کد مطلب: ۳۴۸۳۶۰

حسین سلاح‌ورزی پاسخ داد:

مطالبات فعالان اقتصادی در چه بخش‌هایی است؟

مطالبات فعالان اقتصادی در چه بخش‌هایی است؟

به گفته سلاح ورزی، بیش از ۸۰ درصد خواسته‌ها و شکایات و طرح موضوعات توسط فعالان اقتصادی در سه حوزه مربوط به سیاست‌های پول و ارزی، تأمین اجتماعی و نظام مالیاتی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بیش از ۸۰ درصد خواسته‌ها و شکایات و طرح موضوعات توسط فعالان اقتصادی در سه حوزه مربوط به سیاست‌های پول و ارزی، تأمین اجتماعی و نظام مالیاتی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین سلاح‌ورزی در همایش ملی توسعه سیاست‌های گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص مردم سالاری اظهار کرد: مردم و حاکمیت باید بدانند اگر مردم سالاری اقتصادی مهمتر از مردم سالاری سیاسی نباشد کم اهمیت‌تر نیست. حاکمان باید مردم سالاری اقتصادی را پشتوانه مردم سالاری سیاسی قرار دهند و یکی از ابزارها و نیازهای مردم سالاری اقتصادی گفت‌وگو است.

وی افزود: حاکمیت و افکار عمومی به این باور نرسیده‌اند که توسعه یک مفهوم جمعی و سیستمی است، هرچند رفاه نتیجه توسعه است اما حاکمیت همواره با نیت خیر افزایش رفاه در تمام موضوعات و بازارها مداخله می‌کرده ولی این مداخله در تمام سال‌ها منجر به حدف رقابت و افزایش فساد و رانت شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه از سال ۹۲ فعالیت شورای گفت‌وگو شدت گرفته تصریح کرد: علیرغم تمام مصوبات و موارد قانونی بواسطه عدم باور عمیق بدنه دولت به بخش خصوصی و اجرای مصوبات، کماکان با مشکلاتی در اجرای تصمیمات شورای گفت‌وگو مواجه هستیم.

سلاح‌ورزی با اشاره به برگزاری این همایش بیان کرد: امیدواریم این همایش باعث شود که در سال‌های آینده به صورت مدون نتایج و تأثیرات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه محورهای اصلی این همایش در حوزه مالیات، بانک و تأمین اجتماعی است گفت: بررسی دبیرخانه مرکزی نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد خواسته‌ها و شکایات و طرح موضوعات توسط فعالان اقتصادی در سه حوزه مربوط به سیاست‌های پول و ارزی، تأمین اجتماعی و نظام مالیاتی است.در این همایش حسین عبده تبریزی مدرس دانشگاه صنعت ی شریف و دانشگاه تهران توضیحاتی در خصوص معماری تحریم‌ها و بررسی تأثیر سیاست‌های پولی و ارزی بر فعالیت‌های بخش خصوصی ارائه کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.