کد مطلب: ۶۵۷۸۵۶

مقایسه گوشی آیفون (اپل) ۱۲ و ۱۳

مقایسه گوشی آیفون (اپل) ۱۲ و ۱۳

شرکت اپل تا به امروز محصولات جدیدی را رونمایی کرده است. با توجه به امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند همواره در صدر اخبار و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند. جدید ترین محصولات این شرکت شامل آیپد پرو، ساعت هوشمند، گوشی آیفون ۱۳ و غیره می‌باشد. رونمایی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص این محصولات باعث شگفتی همگان شده است.

مقایسه گوشی آیفون

شرکت اپل همواره با کیفیت ترین و کارآمد ترین محصولات را تولید و به بازار عرضه کرده است. با اینکه در بعضی موارد برتر و پیشتاز نبوده است. گاهی چند ماه بعد از معرفی محصولات مشابه توسط شرکت‌های رقیب، محصولات خود را معرفی کرده است. اما همواره محصولاتی که توسط این شرکت معرفی شده است، یک سر و گردن از محصولات سایر رقبا بالاتر بوده است.

شرکت اپل تا به امروز محصولات جدیدی را رونمایی کرده است. با توجه به امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند همواره در صدر اخبار و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند. جدید ترین محصولات این شرکت شامل آیپد پرو، ساعت هوشمند، گوشی آیفون ۱۳ و غیره می‌باشد. رونمایی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص این محصولات باعث شگفتی همگان شده است. در این مقاله قصد داریم جدید ترین گوشی اپل را یعنی گوشی آیفون ۱۳ را با آیفون ۱۲ مقایسه کنیم پس با ما همراه باشید.

گوشی آیفون ۱۳:

گوشی آیفون ۱۳ جزو جدیدترین محصولات شرکت اپل می‌باشد. اپل این گوشی را در روز ۲۶ شهریور ماه رونمایی کرد. مخاطبان برای این گوشی اپل پیش‌بینی‌های زیادی کردند اما باز هم اپل طرفداران خود را شگفت زده کرد. مشخصات این گوشی شباهتی به مدل‌هایی که پیش بینی شده نداشت. بیشتر تمرکز اپل بر روی کیفیت قابلیت‌های جدید و همچنین سخت افزار بوده است.

در واقع این سری از گوشی‌های آیفون از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه ی قبلی خود ندارد. اپل سعی کرده بیشتر در بخش سخت افزاری تغییرات خود را اعمال کند. صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ مانند نسخه قبلی خود OLED می‌باشد، همچنین برای این نمایشگرها از نام Super Retina XDR نیز استفاده می‌کنند. نمایشگر آیفون ۱۳ ، ۶٫۱ اینچ می‌باشد. همچنین آیفون ۱۳ مینی دارای نمایشگر ۵٫۴ اینچی است که نسبت به نسخه قبلی تغییر چندانی ندارد.

چیپی که در این آیفون استفاده شده A15 Bionic می‌باشد. پنجاه درصد در CPU و همچنین سی درصد در GPU عملکرد بهتر و سریع تری دارد. موتور ۱۶ هسته ای این نسخه باعث شده تا چیپ A15 توانایی این را داشته باشد که حدود ۱۵٫۸ تریلیون در هر ثانیه عملیات متفاوت را انجام دهد. دوربین‌های آیفون ۱۳ دارای دو لنز اولترا واید و واید می‌باشد. لنز واید می‌تواند نور بیشتری را جذب کند همچنین لنز اولترا واید توانایی پوشش ۱۲۰ درجه را دارد. بهبود عملکرد این دوربین‌ها باعث شده است تا در شب نیز عکس بهتری نسبت به نسخه قبلی ثبت شود.

گوشی آیفون ۱۳ از نظر طراحی مشخصات ظاهری با نسخه‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد. جایگاه دوربین‌ها در این سری از گوشی‌های آیفون نسبت به نسخه‌های قبلی تغییر کرده و همین باعث شده است تا این گوشی اپل نسبت به سری‌های قبلی متفاوت به نظر برسد. اندازه صفحه نمایش این گوشی نسبت به آیفون ۱۲ تغییر نکرده است.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که گوشی آیفون ۱۳ معمولی بهتر است یا آیفون ۱۲ پرو؟ این سوال یکی از مشکل ترین و سخت ترین سوال‌ها در این حوزه می‌باشد. آیفون ۱۳ معمولی چند قطعه ارتقا یافته نسبت به سری‌های قبلی خود دارد اما قیمت آیفون ۱۲ پرو، پس از عرضه آیفون ۱۳ قیمت آن کاهش یافته است. حال با این وجود کدام یک از این دو سری از گوشی‌های اپل مناسب می‌باشد؟ جواب این سوال برای همه افراد یکسان نیست و باید با توجه به نیاز‌های خودتان خرید خود را انجام دهید. برای بررسی قیمت گوشی آیفون به سایت مبیت مراجعه کنید.

مشخصات آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون ۱۲:

6564564

علی رغم اینکه گوشی آیفون ۱۳ و ۱۲ ظاهر یکسانی دارند اما آیفون ۱۳ تاچ کوچکتری نسبت به گوشی آیفون ۱۲ دارد به همین دلیل سنسور تشخیص چهره این گوشی به زیر نمایشگر انتقال یافته است. همچنین مدل‌های پرو آیفون ۱۳ به نرخ به روزرسانی ۱۲ هرتزی مجهز شده است تا فناوری پروموشن که مخصوص آیپدهای پرو می‌باشد برای اولین بار به گوشی‌های آیفون راه پیدا کند. دسترسی داشتن به این نرخ به روز رسانی از طریق فناوری جدید پنل LTPO امکان پذیر شده است.

در بخش دوربین این گوشی‌ها علاوه بر یکسان ماندن کلیه مشخصات، تکنولوژی و فناوری جدید لرزشگیر اپتیکال که در آیفون ۱۲ پرومکس بکار رفته، به کلیه گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز راه پیدا کرده است. در این فناوری به جای اینکه لنز را برای حذف لرزش جا به جا کنیم، سنسور دوربین را جا به جا می‌کنیم تا کیفیت ویدئوها و تصاویر بهبود یابد. شرکت اپل نسخه‌هایی که حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت دارند را از سری گوشی‌های آیفون ۱۳ حذف کرده است و کاربران باید گوشی آیفون ۱۳ خود را از بین گوشی‌های با حافظه ۵۱۲، ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایتی انتخاب نمایند.

برای گوشی‌های پرو و پرومکس این نسخه، حافظه یک ترابایتی در نظر گرفته شده است که تاکنون بیشترین فضای ذخیره سازی در بین گوشی‌های آیفون بوده است. در این نسخه از گوشی‌های آیفون از تراشه A15 Bionic استفاده شده است که با استفاده از فناوری و تکنولوژی نود ۵ نانومتری ساخته شده است. این تراشه عملکرد بسیار عالی در بخش‌های گرافیکی و پردازشی دارد. این فناوری برتری این سری از گوشی‌های آیفون را نسبت به محصولات دیگر پرچمداران تضمین کرده است.
کمی قبل سعی کردیم با مشخصات کلی گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ آشنا شویم، حال می‌خواهیم به بررسی و مقایسه آیفون ۱۳ با ۱۲ از نظر طراحی، صفحه نمایشگر، باتری، عملکرد، دوربین و غیره بپردازیم پس با ما همراه باشید.

مقایسه گوشی آیفون ۱۳ و ۱۲ از نظر طراحی و صفحه نمایش:

هرکدام از این گوشی‌های آیفون دارای معایب و مزایایی در طراحی خود هستند. در بالای گوشی آیفون ۱۳ بیست درصد بریدگی کوچکتر دارد که نسبت صفحه نمایش این گوشی به بدنه را بیشتر می‌کند. از طرفی گوشی آیفون ۱۲ پرو کیفیت ساخت بالایی نسبت به آیفون ۱۳ دارد. پشت آیفون ۱۳ معمولی دارای قاب آلومینیومی و شیشه ای است، در حالی که پشت آیفون ۱۲ پرو دارای قاب فولادی ضد زنگ و شیشه ای می‌باشد. هر جفت این گوشی‌ها دارای محافظ سرامیکی می‌باشد که در برابر خط و خش بسیار مقاوم است. همچنین این محافظ دارای گواهینامه IP68 می‌باشد که این گوشی‌ها را ضد گرد و غبار و ضد آب کرده است.

لبه‌های جفت این پرچمداران صاف می‌باشد و همچنین یک ماژول مربعی شکل بزرگ برای دوربین این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است. باید قبول کنیم که این طراحی همچنان مدرن و جذاب است. با این وجود که طراحی گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ تقریبا یکسان می‌باشد اما تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد. لنز دوربین‌ها در آیفون ۱۳ به جای اینکه به طور عمودی مرتب شوند، به صورت مورب می‌باشند.

آیفون ۱۳ برخلاف مدل‌های پرو خود صفحه نمایش پروموشن ندارد. همچنین تجربه استفاده از صفحه نمایشگر در گوشی آیفون ۱۲ و ۱۳ تقریبا یکسان خواهد بود. نمایشگرهای این گوشی‌ها از نوع اولد می‌باشد که تراکم ۴۷۶ پیکسل در هر اینچ را دارد، همچنین این صفحه نمایشگر از فناوری جدید True Tone نیز پشتیبانی می کند.

یکی از تفاوت‌هایی که در صفحه نمایشگر این دو گوشی وجود دارد، میزان روشنایی می باشد. در آیفون ۱۳ بیشترین میزان روشنایی ۹۰۰ نیت می‌باشد در حالی که در آیفون ۱۲ حداکثر میزان روشنایی تنها ۶۲۵ نیت می‌باشد. این تفاوت نشان می‌دهد که صفحه نمایشگر آیفون ۱۳ نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارتقا پیدا کرده است. برای داشتن باتری بزرگتر ضخامت گوشی آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ بیشتر شده است.

مقایسه آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۲ از نظر مشخصات و عملکرد:

شرکت اپل مثل همیشه در این سری از گوشی آیفون ۱۳ خود پردازنده جدید اضافه کرده است. همین موضوع باعث شده است تا گوشی آیفون ۱۳ نسبت به نسخه‌های قبلی خود عملکرد سریعتر و بهتری داشته باشد. این سری از گوشی‌های آیفون تراشه به A15 بیونیک مجهز می‌باشند که نسبت به نسخه قبلی یعنی آیفون ۱۲ که مجهز به تراشه A14 بیونیک است، ارتقا قابل توجهی محسوب می‌شود.

نکته مهم در رابطه با این تراشه این است که این تراشه بر پایه پردازش ۵ نانومتری می‌باشد. بر اساس گفته شرکت اپل چیپ جدید این محصول قابلیت این را دارد که در هر ثانیه ۱۵٫۸ تریلیون عملیات سخت و سنگین پردازش کند. این در حالی است که در آیفون ۱۲ این تراشه می‌تواند در هر ثانیه ۱۱ تریلیون عملیات سنگین را پردازش کند.

اگر بخواهیم واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم، پردازشگر آیفون ۱۲ به اندازه کافی عملکرد خوب و قدرتمندی را از خود نشان داده است، حال باید ببینیم گذاشتن این تراشه جدید بر روی گوشی آیفون ۱۳ چه تاثیری بر روی عملکرد این سری از گوشی‌های آیفون خواهد گذاشت. در انتها باید گفت گوشی آیفون ۱۳ و ۱۲ از نظر عملکرد خود را بسیار قوی نشان داده اند.
حافظه گوشی آیفون ۱۳ نیز نسبت به سری‌های قبلی خود ارتقا پیدا کرده است. آیفون ۱۲ در نسخه‌های ۲۵۶، ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایتی تولید و به بازار عرضه شده اند. در حالی که گوشی آیفون ۱۳ در نسخه های ۵۱۲، ۲۵۶ . ۱۲۸ گیگابایتی تولید و به بازار عرضه شده اند.

مقایسه گوشی آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۲ از نظر عمر باتری و دوام شارژ:

گوشی آیفون ۱۲ و ۱۳ هر دو قابلیت شارژ سریع به وسیله درگاه لایتنینگ را دارا می‌باشند. همچنین این گوشی‌ها از شارژ بی سیم و مگ سیف اپل پشتیبانی می‌کنند. گفته می‌شود که کمپانی اپل در ساخت سری جدید گوشی‌های خود بر روی عمر باتری متمرکز بوده، به گونه ای که گوشی آیفون ۱۳ مینی توانایی پخش ۱۷ ساعت ویدئو به طور مداوم را دارد در حالی که این عدد برای آیفون ۱۲ مینی به ۱۵ ساعت می‌رسد. آیفون ۱۲ معمولی و استاندارد توانایی پخش ۱۷ ساعت ویدئو به طور مداوم را داشته و اپل اکنون این ادعا را دارد که در سری جدید گوشی‌های خود این عدد به ۱۹ ساعت هم می‌رسد. در ادامه می‌خواهیم به بررسی دقیق تر عملکرد باتری گوشی‌های آیفون ۱۳ و ۱۲ هنگام پخش ویدئو، ویدئو آنلاین و هنگام پخش صدا را مورد بررسی قرار دهیم:

دوام باتری آیفون:

گوشی آیفون ۱۳ مینی: دوام باتری این گوشی هنگام پخش ویدئو ۱۷ ساعت، هنگام ویدئو آنلاین ۱۳ ساعت و هنگام پخش صدا ۵۵ ساعت می‌باشد.

آیفون ۱۳: دوام باتری این گوشی هنگام پخش ویدئو ۱۹ ساعت، هنگام ویدئو آنلاین ۱۵ ساعت و هنگام پخش صدا ۷۵ ساعت می‌باشد.

آیفون ۱۳ پرو: دوام باتری این گوشی هنگام پخش ویدئو ۲۲ ساعت، هنگام ویدئو آنلاین ۲۰ ساعت و هنگام پخش صدا ۷۵ ساعت می‌باشد.

آیفون ۱۳ پرومکس: دوام باتری این گوشی هنگام پخش ویدئو ۲۸ ساعت، هنگام ویدئو آنلاین ۲۵ ساعت و هنگام پخش صدا ۹۵ ساعت می‌باشد.

گوشی آیفون ۱۲: دوام باتری این گوشی هنگام پخش ویدئو ۱۷ ساعت، هنگام ویدئو آنلاین ۱۱ ساعت و هنگام پخش صدا ۶۵ ساعت می‌باشد.

آیفون ۱۲ مینی: دوام باتری این گوشی هنگام پخش ویدئو ۱۵ ساعت، هنگام ویدئو آنلاین ۱۰ ساعت و هنگام پخش صدا ۵۰ ساعت می‌باشد.

آیفون ۱۲ پرو: دوام باتری این گوشی هنگام پخش ویدئو ۱۷ ساعت، هنگام ویدئو آنلاین ۱۱ ساعت و هنگام پخش صدا ۶۵ ساعت می‌باشد.

آیفون ۱۲ پرومکس: دوام باتری این گوشی هنگام پخش ویدئو ۲۰ ساعت، هنگام ویدئو آنلاین ۱۲ ساعت و هنگام پخش صدا ۸۰ ساعت می‌باشد.

مقایسه ‌گوشی آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۲ از نظر دوربین:

طبق بررسی‌های انجام شده دوربین‌هایی که بر روی گوشی آیفون ۱۳ تعبیه شده، پیشرفت چشمگیری نسبت به سری‌های قبل خود دارند. گوشی آیفون ۱۲ و ۱۳ هر دو دوربین دوگانه دارند که دوربین اصلی این گوشی‌ها ۱۲ مگاپیکسلی و با گشودگی دیافراگم f/1.6 می‌باشد. همچنین دوربین دیگر این گوشی‌ها اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی می‌باشد که دارای گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

با این وجود کمپانی اپل در گوشی‌های سری ۱۳ فناوری و تکنولوژی تثبیت تغییر سنسور که قبلا فقط در آیفون ۱۲ پرومکس قابل دسترس بود را نیز اضافه کرده است. داشتن این ویژگی در گوشی به کاربرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند در زمانی که نور کم می‌باشد، عکس‌هایی واضح و با کیفیت بالا ثبت کنند. با توجه به گفته شرکت اپل دوربین‌های این سری از آیفون ۱۳ توانایی افزایش ۴۷درصدی نوردهی را دارند.

این سری از گوشی‌های جدید اپل از ویژگی‌ها و قابلیت‌های فوق العاده نرم افزاری نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های آیفون ۱۳ از حالت سینمایی که شرکت اپل به تازگی آن را معرفی کرده است، پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی فوکوس دوربین را در بین سوژه‌های خود جا به جا نمایید.
از جمله دیگر ویژگی‌های جدید دوربین‌های این سری از گوشی‌های آیفون می‌توان به سبک‌های عکاسی که بر پایه سیستم‌های فیلتری هوش مصنوعی می‌باشند، اشاره نمود. نکته مهم در رابطه با دوربین‌های گوشی آیفون ۱۳ این است که کلیه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید توسط دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز پشتیبانی می‌شود.

مقایسه ی گوشی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو:

مدل‌های پرو گوشی آیفون ۱۳ دارای گرافیک ۵ هسته ای می‌باشند در حالی که مدل‌های معمولی دارای گرافیک ۴ هسته‌ای می‌باشند. به همین دلیل مدل‌های پرو معمولا مخصوص بازی‌های سنگین و پر گرافیک می‌باشند و از نسخه‌های قبلی بسیار قدرتمندتر می‌باشند.

گوشی آیفون ۱۲ از جمله بهترین گوشی‌های که با ۵G سازگار است اما طبق گفته اپل آیفون ۱۳ حتی از گوشی آیفون ۱۲ هم سازگارتر و همچنین پهنای باند بیشتری دارد. طبق گفته کمپانی اپل قرار است بیش از ۲۰۰ اپراتور در ۶۰ نقطه‌ی جهان برای پشتیبانی از ۵G آیفون ۱۳، قرار داده شود.

در باتری کلیه گوشی‌های آیفون سری ۱۳ افزایش ظرفیت را مشاهده می‌کنیم اما گوشی آیفون ۱۳ پرومکس دارای بیشترین ظرفیت می‌باشد. اپل در این سری از گوشی‌های خود از باتری ۴۳۵۲ میلی آمپری استفاده کرده است که در مقایسه با باتری آیفون ۱۲ پرومکس که باتری ۳۶۸۷ میلی آمپری دارد بسیار بزرگ تر می‌باشد. شما می‌توانید صبح تا شب از آیفون ۱۲ پرومکس خود استفاده کنید و در فضای مجازی بچرخید اما گوشی شما همچنان روشن بماند، حال کمپانی اپل ادعا کرده است که گوشی آیفون ۱۳ پرومکس ۲ و نیم ساعت بیشتر از آیفون ۱۲ پرومکس دوام خواهد آورد.

البته این اختلاف ساعت در کارهای مختلف نیز متفاوت می‌باشد. برای مثال می‌توان از گوشی آیفون ۱۳ پرومکس برای تماشا کردن ویدئو ۲۸ ساعت و از گوشی آیفون ۱۲ پرومکس ۲۰ ساعت استفاده کرد. یعنی اختلاف حدود ۸ ساعت می‌باشد که در نوع خود جالب می‌باشد. همچنین ظرفیت باتری در آیفون ۱۳ پرو ۳۰۹۵ میلی آمپر می‌باشد که این عدد در آیفون ۱۲ پرو ۲۸۱۵ میلی آمپر می‌باشد و همچنین یک و نیم ساعت بیشتر دوام می‌آورد.

گوشی آیفون ۱۳ پرو و پرومکس هم از چیپ A15 بیونیک استفاده می‌کنند با این تفاوت که نسبت به نسخه ۱۳ و ۱۳ مینی، صفحه نمایش آن ۱۲۰ هرتزی و همچنین دارای دوربین سه گانه می‌باشد. این صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی دارای نرخ به روزرسانی تطبیق پذیر می‌باشد یعنی با توجه به کارایی دستگاه از ۱۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر پیدا می‌کند. تفاوت اصلی و مهم آیفون ۱۳ پرو و پرومکس نسبت به نسخه‌های قبلی خود در دوربین می‌باشد که از نظر طراحی و ظاهر تفاوت چندانی با نسخه‌های قبلی ندارد اما طراحی داخلی این دوربین‌ها گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرومکس را منحصر به فرد و خاص کرده است.

ماژول دوربینی که در گوشی آیفون ۱۳ پرو و پرومکس بکار رفته است دارای یک لنز اصلی و همچنین یک لنز اولترا واید و لنز تله فوتو است. لنز اولترا واید در این نسخه دارای فوکوس خودکار می‌باشد. کلیه لنزهایی که نام برده شد توانایی فیلمبرداری و عکاسی در حالت Night Mode را نیز دارند.

55

رنگ بندی گوشی آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی شامل رنگ های بنفش، سبز، مشکی، قرمز، آبی و سفید می شود. این رنگ بندی در آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی شامل رنگ های صورتی، مشکی، قرمز، آبی و سفید می شود. تعداد رنگ های گوشی آیفون ۱۳ پرو و پرومکس همانند آیفون ۱۲ پرو و پرومکس می باشد، با این تفاوت که اپل در آیفون ۱۳ پرو و پرومکس به جای آبی تیره، رنگ آبی روشن را تولید کرده است. رنگ های سفید، مشکی، طلایی و آبی روشن از جمله رنگ های این گوشی می باشد.

مقایسه گوشی آیفون ۱۲ و ۱۳ از نظر رنگ‌بندی:

رنگ بندی گوشی آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی شامل رنگ‌های بنفش، سبز، مشکی، قرمز، آبی و سفید می‌شود. این رنگ بندی در آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی شامل رنگ‌های صورتی، مشکی، قرمز، آبی و سفید می‌شود. تعداد رنگ‌های گوشی آیفون ۱۳ پرو و پرومکس همانند آیفون ۱۲ پرو و پرومکس می‌باشد، با این تفاوت که اپل در آیفون ۱۳ پرو و پرومکس به جای آبی تیره، رنگ آبی روشن را تولید کرده است. رنگ‌های سفید، مشکی، طلایی و آبی روشن از جمله رنگ‌های این گوشی می‌باشد.

مقایسه ‌گوشی آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۲ از نظر قیمت:

شروع قیمت گوشی آیفون ۱۳ معمولی در بازار اروپا ۸۹۹ یورو می‌باشد، این در حالی است که همین گوشی در بازار ایالات متحده ۷۹۹ دلار قیمت گذاری می‌شود. قیمت‌ها با توجه به حافظه داخلی این گوشی‌ها تغییر پیدا می‌کند. به طور کلی گوشی آیفون ۱۳ در سه نسخه ۵۱۲ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی تولید و به بازار عرضه شده است که قیمت آن‌ها به ترتیب ۱۰۹۹دلار، ۸۹۹ دلار و ۷۹۹ دلار می‌باشد.

قیمت آیفون ۱۲ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می شود، اما اکنون با توجه به عرضه آیفون ۱۳ کمی قیمت آن کاهش یافته است. در کل آیفون ۱۳ از نظر باتری و سخت افزار گوشی بهتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو می‌باشد اما از نظر کیفیت ساخت و دوربین آیفون ۱۲ پرو بهتر می‌باشد.

نتیجه‌گیری نهایی:

کاملا واضح است که گوشی آیفون ۱۳ نسبت به پرچمداران سری قبلی خود تغییرات مثبت و خوبی داشته است. همچنین در زمینه‌های مختلف از جمله دوربین، پردازنده و عمر باتری عملکرد بهتر و پیشرفت خوبی داشته است. اما اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم این تغییرات نمی تواند پیشرفت بزرگی محسوب شود چرا که هنوز هم آیفون ۱۲ گوشی بسیار عالی با قابلیت‌های زیادی می‌باشد. در واقع اپل تنها سعی کرده یک سری از تغییرات و اصلاحات را در گوشی آیفون ۱۳ نسبت به نسخه‌های قبلی خود اعمال کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.