کد مطلب: ۳۲۳۵۶۰

معرفی ۱۲ هزار ایثارگر از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی برای دریافت وام

معرفی ۱۲ هزار ایثارگر از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی برای دریافت وام

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دردو سال گذشته، ۱۲ هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا وام‌های خوداشتغالی دریافت کنند.

چهارمین جلسه هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به ریاست حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور اعضای هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل این صندوق برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،در این جلسه حجت‌الاسلام‌ شهیدی با اشاره به مسئله اشتغال گفت: یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد در سال ۱۳۹۷ مسئله اشتغال است و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال ایثارگران انجام می‌دهیم. در ابتدای حضور در بنیاد در سال ۱۳۹۲ تعداد ایثارگران جویای شغل حدود ۶۰ هزار نفر بود که با تلاش‌های صورت گرفته در ۵ سال گذشته ۹۵ هزار شغل توسط بنیاد برای ایثارگران ایجاد شده است. همچنین در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ نیز ۱۲ هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا وام‌های خوداشتغالی دریافت کنند. با وجود این تعداد شغل ایجاد شده، در حال حاضر ۶۲ هزار نفر از ایثارگران عزیز جویای شغل هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۲ دهم درصد است که این میزان برای جامعه ایثارگری حدود ۴ درصد یعنی یک‌سوم میزان متوسط جامعه است، اما باید نهایت تلاش خود را در جهت ایجاد زمینه‌های شغلی برای این عزیزان نیز به کار گیریم و یکی از بخش‌های مورد توجه ما در این مسیر صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است تا از طریق آن بتوانیم به ایجاد اشتغال ایثارگران کمک کنیم.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی با اشاره به میزان تسهیلات در نظر گرفته شده توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای سال ۱۳۹۷ بیان کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود ۶ درصد و در مناطق مرزی با سود ۴ درصد در سال جاری برای ایثارگران در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۵۰ میلیارد تومان هم به عنوان سایر وام‌ها در نظر گرفته شده که ۱۲۰ میلیارد تومان از این مقدار وام‌های قرض الحسنه هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: باید بکوشید نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت ایثارگران به کار گیرید. همچنین لازم است بر مبنای شرح وظایف و طبق اساسنامه حرکت کنید و پس از ارائه وام به ایثارگران نیز بر روند اشتغال‌زایی نظارت داشته باشید.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی در پایان خاطرنشان کرد : از تمام دست‌اندرکاران صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، هیئت مدیره و مدیرعامل این صندوق تشکر می‌کنیم که با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند و این روند کاری مطلوب باید همچنان ادامه و ارتقا پیدا کند.

رضا ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی این صندوق پرداخت.

در این جلسه گزارش حسابرسی و بازرسی صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران قرائت شد که بر اساس این گزارش عملکرد صندوق در سال مالی گذشته مطلوب ارزیابی شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.