خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۳۹۱۶

ممنوعیت بانک چین در رابطه با ارائه خدمات بیت‌کوین

ممنوعیت بانک چین در رابطه با ارائه خدمات بیت‌کوین

در حالی‌که بانک مرکزی چین به بانک‌های این کشور دستور داد تا هر‌گونه خدمات بانکی مرتبط با ارزهای رمزنگار را متوقف کنند، 6 بانک بزرگ کره جنوبی در سال 2017 میلادی از حق‌العمل حساب‌های مجازی برای سرمایه‌گذاری ارز رمزنگار 2 میلیون دلار درآمد کسب کردند.

بانک خلق چین به موسسات مالی بخشنامه کرد تا هرگونه خدمات بانکی یا سرمایه گذاری مرتبط با ارزهای رمزنگار را متوقف کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این دستور بانک مرکزی چین در راستای سفت و سخت‌تر شدن قوانین مرتبط با ارزهای رمزنگار در این کشور است.

بانک مرکزی چین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هر بانک و شعبه‌ای باید خود بازرسی و اصلاح امور مرتبط با ارزهای رمزنگار را در دستور کار قرار دهد.

بانک مرکزی چین در اطلاعیه خود آورده که بانک ها باید رصد تراکنش‌های روزانه خود را افزایش دهند و هر زمان که متوجه کانال پرداخت یا تجارت مشکوک ارزهای رمزنگار شدند، به موقع آن را متوقف کنند و این سازمان اقدامات کارآمدی برای جلوگیری از ایجاد کانال‌های پرداخت برای تسویه حساب ارزهای رمزنگار اتخاذ شده است.

بانک خلق چین اعلام کرد به دلیل وجود اعتراضاتی در مورد ضررهای مالی در بازار ارزهای رمز نهاد و ایجاد ثبات اجتماعی تمرکز ما مدیریت هر نوع تسویه حساب سرمایه به منظور جلوگیری از ضررهای مالی توسط سرمایه گذاران ارزهای رمزنگار.

در همین حال اداره خدمات نظارتی مالی کره جنوبی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که درآمد 6 بانک بزرگ این کشور به نام‌های ووری بانک، کوک مین بانک، شین هان بانک، نانگ هایپ بانک، بانک صنعتی کره و بانک توسعه کره.

در سال 2017 میلادی از محل اخذ کارمزد حساب‌های مجازی برای سرمایه‌گذاری ارز های دیجیتالی به 2 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با رقم 67 هزار و 340 دلار ثبت شده سال قبل، 36 برابر افزایش نشان می‌دهد و فقط درآمد بانک صنعتی کره و نانگ هایاپ بانک به ترتیب 634.500 هزار دلار و 614.769 هزار دلار بوده است.

منبع: طانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.