کد مطلب: ۶۳۰۴۰۹

معافیت‌های مالیاتی مجلس برای بورس!

معافیت‌های مالیاتی مجلس برای بورس!

نمایندگان مجلس در مصوباتی معافیت‌های مالیاتی برای بازار سرمایه مشخص کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بند الحاقی ۸، و بند الحاقی ۹ تبصره ۲ در بخش درآمدی را به شرح زیر تصویب کردند.

بند الحاقی ۸ - به منظور تشویق سرمایه گذاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه بخش های تولیدی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در سال ۱۴۰۱ مالیات درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت‌های مذکور که به حساب سرمایه انتقال می‌یابد(موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیاتهای مستقیم) مشمول نرخ صفر مالیاتی است.

بند الحاقی ۹ - به منظور حمایت از توسعه ابزارهای مالی و همچنین تسهیل معاملات ابزارهای مبتنی بر کالا، مالیات بر ارزش افزوده کلیه کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس‌های کالایی کشور پذیرش می‌شوند، مادامی که در هر یک از بورس های کالایی مورد مبادله قرار می گیرند مشمول نرخ صفر مالیاتی‌اند.

در صورتی که کالای پشتوانه گواهی سپرده ماهیتاً مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد مالیات مذکور، تنها یک مرتبه و در زمان تحویل فیزیکی کالا پس از کسر اعتبار مالیاتی وصول خواهد شد و وظیفه پرداخت مالیات مذکور بر عهده تحویل گیرنده نهایی کالای پشتوانه گواهی سپرده کالایی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    فردا بازار مثبت میشه با این خبر خوب .

    • یا الله

      بله منتها مثبت وسبز بدون مزیت وکارایی

  • ناشناس

    این خبردر مانی ها دیگه جواب نمیده سهامدارها دیگه کلاه سرشون نمیره باز میخوان با این خبر ها حقیقیها رو با دوروزمثبت کردن بورس وسوسه کنند این کار به خاطر اینه که حقوقیها بتونن سهمهاشونو برای پرداخت حقوق وعیدی پایان سال به فروش برسانند دوستان سهامدار فقط سهمهای در کف قیمت رو در صورت میل به مثبت شدن خرید کنید امروز نیمی از سهمهای بانکی که طی یک هفته مثبت شده بودند از سرعت رشدشون کاسته شد وچند تاشون حتی منفی شدند از این روزهاست که همشون دسته جمعی روزی منفی 5 درصد ریزش کنند وبه دنبال اون شاخص کل هم طبق روال قبل مسیر نزولیشو طی کنه موقع خرید فقط بعد از عرضه خقوقی هاست یعنی 20اسفند به بعدکه عیدی وحقوق امسال پرداخت شده باشه موفق وپر سود باشید وسهمهاتونو مفت نفروشید

  • شهریار

    خبر خوب؟؟!! داره میگه اون پولی رو هم که به سهامدار به عنوان سود میدادن دیکه ندن.

    • ایوب علیزاده

      با سلام
      بایستی توجه داشته باشیم تقسیم سود نه تنها به صلاح سهامدار نیست بلکه به ضرر وی نیز می باشد، دلیل
      – اگر دقت کرده باشید بعداز اعلام مقدار تقسیم سود برای هر سهم، با وجود اینکه سهم بسته است ولی به یکباره مبلغ سود تعلق گرفته به هر سهم، از قیمت سهم کاسته می شود. به عنوان مثال سهمی که قبل از بسته شدن برای تقسیم سود، قیمت پایانی 100 تومان باشد، موقع اعلام سود تعلق گرفته مثلا 10 تومان، با وجود بسته بودن سهم می بینیم که قیمت پایانی سهم از 100 تومان به 90 تومان کاهش یافته و 10 تومان را از دست داد.
      – سهامدار حالا بعداز کاهش قیمت سهم، حالا باید همان کاهش را با عنوان سود سهم بایستی چند ماهی که شرکت اعلام می کند صبر کند تا به همان پول خود بعد چند ماه برسد.
      با این حساب می بینیم تقسیم هر چقدر بیشتر باشد به ضرر سهامدار تمام خواهد شد.
      موفق باشید.

  • یا الله

    لایحه بودجه از آذر ماه به مجلس داده شد چرا در این مدت این مصوبات معافیت های مالیاتی تصویب نشد خب تصویب اینها کاری داشت ؟؟ چرا سهامداران را متضرر کردید ؟

    • ناشناس

      اصلا می فهمی چی میگی؟؟؟

  • ناشناس

    منتشرکن عزیز دلم
    با این معافیت مالیاتی دوباره خروج نقدینگی داریم چون بی اعتمادی را به بازارسرمایه بیشتر خواهد کرد
    سال بعدهم دیدنی تر خواهدشد.
    این معافیت مالیاتی به نفع حقوقی هاو زیان حقیقی ها

  • ناشناس

    چه خبرخوبی تمام ضررهامون جبران شد

  • ناشناس

    ضررها اصلا مهم نیست ، ولی اگه چندرغاز گیر کسی بیاد باید مالیات بده !