کد مطلب: ۱۸۷۵۷۶

استاندار قزوین:

مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری مقوله امنیت شغلی است

مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری مقوله امنیت شغلی است

استاندار قزوین گفت: مهم‌ترین خواسته و دغدغه جامعه کارگری امنیت شغلی است که در این راستا دولت اقدامات مناسبی را انجام داده است.

«عبدالمحمد زاهدی» در دیدار با اعضای تشکل‌های کارگری استان قزوین اظهار کرد: جامعه کارگری در راهپیمایی شکوه وحدت حضور باشکوهی داشتند چون سایر اقشار بر لزوم پایبندی به آرمان‌های انقلاب و نظام تاکید کرده و اعلام داشتند که خواسته‌های خود را از طریق قانونی به گوش مسئولان می‌رسانند که باید از آنان قدردانی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زاهدی، امنیت شغلی کارگران را بسیار مهم دانست و گفت: امنیت شغلی نه‌تنها مهم‌تر از دستمزد بلکه حتی مهم‌تر از خود شغل است و همین موضوع است که رفتار فرد را در جامعه رقم‌زده و بر روی کار او نیز تاثیر می‌گذارد.

زاهدی ادامه داد: حفظ شغل ارتباط مستقیمی با حفظ تولید دارد و واقعیت آن است که هرچه در دنیای صنعت و کشاورزی پیش می‌رویم نیاز به نیروی انسانی کمتر می‌شود بنابراین باید به سمت مشاغلی برویم که اشتغال افراد را نیز در عین استفاده از فناوری فراهم کند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما با بازار کار تناسبی ندارد، گفت: گرچه وظیفه اصلی آموزش عالی ما تولید علم است اما باید با نیازسنجی از بازار کار برای اشتغال و نیازهای جامعه هم برنامه داشته باشد و کارآفرینی کند.

استاندار قزوین با اشاره به تلاش‌های دولت برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی، گفت: هر دولتی در ورود به کار، نه یک زمین بکر بلکه ساختمانی نیمه‌تمام را تحویل می‌گیرد که باید برای تکمیل آن به بهترین نحو تلاش کند.

وی با اشاره به بی‌ثباتی اقتصادی ابتدای دوره دولت تدبیر و امید، گفت: در سال 92 دولت تدبیر و امید دولت را با 400 هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام تحویل گرفت که در سال‌های بعد موارد دیگری به آن اضافه شد که این مهم سختی کار دولتمردان را می‌رساند.

زاهدی گفت: با همه این مشکلات دولت باید این مسائل را برطرف کند که البته به‌قدری زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به نقش کارگران در پیش‌بر اهداف اقتصادی کشور، افزود: چون بخش عمده اقتصاد کشور حول محور تولید به ثمر می‌نشیند در این میان نقش کارگران مثال‌زدنی است.

استاندار قزوین گفت: واگذاری نامناسب برخی شرکت‌ها و خصوصی‌سازی آن‌ها درگذشته نیز مشکلات زیادی برای صنعت قزوین به همراه داشته است.

زاهدی خاطرنشان کرد: البته به‌طورکلی مشکل اصلی، صرفا سرمایه در گردش نیست بلکه فرسودگی ماشین‌آلات و کم‌توجهی به نوسازی آن‌ها و فنّاوری ضعیف است.

وی افزود: ضعف مدیریت و گاهی حتی سوءمدیریت نیز در سال‌های گذشته موجب شده کارفرمایان ما نتوانند تصمیم مناسبی برای ارتقای تولید بگیرند.

زاهدی با تاکید بر ارائه طرحی برای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، مساله آب دشت قزوین و کاهش ارتفاع آب‌های زیرزمینی و برداشت بی‌رویه آب از این دشت و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی را 2 مشکل مهم استان عنوان کرد که باید هرچه سریع‌تر بررسی و حل شود.

وی افزود: در کشور و استان تعدادی واحدهای موفق تولیدی داریم که اگر بانک به آن‌ها کمک کنند تا کارخانه جدیدی کنار آن‌ها احداث شود در رونق و توسعه تولید مؤثر خواهد بود.

استاندار قزوین همچنین با اشاره به افزایش جذب سرمایه‌گذاری پس از برجام، افزود: 547 میلیون دلار سرمایه‌گذاری هم‌اکنون در حال انجام است و اگر برجام در مواردی کاملا محقق نشد اما چند انتظار ما را برآورده کرد که یکی از آن‌ها همین سرمایه‌گذاری‌ها بودند.

وی همچنین گفت: قزوین ظرفیت بالای گردشگری دارد که ناشناخته مانده و تنها به‌عنوان شهری گذری مطرح بوده و باید مورد معرفی قرارگرفته و ظرفیت‌های آن شناسایی شود تا شاهد ایجاد شغل‌های جدید باشیم.

در پایان این نشست نیز چند تن از اعضای تشکل‌های کارگری به بیان نقطه‌نظرها و مطالبات جامعه کارگری پرداختند.

حفظ امنیت شغلی، افزایش دستمزد کارگران، حل مشکل نیروهای کار خارجی غیرمجاز، نبود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار و ارتباط ضعیف دانشگاه با بازار کار و صنعت و ورود کالاهای قاچاق از جمله مسائل مطرح‌شده از سوی این افراد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.