کد مطلب: ۱۴۸۵۵۳

استاندار تهران مطرح کرد؛

مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران وجود ندارد

مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران وجود ندارد

استاندار تهران گفت: اکنون مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران وجود ندارد.

سیدحسین هاشمی، در افتتاح فاز اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت‌های استانداری تهران در دولت یازدهم در کنار اولویت‌های دیگر، بخش آب و فاضلاب بوده است.در استان تهران ما دو اشکال عمده داشتیم اولین مشکل در رابطه با آب شرب مردم که بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب کسری آب در جنوب شرق استان تهران، شهرستان ری و غیره داشته‌ایم و مشکل دوم در کیفیت آب بوده است که خوشبختانه هم‌اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، استاندار تهران بیان داشت: به دلیل خشکسالی‌های مستمر که شاهد آن بوده‌ایم که در رابطه با کمیت آب نیز بسیار مهم است و لازم است مردم در مصرف آب دقت کافی داشته باشند و مدیریت مصرف را به عنوان یک اصل در نظر داشته باشند که به مشکل جدی برخورد نکنیم. خط انتقال «قمر بنی‌هاشم» که شرق و غرب تهران را به یکدیگر متصل و آب را ایمن‌سازی می‌کند. به زودی در روزهای آتی توسط یکی از مسئولین تراز اول افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه در بخش فاضلاب یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در تهران به صورت رها داشته‌ایم، گفت: با همین سیاست، آب مورد تصفیه قرار می‌گیرد و پساب آن را در کشاورزی، صنعت، فضای سبز و تزریق به منابعی که به این پساب نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌دهیم که بدینوسیله آب‌های زیرمینی را که به شدت افت پیدا کرده است، تقویت کنیم و در مجموع از فرونشست زمین صیانت می‌کنیم که این کار بسیار کلیدی است. انشاالله در دولت دوازدهم این بحث به پایان می‌رسد و از تمام آب‌های فاضلاب، چه فاضلاب‌های روان و چه فاضلاب‌هایی که از طریق خانگی به این سیستم متصل می‌شوند بتوانیم استفاده کنیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.