کد مطلب: ۳۲۳۱۱۹

ممنوعیت ایران از سوئیفت به مرگ دلار سرعت می‌بخشد

ممنوعیت ایران از سوئیفت به مرگ دلار سرعت می‌بخشد

یک فعال برجسته حوزه اقتصادی گفت: قطع دسترسی ایران به سوئیفت به مرگ دلار تسریع می‌بخشد.

«مکس کیسر» بورس باز برجسته آمریکایی گفت: قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه سامانه پیام رسان سوئیفت به عنوان یک هشدار برای دشمنان آمریکا عمل می‌کند؛ ضمن اینکه به مرگ دلار تسریع می‌بخشد.

به گزارش تجارت‌نیوز،در حال حاضر سوئیفت پرداخت‌های بین‌المللی به بانک‌های ایرانی از جمله بانک مرکزی این کشور را از طریق ۱۱ هزار موسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان قطع کرده است. این اقدام با فشار آمریکا انجام گرفته و «استیون منوچینی» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: این اقدام، تصمیم درستی برای حفاظت از یکپارچگی نظام مالی بین‌الملل است.

«مکس کیسر» گفت: آمریکا در راستای فشار به تندروها در ایران، سایر کشورها را مجبور به ایجاد جایگزین هایی برای سوئیفت خواهد کرد؛ ضمن اینکه کشورها به انباشت طلا روی می‌آورند و این موضوع وابستگی آنها را به قدرت دلار آمریکا کاهش خواهد داد.

به نظر می رسد آمریکا به طور سردرگمی خواهان تسریع حذف دلار در نتیجه استفاده ابزاری غلط از سوئیفت است. تاثیر این قضیه در سطح جهانی مشخص است. روسیه و چین در حال توسعه یک نظام جایگزین برای سوئیفت هستند و به خرید صدها تن طلا به عنوان وسیله‌ای برای رهایی از دلار آمریکا روی آورده‌اند و این روند به حذف جهانی دلار تسریع می‌بخشد.

روسیه در سال‌های اخیر به دنبال تنش میان واشنگتن-مسکو به طرز فزآینده ای ذخایر طلای خود را افزایش داده و از طرفی هم اوراق قرضه آمریکایی خود را از رقم ۹۶ میلیارد دلار در ماه مارس به ۱۴.۹ میلیارد دلار در ماه می کاهش داد.

این بورس باز برجسته آمریکایی گفت: ایران در شرایط کنونی باید هوشمند باشد و شروع به ذخیره طلا و بیت‌کوین کند تا از وخیم‌تر شدن شرایط جلوگیری کند. البته ایران در حال حاضر بطور هوشمندانه به دنبال قرار دادهای انرژی دوطرفه بدون استفاده از دلار آمریکا است؛ اما باید با ذخیره سازی طلا و بیت کوین به افزایش ارزش پول ملی خود بپردازد. به گفته وی، ایجاد جایگزین‌هایی برای سوئیفت نسبتا آسان است و تنها چیزی که مانع از آن می‌شود، رخوت و سستی است.

منبع:راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.