کد مطلب: ۱۳۸۴۵۸

مصرف برق رکورد زد

مصرف برق رکورد زد

در حالی که پیک مصرف برق هفته گذشته منتهی به ۱۹ خرداد ماه، به ۴۷ هزار و ۵۰۷ مگاوات رسیده بود، این میزان در روز گذشته (۲۰ خرداد ماه جاری) به ۴۹ هزار مگاوات نزدیک شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیک مصرف برق روز گذشته (20 خرداد سال جاری) 48 هزار و 901 مگاوات را به ثبت رساند که رکوردی جدید در سال جاری محسوب می‌شود.

این در حالی است که در هفته گذشته منتهی به 19 خرداد ماه، به 47 هزار و 507 مگاوات رسیده بود. به این ترتیب پیک روز گذشته، نسبت به اوج مصرف هفته گذشته یک‌هزار و 394 مگاوات یعنی در حدود 2.9 درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

خاطرنشان می‌سازد که پیک مصرف هفته گذشته نیز نسبت به هفته پیش از آن در سال جاری، حدود 1.4 درصد یعنی حدود 702 مگاوات افزایش داشت.

همچنین اوج مصرف برق هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 4.3 درصد، یعنی حدود 2 هزار و 52 مگاوات افزایش نشان می‌دهد.

نکته قابل توجه در این خصوص آن است که همه روزه افزایش مصرف برق از ساعت 12 سرعت می‌گیرد و تا پیش از ساعت 15 به اوج خود می‌رسد و به همین دلیل نیز در اکثر روزهای شش ماه نخست سال، نقطه اوج مصرف برق در بین ساعت‌های 14 تا 15 ثبت می‌شود. به همین دلیل نیز باید از مشترکان درخواست نماییم نسبت به رعایت نکات مدیریت مصرف برق که بعضا بسیار ساده هستند، اهتمام داشته باشند.

بر پایه این گزارش، با توجه به این که بیشترین میزان مصرف برق مشترکان اداری و خانگی و تجاری، در ماه‌های گرم سال مربوط به سیستم‌های سرمایشی است و به همین دلیل مشترکان می‌بایست در این خصوص راهکارهای استفاده درست از این نوع وسایل را به‌کار گیرند تا از بالا رفتن قبض برق مصرفی خود جلوگیری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.