کد مطلب: ۷۱۹۹۹۶

چگونه وبلاگ خود را در گوگل ثبت و معرفی کنیم؟

چگونه وبلاگ خود را در گوگل ثبت و معرفی کنیم؟

اگر شما هم برای توسعه کسب‌وکار خود یک وب‌سایت جدید برای تولید محتوا راه‌اندازی کرده‌اید و از این طریق می‌خواهید به دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ وارد شوید، باید به سئو سایت خود اهمیت دهید.

اگر شما هم برای توسعه کسب‌وکار خود یک وب‌سایت جدید برای تولید محتوا راه‌اندازی کرده‌اید و از این طریق می‌خواهید به دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ وارد شوید، باید به سئو سایت خود اهمیت دهید و به کمک ابزارهای سرچ کنسول گوگل به ایندکس گوگل و نتایج جستجو وارد شوید و وب‌سایت خود را بهتر مدیریت کنید. حال اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید وبلاگ خود را به گوگل معرفی کنید، با ما همراه باشید.

99

بررسی مزیت‌های ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

ابتدا قصد داریم به شما بگوییم که چرا باید وب‌سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید. ربات‌های گوگل به طور مداوم صفحات اینترنت را بررسی می‌کنند و صفحات قدیمی را حذف و صفحات جدید را به ایندکس خود می‌افزایند. بنابراین حتی اگر سایت خود را به گوگل معرفی نکنید با انجام اقداماتی برای سئو سایت ، پس از مدتی این اتفاق خواهد افتاد. اما زمانی که زحمت تولید محتوا را برای سایت خود می‌کشید، بهتر است با ثبت آن در سرچ کنسول گوگل از مزایای آن که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم بهره‌مند شوید.

• خیلی سریع می‌توانید وب‌سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل قرار دهید.
• می‌توانید ترافیک سایت خود را مشاهده و کنترل کنید که این موضوع پس از تولید محتوا و بارگذاری آن‌ها، باید برایتان اهمیت داشته باشد.
• به Google Crawler اجازه فراخوانی یک مطلب خاص از سایتتان را می‌دهید.
• این امکان برای شما فراهم می‌شود که سایت خود را از نگاه گوگل بررسی کنید.
• سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند را می‌شناسید که این امر برای انتشار رپورتاژ آگهی مهم است.
• متوجه می‌شوید که سرچ چه کلماتی، کاربر را به سمت سایت شما می‌کشاند.
• مواردی همچون واکنش‌گرایی و کارایی سایت خود در تبلت و موبایل را می‌توانید بررسی کنید.

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

زمانی که شما وب سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید در ابتدا لازم است تا قبل از هر اقدامی سایت مخصوصا سئو سایت، سایت خود را در گوگل ثبت کنید. به طور کلی ثبت سایت کار بسیار ساده‌ای است و تنها در دو مرحله انجام می‌شود. در این مطلب برای مرحله دوم چندین روش را عنوان کرده‌ایم. اما شما از روش اول شروع کنید و درصورتی‌که به نتیجه نرسیدید، روش‌های بعدی را امتحان کنید.

8

مرحله اول: به گوگل سرچ کنسول وارد شوید

در اولین قدم باید به Google Search Console بروید و آدرس جی‌میل خود را بزنید تا به حساب کاربری خود وارد شوید. سپس یکی از دو روشی که برای معرفی سایت وجود دارد را انتخاب کنید؛ یعنی باید یا Domain صفحه اصلی سایت و یا URL صفحه اصلی سایت خود را وارد کنید تا مرحله اول تمام شود.

مرحله دوم: مالکیت سایت خود را به گوگل اثبات کنید.

حال که مرحله اول برای بهبود سئو سایت خود و تولید محتوا را انجام دادید، باید با یکی از روش‌های زیر به گوگل ثابت کنید که خودتان مدیر سایت هستید و شخص دیگری نمی‌خواهد به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. در اینجا شش روش برای این کار را به شما آموزش داده‌ایم. فقط دقت کنید که ۵ روش اول برای زمانی است که در مرحله اول، URL سایت خود را وارد کرده باشید.

اولین روش: آپلود فایل HTML

در این روش ابتدا باید به دانلود فایل متنی ارائه شده بپردازید و آن را در قسمت Public_html سایت خود قرار دهید. برای این منظور باید به قسمت File manager پنل هاست سایتتان بروید. اگر این کارها را به‌درستی انجام دهید، باید گزینه Verify در صفحه گوگل سرچ کنسول را بزنید تا معرفی سایتتان به گوگل انجام و احراز هویت شما توسط گوگل تایید شود.

دومین روش: استفاده از HTML tag

برای تولید محتوا و سئو سایت لازم است تا در مرحله اول برای ثبت سایت خود در گوگل، مراحل احراز هویت را انجام دهید. در این روش متا تگ اختصاصی که گوگل برای احراز هویت شما ایجاد کرده است را کپی کنید و سپس آن را در کد صفحه اصلی سایت خود قرار دهید که محل قرارگیری آن در بخش Head سایت پیش از بخش بدنه است. حال باید وارد صفحه گوگل سرچ کنسول شوید و گزینه Verify را بزنید. در این صورت گوگل متا تگ خودش را در آن قسمت از سایت شما می‌یابد و احراز هویت شما و ثبت وبلاگ در گوگل با موفقیت به پایان می‌رسد.

سومین روش: استفاده از اکانت گوگل آنالیتیکس (Google Analytics Account)

در روش سوم می‌خواهیم از گوگل آنالیتیکس بهره ببریم. این روش بسیار ساده است؛ اما برای استفاده از آن نیاز است که اکانتی در این بخش گوگل داشته باشید. درصورتی‌که قبلا در گوگل آنالیتیکس حساب کاربری ایجاد کرده باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه گوگل آنالیتیکس، کد احراز هویت خود را دریافت کنید.

چهارمین روش: استفاده از اکانت گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager Account)

استفاده از اکانت گوگل تگ منیجر یکی دیگر از روش‌هایی است که برای احراز هویتتان می‌توانید بکار ببرید. اگر در گوگل تگ منیجر حساب کاربری دارید، وارد آن شوید و برای دریافت کد احراز هویت خود در بخش Other verification methods بر روی گزینه HTML tag کلیک کنید. حال باید کدی را که در این بخش دریافت می‌کنید، در قسمت اکانت خود قرار دهید. فقط دقت کنید که محل قرارگیری آن بلافاصله بعد از قسمت شروع باشد. پس از اعمال تغییرات، وارد صفحه گوگل سرچ کنسول خود شوید و برای اتمام کار، گزینه Verify را بزنید.

پنجمین روش: ویرایش تنظیمات Domain name provider

اگر می‌خواهید از این روش احراز هویت خود را برای معرفی سایت خود به گوگل انجام دهید، باید به کنسول خود بروید و گزینه Domain name provider را انتخاب کنید سپس TEXT که ارائه می شود را کپی کنید. در مرحله بعد باید به کنترل پنل هاست خود وارد شوید و یک رکورد TXT ایجاد کنید. حال نیاز است تا متنی که قبلا کپی کرده‌اید را در قسمت DNS configuration قرار دهید. در نهایت نیز باید به صفحه ثبت سایت در کنسول گوگل بروید و گزینه Verify را انتخاب کنید تا عملیات ثبت و معرفی وبلاگ شما به گوگل به پایان برسد. حال با خیال راحت می توانید به تولید محتوا و سئو سایت خود بپردازید.

ششمین روش: تغییر در تنظیمات DNS

زمانی که قصد تولید محتوا و شروع سئو سایت خود را دارید، ابتدا لازم است آن را به گوگل معرفی کنید، برای این کار دو مرحله پیش رو دارید. اگر مرحله اول را با وارد کردن Domain به پایان رساندید، در مرحله دوم حتما باید از این روش برای احراز هویت خود استفاده کنید. در این روش باید پس از ورود به پنل هاست سایت خود، TXT record را کپی کنید و آن را در قسمت DNS Configuration قرار دهید. پس از انجام این کار باید گزینه Verify در صفحه فعلی کنسول گوگل را بزنید. در این صورت گوگل به طور خودکار این رکورد را تشخیص می‌دهد و اطمینان می‌یابد که این رکورد به دامنه شما اختصاص دارد. در نهایت کار احراز هویت شما تمام می‌شود.

7

کلام آخر

اگر به‌تازگی وب‌سایتی را برای خود راه‌اندازی کرده‎اید و در حال تولید محتوا برای آن هستید، حتما می‌خواهید آن را گسترش دهید و به نتایج اولیه گوگل برسانید. پس باید به سئو سایت خود نیز اهمیت دهید. حال برای اینکه وب‌سایتتان به نتایج گوگل راه پیدا کند، باید ابتدا سایت خود را در گوگل ثبت کنید و مراحل احراز هویت را انجام دهید تا گوگل مطمئن شود شخص دیگری به جای شما نمی‌خواهد وارد سایتتان شود و از آن سوءاستفاده کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.