خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۴۱۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در مراسم معارفه عرضه‌اولیه «کویر» چه گذشت؟ / پیش‌بینی بازدهی اولیه ۱۰۰ درصدی برای این سهم

در مراسم معارفه عرضه‌اولیه «کویر» چه گذشت؟ / پیش‌بینی بازدهی اولیه 100 درصدی برای این سهم

جلسه معارفه سهم عرضه‌اولیه «کویر» با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت خانوادگی در هتل سیمرغ تهران برگزار شد. احمد خوروش، مدیر عامل شرکت فولاد سپید فراب کویر گفت: انتظار می‌رود این سهم پس از عرضه اولیه بتواند بازدهی 100 درصدی را نصیب سهامداران کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ظهر روز گذشته جلسه معارفه سهم عرضه‌اولیه «کویر» با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت خانوادگی در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

شرکت فولاد سپید فراب کویر در سال 1381 تاسیس و در سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت آماده عرضه 10 درصدی سهام خود معادل 240 میلیون سهم در تابلو دوم بورس تهران تا دو روز آینده خواهد بود.

در ابتدای جلسه معارفه به معرفی شرکت ارائه اطلاعات تکمیلی پرداخته و عنوان شد که این شرکت با سرمایه 240 میلیارد تومانی بزرگترین تولیدکننده میلگرد بخش خصوصی و اولین تولید‌کننده میلگرد با استاندارد A4 در ایران است.

محصولات فولادی این شرکت به دو صورت کلاف گونه و شاخه‌ای در انواع ساده و آج‌دار تولید می‌شود که در صنایعی همچون ساختمان، خودرو، نفت و پتروشیمی، لاستیک سازی، کابل‌های انتقال قدرت و مصارف عمومی کاربرد دارد.

شرکت فولاد سپید فراب کویر در سال 1395 حدود 102 میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده و از سوی دیگر EPS آن معادل 424 تومان بود که طی سال‌های 1396 و 1397 به ترتیب به 342 و 161 کاهش یافت که دلیل کاهش آن در سال 1396 تبدیل شدن به سهامی عام بوده است.

هرمزی‌نژاد، معاون مالی با ارائه توصیحات مالی درباره این شرکت گفت: فولاد کویر دارای دو خط تولیدی نورد میلگرد بوده مه خط دوم آن در سال 1395 با ظرفیت 550 هزار تن راه‌اندازی شد و در مجموع ظرفیت شرکت را به 900 هزار تن رساند.

3 1

وی ادامه داد: شرکت فولاد سپید فراب کویر در سال 1395 حدود 102 میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده و از سوی دیگر EPS آن معادل 424 تومان بود که طی سال‌های 1396 و 1397 به ترتیب به 342 و 161 کاهش یافت که دلیل کاهش آن در سال 1396 تبدیل شدن به سهامی عام بوده است.

هرمزی‌نژاد افزود: در حال حاضر ما کشورهای همسایه را مقاصد صادراتی خود در نظر گرفته‌ایم و محصولات فولادی به کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، عمان، قطر، کویت، عراق و دیگر کشورهای منطقه است. در برنامه‌ریزی‌های خود سهم 30 درصد از تولید را برای بخش صادرات در نظر گرفته بودیم که در واقعیت طی شش ماهه ابتدای سال این میزان به 47 درصد رسید.

این شرکت دارای سیستم حمل و نقل بزرگی است. حدود 65 تریلی خریداری کرده و حدود 100 تریلی هم به صورت قراردادی در اختیار دارد و سفارشات را در کمتر از 12 ساعت به مقصد می‌رساند.

بازدهی اولیه 100 درصدی عرضه‌اولیه «کویر»

در ادامه این نشست، احمد خوروش، مدیر عامل شرکت فولاد سپید فراب کویر با اشاره به مزیت‌های این شرکت گفت: انعطاف‌پذیری خطوط تولید، پشتیبانی فنی و تکنولوژی و کیفیت بالای محصولات و همچنین برند شناخته شده و مطمئن این شرکت توانسته عملکرد قابل قبولی از خود در صنعت فولاد به جای بگذارد.

2 3

احمد خوروش، مدیر عامل شرکت فولاد سپید فراب کویر

وی عنوان کرد: حاشیه سود میلگردهای صنعتی بین 20 تا 25 درصد و حاشیه سود میلگردهای ساختمانی بین 10 تا 17 درصد است. محصولات فولادی ما به علت مرغوبیت مواد نسبت به شرکت‌های دیگر 15 دلار بالاتر به فروش می‌رسد.

خوروش افزود: این شرکت دارای سیستم حمل و نقل بزرگی است. حدود 65 تریلی خریداری کرده و حدود 100 تریلی هم به صورت قراردادی در اختیار دارد و سفارشات را در کمتر از 12 ساعت به مقصد می‌رساند.

وی با اشاره روند رو به رشد شرکت گفت: میزان تولیدات طی شش ماهه ابتدایی سال جاری معادل کل فروش شرکت در سال گذشته بوده که نشان از عملکرد مثبت این مجموعه دارد.

خوروش با اشاره به برنامه افزایش سرمایه تاکید کرد: در حال حاضر افزایش سرمایه در دستور کار شرکت نیست.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال اختصاصی تحارت‌نیوز در مورد بازدهی اولیه سهم عنوان کرد: انتظار می‌رود این سهم پس از عرضه اولیه بتواند بازدهی 100 درصدی را نصیب سهامداران کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.