کد مطلب: ۵۶۳۰۸۷

کرونا هر ماه جان ۵۰ راننده تاکسی را می‌گیرد/ مشکل بیمه رانندگان حل می‌شود؟

کرونا هر ماه جان ۵۰ راننده تاکسی را می‌گیرد/ مشکل بیمه رانندگان حل می‌شود؟

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت، آمار فوتی‌های کرونا میان رانندگان تاکسی به ۴۰ تا ۵۰ مورد در ماه رسیده است. اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نیز اعلام کرد که به دلیل اجرا نکردن صحیح قانون بیمه رانندگان، از سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد روشنی افزود تا پایان خرداد در پایتخت ۴۲۵ راننده تاکسی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه واکسیناسیون تاکسیرانان هنوز آغاز نشده گفت هر چه سریع‌تر باید برای واکسیناسیون این افراد فکری عاجل کرد ( خبرگزاری صدا و سیما ).

شکایت اتحادیه تاکسیرانی‌ از سازمان تامین اجتماعی

در خبر دیگری در رابطه به رانندگان تاکسی آمده است که اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از سازمان تامین اجتماعی به علت اجرا و بروزرسانی نکردن فهرست رانندگان و اجرا نکردن صحیح قانون بیمه تامین اجتماعی رانندگان، به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شکایت کرده است.

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان این مطلب گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی و با هدف جبران بخشی از هزینه‌های سربار این قشر زحمت‌کش جامعه در بند «ب» از ماده ۷ قانون هدفمندسازی‌ یارانه‌ها دولت را مکلف کرد از محل منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ۵۰ درصد از سهم رانندگان را در طرح بیمه تامین اجتماعی به عنوان یارانه پرداخت کند. اعتباری که در هر سال در بودجه سنواتی کشور پیش‌بینی و تصویب می‌شود.

وی افزود: برغم پیش‌بینی اعتبار لازم در سنوات مختلف، متاسفانه از سال ۱۳۹۲ سازمان تامین اجتماعی با بهانه تکمیل سقف اعتباری این بخش، از پذیرش رانندگان جدید و بروزرسانی فهرست رانندگان موجود خودداری کرده است.

تامین اجتماعی قانون را رعایت نمی کند

این مقام مسئول گفت: با توجه به نظر قانونگذار در این بخش و اختصاص بودجه مورد نیاز به منظور اجرای این قانون در سال‌های مختلف، به دلیل عدم تمایل و اقدام جدی سازمان تامین اجتماعی، شاهد انحراف ۵۰ درصدی در هزینه کرد بودجه و اختصاص آن به افراد غیر راننده هستیم.

وی گفت: این درحالی است که با ۸۰ درصد ظرفیت ایجاد شده ناشی از حذف افراد غیر مشمول می‌توان همه رانندگان فعال و دارای پروانه اشتغال در حوزه حمل و نقل عمومی را بیمه کرد.

ضامنی افزود: با توجه به این موارد و با عنایت به اینکه پیگیری‌های مکرر این مجموعه و همچنین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی چند سال گذشته از سازمان تامین اجتماعی به نتیجه نرسیده و همچنین نظر به اینکه اجرای فرایند بیمه رانندگان و تداوم این طرح بدون تحمیل بار مالی جدید برای دولت است، به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و اقدامات لازم در خصوص حل مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی شکایت کردیم ( خبرگزاری صدا و سیما ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • راننده تاکسی نگون بخت

    قشر مظلوم تاکسیرانی نه بیمه دارن نه حمایت نه واکسن