کد مطلب: ۷۳۲۶۷

مناطق آزاد یکی از مبادی واردات بی رویه قاچاق است

رئیس سابق منطقه آزاد اروند با بیان این که پیش از فکر کردن درباره افزایش تعداد مناطق آزاد باید به کیفیت اداره آنها اندیشید گفت: مناطق آزاد یکی از مبادی واردات بی رویه کالا و قاچاق است.جواد معصومی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: با توجه به گذشت 22 سال از تاریخ

رئیس سابق منطقه آزاد اروند با بیان این که پیش از فکر کردن درباره افزایش تعداد مناطق آزاد باید به کیفیت اداره آنها اندیشید گفت: مناطق آزاد یکی از مبادی واردات بی رویه کالا و قاچاق است.جواد معصومی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: با توجه به گذشت 22 سال از تاریخ تاسیس مناطق آزاد در این مدت این مناطق عملکرد مثبتی نداشته اند. پیش از فکر کردن درباره افزایش تعداد مناطق آزاد باید به کیفیت اداره آنها اندیشید.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از مبادی واردات بی رویه کالا و قاچاق است گفت: مناطق آزاد سالانه یک هزار و 500 میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل درآمد واردات کالا برداشت می کنند در حالی که در شش ماهه نخست امسال بودجه عمرانی کل کشور حدود 10 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

رئیس سابق منطقه آزاد اروند افزود: برای یک هزار و 150 شهر کشور 41 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب شد که در شش ماهه نخست امسال کمتر از 10 هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی گفت: در آمد مستقیم هفت منطقه آزاد هزار و 500 میلیارد تومان است در حالی که بقیه کشور حدود 10 هزار میلیارد تومان بودجه دارند.

معصومی با بیان اینکه مرز شلمچه کمتر از 10 درصد از 14 میلیارد دلار صادرات سالانه به عراق را به خود اختصاص داده است و این مرز به عنوان منطقه آزاد است افزود: اگر به دیگر پایانه های مرزی کشور پول تزریق شود آنها سکوهای صادراتی خوبی هستند.

رئیس سابق منطقه آزاد اروند گفت: مناطق آزاد به جز منابع مستقیم منابع غیر مستقیم مانند اخذ نشدن مالیات از صنایع و موضوع گردشگری را دارند.

به گزارش تسنیم،‌ وی افزود:‌ به عنوان نمونه پالایشگاه آبادان که در منطقه آزاد اروند قرار دارد هیچ مالیاتی پرداخت نمی کند و 30 درصد ظرفیت پالایشی کشور را دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.