طرح مادران این مرحله هیچکس درا نیامد همش دروغ بود

  • ناشناس

    این مرحله سایت همش اختلال بود مادران هیچکس در نیامد فقط واس اینکه مردم ندونند گفتن قرعه‌کشی انجام شده