کد مطلب: ۳۲۲۱۰۸

مهلت تسویه خریداران نفت خام در بورس از ۵۰ روز به ۶۰ روز رسید

مهلت تسویه خریداران نفت خام در بورس از ۵۰ روز به ۶۰ روز رسید

مدیرعامل بورس انرژی از افزایش مهلت تسویه حساب خریداران نفت خام دربورس از ۵۰ روز به ۶۰ روز خبر داد.

سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی، در تشریح نوبت دوم عرضه نفت در بورس اظهار کرد:اطلاعیه که برای دومین عرضه نفت منتشر شد تفاوتی با اولین اطلاعیه نداشته و افراد دارای توانایی خرید می توانند برای خرید نفت خام در بورس تا ساعت 12.30 امروز به این بازار مراجعه و 10 درصد از سمم خرید را پیش پرداخت و 10 درصد آن را پس از تایید شرکت ملی نفت ایران بپردازند تا به عنوان خریدار معرفی شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تامین شرکت نقل و انتقال این محموله‌ها تصریح کرد: این شرکت در حال برقراری ارتباط بهتر با خریداران نفتی است، به صورتی که مهلت تسویه را از 50 روز به 60 روز افزایش داده است، همچنین این نهاد برای رفاه حال خریداران بالاترین تعاملات را برای نقل و انتقال این محموله‌ها انجام می‌دهد.

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به کاهش قیمت نفت خام در دومین دوره عرضه آن در بورس گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی نفت از روز گذشته با کاهش رو به روشده است، شرکت ملی نفت نیز با توجه به همین امر قیمت پایه خود را از 76 دلار به 71 دلار کاهش داده است.

در نهایت برای فروش نفت در بورس به 10 قیمت مطرح شده قبل از عرضه رجوع کرده و با توجه به مکانیزم تعریف شده از میانگین این اعداد رقمی را برای عقد قرار داد مشخص میکنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.