کد مطلب: ۳۲۸۹۰۵

معرفی بیسو T۳ و بیسو T۵ توسط سیف خودرو در آستانه پیش‌فروش

معرفی بیسو T3 و بیسو T5 توسط سیف خودرو در آستانه پیش‌فروش

شاهین خدامی، قائم مقام مدیرعامل شرکت سیف‌خودرو در این مراسم از سابقه این شرکت با نمایندگی سوبارو ژاپن گفت که به اولین دوره تحریم‌ها برخورد و متاسفانه ژاپنی‌ها با عقب‌نشینی باعث توقف عرضه این خودرو در بازار ایران شدند.

شاهین خدامی، قائم مقام مدیرعامل شرکت سیف‌خودرو در این مراسم از سابقه این شرکت با نمایندگی سوبارو ژاپن گفت که به اولین دوره تحریم‌ها برخورد و متاسفانه ژاپنی‌ها با عقب‌نشینی باعث توقف عرضه این خودرو در بازار ایران شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت سوبارو با توجه به فروش خوب در آمریکا مشکلاتی با عرضه خودرو به ایران داشت. اما سیف‌خودرو با توجه به روند تولید در کشور، سعی کرد تا به تولیدکنندگان کشور بپیوندد. حدود ۲ سال طول کشید تا یک سایت مناسب برای تولید را انتخاب کند و در نهایت با مرتب‌خودرو به توافق رسید که یکی از قدیمی‌ترین‌های خودروسازان ایران است و با خرید سهام این شرکت، اقدام به بازسازی خط تولید این شرکت کرد و وارد عرصه تولید شد.

مرتب‌خودرو پس از دو سال تعطیلی، با سیف‌خودرو مجددا زنده شد و اقدام به تولید محصولات بیسو چین کرد. محصولات بیسو از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای خط تولید استفاده می‌کند و از ۵ ستاره ایمنی CNCAP بهره‌مند هستند. در نمایشگاه مشهد سال جاری، دو نسخه بیسو T3 و بیسو T5 رونمایی شد و هر دو خودرو با توجه به ذائقه ایرانی، با گیربکس خودکار عرضه خواهند شد.

2 17

در حال حاضر دو محصول بیسو با داخلی‌سازی ۷ درصدی مونتاژ می‌شوند اما به زودی و تا آخر پایان سال، درصد داخلی‌سازی به ۲۰ درصد خواهد رسید و این امر با انتقال تکنولوژی به سیف‌خودرو از بیسو انجام خواهد شد.

داریوش ضیاء مدیر فروش شرکت سیف‌خودرو گفت که در بهترین وضعیت امسال حدود ۹۰۰ هزار تا ۱ میلیون خودرو تولید خواهد شد که کمتر از میزان تقاضا در بازار است و این شرکت از فاز بازرگانی، اقدام به تولید و ایجاد ارزش افزوده در کشور شد و سایت تولیدی انتخاب شده به عنوان شریک تجاری، با سابقه تولید لندروور در ایران می‌تواند کمک به موفقیت سیف‌خودرو کند.

تیراژ تولید فعلا ۶ الی ۸ هزار دستگاه شروع می‌شود اما این تیراژ به سمت ۵۰ هزار دستگاه در سال خواهد رفت. در حال حاضر ۱۰ نماینده فروش در کشور برای پیش‌فروش انتخاب شده و برای خدمات پس از فروش در حال حاضر ۲۶ نماینده انتخاب شده‌اند.

7 11

پیش‌فروش محصولات بیسو از دوشنبه هفته آینده شروع می‌شود و بخشنامه‌ها دو روز قبل از اجرای طرح در سایت بارگزاری می‌شود. در بخش اول ۱۴۳۱ دستگاه از هر دو مدل پیش‌فروش می‌شود که بیش از ۹۰۰ دستگاه از این تعداد مدل بیسو T3 خواهد بود.

این پیش فروش با قیمت روز خواهد بود اما قیمت حدودی بیسو T3 با توجه به شرایط کنونی حدود ۱۹۰ میلیون تومان خواهد بود. بیسو T5 نیز با تحویل خرداد و تیرماه سال بعد پیش‌فروش می‌شود که قیمت حدودی آن بین ۲۴۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود. سود مشارکت این پیش‌فروش طبق قانون ۲ درصد بالاتر از سود مشارکت بانک‌ها خواهد بود.

اما این قیمت‌ها با توجه به شرایط ارز نیمایی کنونی است و با توجه به آن امکان اعلام قیمت قطعی وجود ندارد اما سیف‌خودرو تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد توان هزینه‌ها را کاهش دهد و این شرکت اصلا به دنبال سود برای فروش خودرو نیست و فعلا تنها تمرکز خود را به عرضه خودرو با قیمت مناسب گذاشته است.

خدامی ادامه داد که سیف‌خودرو تا آخر تنها با یک برند چینی در بازار نخواهد بود و دنبال جایگزینی لندروور در ایران خواهد بود. گارانتی محصولات بیسو ۱۰۰ هزار کیلومتر یا سه سال است.

5 18

بیسو T3 یک کراس‌اوور جمع و جور شهری است که به زودی توسط سیف خودرو به بازار کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو تهران در سال 96 به نمایش عموم در آمد. علاوه بر بیسو T3، مدل بیسو T5 نیز در برنامه عرضه این شرکت قرار دارد.

12242 t3 new fine web

از آن جایی که با یک کراس‌اوور جمع و جور و کم‌حجم روبرو هستیم، می‌توان رقبای نسبتا زیادی را برای آن ذکر کرد که خودروهایی نظیر ام وی ام X22 ، چانگان CS35 و جک S3 از این دسته‌اند. البته تا زمانی که این خودروها با قیمتی کمتر از صد میلیون تومان عرضه می‌شدند، می‌شد آن‌ها را خودروهایی پرفروش و جالب برای مشتری بدانیم، اما در شرایط فعلی و با ارایه قیمت‌های جدید، رقابت برای این خودروها نیز سخت شده است.

3 15

بیسو T3 در طراحی خود از طراحان ژاپنی بهره برده است. داشبورد زیبایی برای این خودرو طراحی شده است. البته با توجه به ابعاد و اندازه بیسو T3، نمی‌توان انتظار داشت که فضای بزرگی در اختیار سرنشینان قرار بگیرد. بیسو T3 فعلا توسط سیف خودرو با یک تیپ به نام EX عرضه می‌شود.

جعبه دنده دستی از بین مدل‌ها با توجه به نیاز مشتریان ایرانی حذف شده و تنها جعبه دنده اتوماتیک CVT برای این خودرو قابل انتخاب است. استفاده از موتور کم‌حجم و توربوشارژر نسبت به رقبا که اکثرا از پیشرانه‌های 1.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کنند، نقطه تفاوت این خودرو با آن‌ها است.

4 20

بیسو T5 که نسخه‌ای بزرگتر از بیسو T3 است، کراس‌اووری متوسط بوده که برای رقابت با محصولات مشابه وارد بازار ایران خواهد شد و سیف خودرو وظیفه عرضه این خودرو به بازار را بر عهده دارد. با توجه به اینکه بیسو T5 به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز شده و ابعاد و اندازه بهتری نسبت به T3 دارد، رقبای آن را کراس‌اوورهای گران‌تر و بزرگ‌تر چینی نظیر چری تیگو 5 ، جک S5 و هایما S7 تشکیل میدهند، هر چند برخی محصولات به واسطه قیمتی که دارند، نظیر بی وای دی S7، رقیب این خودرو محسوب می‌شوند.

این خودرو نیز نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو تهران 1396 به عموم نمایش داده شد و اکنون که یکسال از رونمایی آن در ایران می‌گذرد، قرار است وارد بازار شود. سال گذشته صحبت از قیمت 95 میلیون تومانی برای بیسو T5 شده بود که آن را در رده‌ای برابر با چری تیگو 5 ، بی وای دی S6 و جک S5 قرار می‌داد که با توجه به افزایش هزینه‌ها و قیمت‌ها در سال جاری، باید انتظار قیمتی در محدوده دویست و پنجاه میلیون تومان را برای این خودرو داشته باشیم.

41396 t5 new fine web

بیسو T5 نیز تنها با یک تیپ که EX نام دارد به بازار عرضه می‌شود و همانند دیگر خودروسازان، شاهد کلاس‌بندی متنوع محصولات نیستیم. با این وجود ارایه یک تیپ از یک خودرو به شرکت‌های تازه وارد این امکان را می‌دهد تا بر بازاریابی این خودرو متمرکز شوند. به خصوص با توجه به وزن زیاد خودرو، قدرت موتور کافی به نظر نمی‌رسد و مشتریان باهوش، متوجه این نکته خواهند شد.

منبع: خودرو بانک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.